۰

ثوری: کالبد بوکس نیاز به خون تازه دارد/فدراسیون دچار روزمرگی شده است

رئیس هیأت بوکس استان سیستان و بلوچستان، گفت: به نظر می‌رسد در کالبد بوکس ایران باید خون تازه‌ای تزریق شود تا بتوانیم این ورزش را به حالت پویا در آوریم.
ثوری: کالبد بوکس نیاز به خون تازه دارد/فدراسیون دچار روزمرگی شده است
به گزارش سرویس ورزشي تفتان ما،بدون شک بوکس یکی از ورزش‌های پرطرفدار دنیا محسوب می‌شود که بدون اغراق باید بگوییم این ورزش در ایران نیز طرفداران بی شماری دارد. اگر بخواهیم مثالی بزنیم، فلاش بکی می‌زنیم به اوایل پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، زمانی که جوان‌های پرنشاط ایرانی برای تماشای مسابقات اسطوره بوکس دنیا (محمد علی کلی) حاضر بودند قید خواب اول صبح‌‌هشان را بزنند و با حضور در چای‌ خانه‌های محله‌شان مسابقات این ستاره بی چون و چرای دنیای بوکس را از جعبه جادویی سیاه و سفید تماشا کنند. اصلا باید این طور بگوییم که رقص پای محمد علی کلی در رینگ مسابقات مختلف بود که باعث شد بوکس ایران دوباره پس از سال‌ها در ایران پا بگیرد.
احمدناطق نوری مردی که به خاطر عشق و علاقه به این رشته، شب و روز تلاش کرد تا رینگ بوکس ایران دوباره غبارروبی شود. او هرچند که حالا به پدر بوکس ایران معروف است، اما این روزها شاهدیم که کهولت سن باعث شده که مثل گذشته خیلی سودای پیشرفت بوکس را در سر نداشته باشد، بدون تعارف باید بگویم که کشتی بوکس ایران بیش از یک دهه است که به گل نشسته و حالا برای نجات این رشته پرطرفدار این کشتی نیاز به یک کاپیتان جوان دارد. حضور و تفکرات افراد بی تجربه در فدراسیون بوکس که فقط به عنوان مامور از سوی وزارت‌نشینان حکم دریافت کرده‌اند تا مقطعی را به عنوان مامور در این فدراسیون حضور داشته باشند، قطعا هیچ سودی برای این رشته نخواهد داشت. آنهایی که سودای ریاست بر سردارند و به دنبال یار و یارکشی هستند. بوکس ایران در شرایط فعلی نیاز به افراد کاربلدی مثل روح الله حسینی یا حسین ثوری‌ها دارد که امیدواریم رئیس فدراسیون بوکس با پر و بال دادن به افرادی مثل این نفرات بوکس ایران را از این روزمرگی نجات دهد.
حسین ثوری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد راهکارهای پیشرفت بوکس ایران صحبت‌هایی را، مطرح کرد: بوکس یکی از رشته‌های المپیکی است که باید برند سازی شود. با توجه به اینکه این رشته در بازی‌های آسیایی و المپیکی پرمدال است نیاز به این دارد که برند سازی شود. با داشتن یک سند توسعه این ورزش را می‌توانیم برندسازی کنیم. این رشته یک نقشه راه می‌خواهد تا به سمت شایستگی‌ها گام برداریم. برای رسیدن به آن اهدافی که مدنظرمان است.
وی در ادامه، افزود: علی‌رغم اینکه به تمام عزیزان در فدراسیون بوکس احترام قائل هستم، اما به نظر می‌رسد نیاز است که در کالبد این رشته خون تازه‌ای تزریق شود تا بتوانیم این ورزش را به حالت پویا در آوریم. متأسفم آنچه که ما در حال حاضر در فدراسیون بوکس می‌بینیم روزمرگی است. ما هر روز در فدراسیون شاهد هستیم که دوستان به دنبال این هستند که روزها بگذرد. اینکه برنامه خاصی تعریف شود؛ مثلاً هدف از آوردن مربی خارجی، هدف از برگزاری مسابقات مختلف و برگزاری اردوهای مختلف؛ دیده نمی‌شود!
رئیس هیأت بوکس استان سیستان و بلوچستان در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: من دو سال است مدیر کل ورزش استان سیستان و بلوچستان شده‌ام و در گذشته 15 سال ریاست هیأت بوکس این استان را بر عهده داشتم و به همین دلیل از راه دور و نزدیک با بچه‌های بوکس در ارتباط هستم و دردها و مشکلات آنها را کاملاً لمس می‌کنم. می‌طلبد که ناطق نوری یک فکر اساسی برای این فدراسیون کند. او باید افراد خلاق که دارای فکر و اندیشه هستند را وارد بدنه فدراسیون کند، این چیزی است که من فکر می‌کنم در حال حاضر نیاز فدراسیون بوکس است.
ثوری در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: مهمتر از همه این است که بوکس نیاز به یک سند توسعه دارد سندی که در آن همه چیز را مشخص کند تا بوکس از این حالت روزمرگی خارج شود. باید به دنبال یک برنامه‌ای باشیم که همه چیز تعریف شده باشد. اگر ما اهدافی که تعریف کرده‌ایم را در بلندمدت نتوانیم اجرایی کنیم اصحاب رسانه هم باید ما را بازخواست کنند.
وی در ادامه صحبت‌های خود، گفت: سال 1379 به عنوان رئیس هیأت بوکس استان سیستان و بلوچستان انتخاب شدم. روزی که بنده به عنوان رئیس هیأت استان منصوب شدم ما زنگ تفریح استان سی‌ام کشور بودیم یعنی هیچ چیزی وجود نداشت، ما آمدیم بر اساس سند ابزار و اهدافمان را با توجه به داشته‌هایمان مشخص کردیم. در این سند برنامه‌های 6 ماه اول، دوم و سوم مشخص شد که ما به دنبال چه چیزی هستیم. در واقع تا 4 سال آینده این برنامه‌ها تدوین شده بود. ما با زمانبندی که کرده بودیم دقیقاً مشخص کرده بودیم که 4 سال آینده ما عنوان قهرمان ایران را کسب خواهیم کرد. سند هم هنوز موجود است و به عنوان سند 4 ساله ورزش استان سیستان و بلوچستان استفاده می‌شود. ما با تمام نداشته‌هایمان به برنامه‌هایی که مشخص کرده بودیم دست یافتیم و قهرمان شدیم. 
ثوری در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: سیستان و بلوچستان از سال 85 تا به امروز به صورت سنتی قهرمان تمام مسابقات است. ما می‌توانیم همان سند را به عنوان الگو با یک مقدار تغییر استفاده کنیم و با بهره‌مند شدن از خردجمعی و دوستانی که دستی بر آتش دارند و کمک گرفتن از افراد دانشگاهی این رشته را مجدداً به سرمنزل مقصود برسانیم. بوکس ایران این ظرفیت را دارد که بتواند حتی در دنیا موفق شویم. ما سال 79 گفتیم که 5 سال دیگر می‌توانیم در مسابقات آسیایی از بچه‌های این استان مدال طلب کنیم. در آن مقطع که گرفتن مدال در استان سخت بود همه به صحبت‌های ما خندیدند، اما این اتفاق طبق برنامه‌ریزی‌های ما رخ داد. در حال حاضر هم می‌بینیم که می‌توانیم با یک برنامه‌ریزی در مسابقات جهانی بوکس ایران را مطرح کنیم و این اتفاق رخ دادنی است.
رئیس هیأت بوکس استان سیستان و بلوچستان در ادامه، افزود: یک مقدار ایثار و از خودگذشتگی می‌خواهد؛ دوستان بنشینند کنار هم و از خودگذشتگی کنند و افراد اضافی که در فدراسیون بوکس هستند را دستشان را کوتاه کنند؛ آنهایی که برای بوکس دل نمی‌سوزانند باید دستشان کوتاه شود تا فدراسیون برای خانواده بوکس شود نه برای شخص.
ثوری در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: من تمام زندگی، تحصیلات، شغل، پیشرفت و فن بیان خودم را مدیون این ورزش می‌دانم. خودم را خیلی بدهکار بوکس می‌دانم به همین دلیل واقعاً دلم برای این رشته می‌سوزد؛ رشته‌ای که می‌تواند خیلی جایگاه بهتر از این داشته باشد. ما هنوز نتوانسته‌ایم بوکس را به عنوان یک رشته کم خطر در ورزش کشور معرفی کنیم. ما هنوز نتوانسته‌ایم با رسانه‌ها تعامل خوبی داشته باشیم. وقتی می‌خواهیم یک بنر تبلیغاتی در سطح شهر نصب کنیم دقیقاً عکسی را انتخاب می‌کنیم که پرخطرترین عکس است و خانواده‌ها زمانی که این عکس‌ها را نگاه می‌کنند اجازه نمی‌دهند فرزندانشان در این رشته فعالیت کنند. این در حالی است که اصلاً بوکس این طور نیست، بوکس زیبایی‌های خاص خودش را دارد. وقتی می‌گویم بوکس را باید برند کنیم همین دلایلی است که آن را مطرح کردم. باید کاری کنیم همه با افتخار به سمت بوکس بیایند. 
وی در پاسخ به این سؤال که آیا در انتخابات ریاست فدراسیون بوکس برای سال آینده شرکت خواهید کرد یا خیر، گفت: دلم می‌خواهد به اهالی بوکس کمک کنم. دوستان زیادی نسبت به بنده لطف داشتند و از من خواسته‌اند که برای انتخابات فدراسیون بوکس ورود کنم. البته هر کسی که بخواهد به بوکس کمک کند من نیز حاضرم به او کمک کنم. اگر احساس کنم می‌توانم به بوکس کمک کنم قطعاً ورود خواهم کرد. امیدوارم هر کسی که توانایی کمک به این رشته را دارد سال آینده در انتخابات شرکت کند.
انتهای پیام/فارس
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب: 437063
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *