۰
وقتي خيران درس انسانيت مي دهند؛

خيران و نيكوكاران با توزيع بسته هاي لوازم التحرير و پوشاك گرم، خنده را ميهمان لبان محرومين شهرستان خاش كردند/ همتی برای محرومیت زدایی روستاهاي محروم + تصاوير

به همت خيران، نيكوكاران، آستان قدس رضوي و ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان خاش خنده بر لبان نيازمندان و محرومين اين شهرستان جاري و دغدغه تهیه پوشاک گرم، لوازم التحرير و نوشت افزار آنان حل شد.
خيران و نيكوكاران با توزيع بسته هاي لوازم التحرير و پوشاك گرم، خنده را ميهمان لبان محرومين شهرستان خاش كردند/ همتی برای محرومیت زدایی روستاهاي محروم  + تصاوير
به گزارش تفتان ما، يكي از رويكردهاي اصلي نظام در حقيقت محروميت زدايي از چهره مناطق محروم و كمتر توسعه يافته است و تشكيل هاي نهادي مانند بنياد مستضعفان، كميته امداد، سپاه، آستان قدس رضوي و ساير نهادهاي انقلابي و حمايت كننده براي ياري رساندن به محرومين و نيازمندان است.
 
از ابتداي پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي، امام راحل همه هم و غم خويش را جهت حمايت از نيازمندان به كار گرفته و ايشان پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي مرهون زحمات مستضعفان و محرومين مي دانستند و رهبر معظم انقلاب همچنين اين مسئله مهم را سرمشق و سرلوحه زندگي خود قرار داده اند و همواره تاكيد مي كنند كه مسئولان نيز به زندگي محرومان و نيازمندان رسيدگي كنند و در راستاي ريشه كني فقر گام بردارند.
 
آستان قدس رضوي و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيز با تاسي از فرمايشات رهبر انقلاب، رسيدگي به نيازمندان را در اولويت و دستور كاري خويش قرار دادند تا بتوانند قدم هاي بسياري در جهت زدودن فقر از چهره اين مناطق محروم بردارند و نيز فرهنگ كمك و نيكوكاري را در كشور نهادينه كنند.
 

 
نيازمندان شهرستان خاش نيز با دريافت هدايايي آستان قدس رضوي، سپاه و خيران اشك شوق در چشمان معصومانه آن ها موج مي زد و شادي آنان با دريافت پوشاك و كيف و نوشت افزار نو را نمي توان توصيف كرد.
 
* توزيع بسته هاي لوازم التحرير و كيف بين دانش آموزان نيازمند خاشي
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان خاش در حاشيه توزيع بسته هاي لوازم التحرير و كيف بين دانش آموزان نيازمند، در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار كرد: گروه جهادی شهیدمحمدزاده با رویکرد محرومیت‌زدایی در عرصه فرهنگی و آموزشی طی پیگیری‌های انجام شده، از سوي آستان قدس رضوي و جمعي از خيرين تعدادي بسته آموزشی و لوازم‌التحریر شامل کیف دستی، دفتر، کیف جامدادی، خودکار و مداد و ساير اقلام اقدام به توزیع این مرسولات در دهستان سنگان بخش مركزي این شهرستان كرده است.
 
سرهنگ حسن فضلي با بيان اينكه اين لوازم تحرير به صورت رايگان ميان دانش آموزان كم بضاعت و مستعد درسي توزيع شده است، تصريح كرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در زمينه هاي مختلفي مانند اقتصادمقاومتي، كمك به نيازمندان، محروميت زدايي، كمك به بيماران صعب العلاج و غيره فعالت مي كند.
 
وي خاطرنشان كرد: توزيع لوازم التحرير بين دانش آموزان نيازمند با هدف كمك به رفع نيازهاي دانش آموزان و اقشار بي بضاعت و آسيب پذير جامعه انجام شده تا از اين طريق آن ها بتوانند بخشي از لوازم تحصيل خود را مرتفع كنند.
 

 
سرهنگ فضلي بيان كرد: اساس توزيع ما بين دانش آموزان و نيازمندان محروم و كم برخوردار است و آستان قدس رضوي نيز در طول سالهاي متعدد همواره فعاليت خود را در اين زمينه قرار داده و به خانواده هاي نيازمند كمك كرده و سعي كرده است اقلام اهدايي خود را با بهترين كيفيت تهيه در اختيار نيازمندان بگذارد.
 
* توزيع لباس گرم و كلاه بين نيازمندان در فصل سرد
بخشدار مركزي شهرستان خاش نيز همچنين در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما از توزيع البسه گرم و کلاه میان نیازمندان و افراد مستمند اين بخش خبر داد و گفت: اين البسه ها در روستاها توسط دهياران در اين فصل سرد توزيع مي شود و به افرادي كه سرپناه ندارند در شب هاي سرد اسكان داده و پذيرايي مي شوند.
 
مجتبي شجاعي با بيان اينكه غذاي گرم نيز بين نيازمندان روستايي توزيع مي شود، تصريح كرد: اين مددجويان نيازمند پس از معرفي به واحد مددكاري و بازديد هاي مستمر سرزده از منزل آن ها و محرض شدن وضعيت خانوادگي آنها، اقدامات براي حل مشكلات درماني و تحصيلي آن ها با حمايت خيرين انجام مي شود.
 

 
وي خاطرنشان كرد: تكريم نيازمندان و تقويت حس نوع دوستي از مهمترين اهداف اقدامات خيرخواهانه و كمك رساني به نيازمندان است و اين اقدام با حفظ عزت و كرامت نفش نيازمندان و با هدف تقويت و ترويج فرهنگ نيكوكاري در جامعه اجرا مي شود و هميشه اين موارد در دستور كار قرار دارد.
 
شجاعي با بيان اينكه قشرهاي مختلف مردم و مسئولان بايد جهت كمك به افراد نيازمند همكاري كننند، اظهار كرد: در زمان هاي مختلف  كمك هاي ارزشمندي بين نيازمندان توزيع مي شود و در ماه هاي محرم، رمضان و صفر نيز اين كمك ها دوبرابر مي شود تا با تاسي از پيامبراسلام(ص) و اهل بيت عصمت و طهارت(ع) بتوانند برنامه هاي حمايتي و مشاركتي زيادي را بين مردم نيازمند انجام دهند.
 

.

.

.

.

.

.

.

.

انتهاي پيام/
جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب: 435573
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *