۰
یک کارشناس دینی:

پیاده روی اربعین حسینی نشان دهنده ماندگاری فرهنگ و نهضت حسینی است

حجت الاسلام امامی اظهار کرد: اربعین حسینی بستری فرهنگی و دینی است که می‌‌تواند هر آزاده‌‌ای را فارغ از دین و مذهبی که دارند به خود جذب کند.
پیاده روی اربعین حسینی نشان دهنده ماندگاری فرهنگ و نهضت حسینی است
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما،حجت الاسلام سعید امامی در گفتگو با خبرنگار  آناج با اشاره به احادیث وارده، زیارت اربعین را یکی از علامت‌‌های مومن برشمرد و گفت: بیان می‌‌شود اگر انسان به مدت چهل روز بر انجام امری مداومت کند، آن موضوع ملکه‌‌ی ذهن او شده و رفتارش را تحت تاثیر قرار می‌‌دهد و اگر ما تا اربعین حسینی بر فضا و فرهنگ عاشورایی مداومت می‌‌کنیم، می‌‌توانیم نمود آن را در زندگی خود مشاهده کنیم.
وی افزود: پرداختن به اربعین حسینی مانند پرداختن به عاشورا، نشان دهنده ماندگاری فرهنگ و نهضت حسینی است و از همراهی ما با کاروان سیدالشهدا(ع) حکایت دارد.
این کارشناس دینی تاکید کرد: قیام امام حسین(ع)، پیام‌‌های نهضت عاشورا و مصایب وارد شده بر اهل بیت(ع) در آن روز، به گونه‌‌ای است که هر انسانی را فارغ از اینکه شیعه یا مسلمان باشد، تحت تاثیر قرار می‌‌دهد و هرکس می‌‌تواند به نوعی با این جریان ارتباط بگیرد چرا که آنچه در عاشورا جریان دارد علاوه بر اینکه یک قضیه دینی است، انسانی نیز هست و هرکس بویی از انسانیت برده باشد جذب این مکتب می‌‌شود.
وی با تاکید بر اینکه اربعین نه زیارت شیعیان بلکه زیارت آزادگان است، ادامه داد: نباید فرهنگ اربعین حسینی و همچنین پیاده روی بزرگ اربعین را به حرکتی مخصوص شیعیان تبدیل کنیم بلکه باید توجه داشته باشیم که از دیگر ادیان و مذاهب نیز جهت احترام و ابراز مودت به آزاد مردی چون امام حسین(ع) در پیاده روی اربعین شرکت می‌‌کنند.
امامی افزود: پیاده روی اربعین تجلی وحدت امت اسلامی و شیعی است که می‌‌تواند به سان یک رسانه فرهنگی پیام‌‌های جهان اسلام را به گوش ملت‌‌ها برساند.اناج
شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب: 435294
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *