۰

فاطمیه مانند عاشورا باید در دل مردم نهادینه شود/ تأکید کتب اهل تسنن بر شهادت حضرت فاطمه(س)

این ذاکر اهل‌بیت(ع) گفت: جریانات شهادت حضرت فاطمه(س) در کتب اهل تسنن بیشتر از کتب اهل تشیع اشاره‌شده و درواقع هیچ‌کس جز یکسری معاند بر شهید شدن این بانوی بزرگوار شکی ندارد.
فاطمیه مانند عاشورا باید در دل مردم نهادینه شود/ تأکید کتب اهل تسنن بر شهادت حضرت فاطمه(س)
به گزار سرویس مذهبي تفتان ما، حسین مردانی، ذاکر و مداح اهل‌بیت(ع)  اظهار کرد: در محرم و صفر شاهد شور و حال مردم متدین ایران جهت هر چه باشکوه برگزار کردن عزای سید شهدا(ع) هستیم و همه می‌کوشند که از این قافله عقب نمانند و هر کس به نحوی سعی در خدمت‌رسانی به عزاداران حسینی دارد.

وی افزود: دهه فاطمیه نیز مانند عاشورا باید در دل مردم نهادینه شود بدین گونه که هنگامی‌که دهه فاطمه شروع می‌شود مردم نیز دغدغه فاطمیه داشته باشند.

مردانی با بیان اینکه شناساندن سیره اهل‌بیت(ع) به مردم یکی از وظایف اصلی مداحان است، تأکید کرد: دغدغه و دل‌شوره فاطمیه جز با شناخت و معرفت بر خصوصیت اخلاقی و منش حضرت فاطمه(س) به دست نمی‌آید.

این ذاکر اهل‌بیت(ع) ادامه داد: هنگامی‌که به سیره حضرت فاطمه(ص) شناخت پیدا کردیم، این شناخت باعث معرفت و پس‌ازآن باعث ایجاد نیاز می‌شود که این احساس نیاز موجب زنده شدن دهه فاطمیه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه عده‌ای رحلت حضرت فاطمه(س) را به دلیل فوت طبیعی می‌دانند، افزود: این سخنان از دو جریان عمده نشئت می‌گیرد که جریان اول، جریان فکری نفاق‌افکنانه است که ریشه در تفکرات وهابیت دارد و آن‌ها می‌کوشند با ایجاد نفاق و شبهاتی، میان شیعه و سنی اختلاف بیفکنند.

مردانی یادآور شد: دومین جریان از بی‌سوادی و عدم آگاهی صحیح مردم نشئت می‌گیرد، اکثر این افراد تحت تأثیر سایت‌ها و شبکه‌ها معاند و وهابی قرار می‌گیرند و دشمن از عدم آگاهی مردم استفاده می‌کند تا ایمان قلبی جوانان ما را از میان ببرد.

این ذاکر اهل‌بیت(ع) با تأکید بر اینکه در کتب مرجع اهل سنت نیز بر شهادت حضرت فاطمه(س) اشاره‌شده است، بیان کرد: جریانات شهادت حضرت فاطمه(س) در کتب اهل تسنن بیشتر از کتب اهل تشیع اشاره‌شده و درواقع هیچ‌کس بر شهید شدن این بانوی بزرگوار شکی ندارد به‌جز یک سری معاند و منافق که اهداف دیگری را از مطرح کردن این مسئله دنبال می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در دهه فاطمیه نباید وحدت را قربانی، کمیت و کثرت مجالس کنیم و با اهانت به مقدسات اهل تسنن باعث دامن زدن به اختلافات شیعه و سنی شویم که لازمه آن بالا بردن آگاهی‌هایمان نسبت به این دهه است.

انتهای پیام/دانا
دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب: 436943
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *