۰
معاون توانبخشی انجمن MS عنوان کرد

2 میلیون تومان هزینه ماهانه بیماران MS/ شرایط عضویت در انجمن

معاون توانبخشی انجمن MS با اشاره به اینکه بیماران مبتلا به MS ماهانه متوسط 2 میلیون تومان هزینه برای بهداشت و درمان نیاز دارند، گفت: از ابتدای تاسیس انجمن MS بیش از 25 هزار پرونده جهت حمایت از این بیماران تشکیل شده است
2 میلیون تومان هزینه ماهانه بیماران MS/ شرایط عضویت در انجمن
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما ابوالقاسم نجفی در نشست خبری که در ارتباط با سیزدهمین کنگره MS برگزار شد، اظهار داشت:‌ انجمن MS یک تشکل غیردولتی بوده که سال 1378 تأسیس شده و دارای مجوز قانونی است.
وی افزود: این انجمن حمایت درمانی، دارویی و توانبخشی از بیماران را انجام داده و هر چند وقت یکبار کلاس‌های آموزشی برای این بیماران برگزار می‌کند و موضوعات عام و تخصصی در اختیار بیماران و خانواده‌های آنها قرار می‌گیرد.
معاون توانبخشی انجمن MS با اشاره به اینکه از زمان تشکیل این انجمن بیش از 25 هزار پرونده تا کنون ثبت شده است، گفت: حدود 6 هزار از این پرونده‌ها مربوط به بیماران مرد و بیش از 18 هزار مربوط به بیماران زن بوده است.
نجفی اضافه کرد: همچنین کلاس‌های خاص روانشناسی، مهارت زندگی و توانبخشی برای بیماران از طریق این انجمن برگزار می‌کنیم و هم اکنون در 25 استان و 12 شهرستان شعب انجمن دایر است و افراد برای عضویت در انجمن باید گواهی پزشک متخصص، دو قطعه عکس، کپی کارت ملی و شناسنامه و جواب MRI را به همراه داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه فیزیوتراپی و انجام برنامه‌های توانبخشی برای کمک به این بیماران بسیار مؤثر است، گفت: هزینه‌های بیماران در دو بخش هزینه‌های دارویی و توانبخشی تقسیم شده که می‌توان گفت یک بیماری مبتلا به MS ماهانه 1.5 تا 2 میلیون تومان هزینه بهداشت و درمان آن است.
معاون توانبخشی انجمن MS اضافه کرد: در شرایط فعلی 1500 بیمار ماهانه هزینه دارویی از انجمن دریافت کرده، البته این مسئله به شرایط بیمار و وضعیت اقتصادی آن بستگی دارد.
انتهای پیام/فارس
شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب: 435301
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *