۰

هزینه 250 میلیارد تومانی دولت برای توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در هرمزگان

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 250 میلیارد تومان در دولت یازدهم برای توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در هرمزگان هزینه شده است.
هزینه 250 میلیارد تومانی دولت برای توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در هرمزگان
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما،از بندرعباس، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست بررسی مسائل و مشکلات بهداشت و درمان استان هرمزگان اظهار داشت: در دولت یازدهم رقمی بالغ بر 250 میلیارد تومان برای توسعه خدمات، بهسازی و بازسازی فضاهای بهداشتی و درمانی در استان هرمزگان هزینه شده است.
وی ادامه داد: کار بسیار زیادی طی سه سال اخیر و در دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و درمان هرمزگان صورت گرفت که با گذشته قابل قیاس نیست.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اختصاص تجهیزات بیشتری در زمینه آنژیوگرافی، سی‌تی اسکن و ام آر آی به هرمزگان با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در این نشست خبر داد و بیان داشت: ایجادد مجتمع عالی سلامت، افزایش سهمیه آموزش نیروهای بومی برای تامین نیازهای این استان در زمینه متخصص و فوق تخصص رشته‌های مختلف پزشکی و اختصاص هزینه خرید آمبولانس‌های جدید برای اورژانس از دیگر اقداماتی است که در این استان طی شش ماه آینده صورت می گیرد.
قاضی‌زاده هاشمی بر لزوم تسریع در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام این استان ازجمله بیمارستان 220 تختخوابی بندرعباس، بیمارستان مادر و کودک و توسعه بیمارستان جاسک تاکید کرد و بیان داشت: استان هرمزگان نیازمند یک‌هزار تخت بیمارستانی است و طبق تصمیماتی‌ که گرفته شد در هرمزگان نیز همانند برخی از دیگر استان‌ها از طریق تغییر کاربری املاک دولتی می‌توان خلق ثروت کرد تا از این طریق بیمارستان‌های جدید احداث شود.
وی گفت: هرمزگان فرصت‌های بی‌نظیری همچون ظرفیت مناسب برای توریست درمانی را دارد و بخش خصوصی می‌تواند در این زمینه فعال شود به احداث بیمارستان‌های جدید در این استان کمک کند.
جاسم جادری نیز در این نشست اظهار کرد: در دولت یازدهم سه بیمارستان در هرمزگان در شهرستان‌های رودان، بستک و قشم تکمیل و تجهیز شده است.
وی با تاکید بر اینکه باید برای مشکلات کمبود پزشک متخصص و تجهیزات در استان اقدامات بیشتری صورت گیرد، افزود: در سفر ریاست جمهوری به هرمزگان نیز تجهیزات خوبی از جمله در زمینه ام آر آی، آنژیوگرافی و سی‌تی اسکن به استان اختصاص یافت.
استاندار هرمزگان افزود: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام همچون بیمارستان آموزشی بندرعباس، بیمارستان مادر و کودک، دانشکده پرستاری و توسعه بیمارستان جاسک از دیگر خواسته‌های ما در هرمزگان است.
انتهای پیام/فارس
پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب: 436411
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *