۰
مدیر کل دفتر ادبیات کشور :

قیمت تمام شده جنگ هنوز به دست نیامده است

مدیر کل دفتر ادبیات کشور گفت: باید بدانیم با چه کسانی جنگ کردیم و چه کسانی برای ما جنگیدند، متاسفانه در حال حاضر قیمت تمام شده جنگ برای ما در نیامده است و اگر این قیمت به دست آید قطعا خادم خوبی برای مملکت خواهیم بود.
قیمت تمام شده جنگ هنوز به دست نیامده است
به گزارش سرویس فرهنگي تفتان ما،مرتضی سرهنگی مدیر کل دفتر ادبیات کشور در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره ی شهید مرحمت بالازاده  گفت: زمانی که خرمشهر به دست عراقی ها افتاد با توجه به اینکه ایران در آن زمان فاقد ارتش مدرن بود فکر می کردند دیگر دست ایرانی هرگز به خرمشهر  نخواهد رسید چرا که فقط یک ارتش مدرن می تواست دیوار دفاعی آنان را بشکند ولی ناگهان سرباز شدن مردم و  جانفشانی های آنان کار دست دنیا داد و همه ی معادلات آنان را بر هم زد.
مدیر کل دفتر ادبیات کشور افزود: در جنگ های دفاعی، مثل جنگ 8 ساله ای ما با رژیم بعثی عراق، کسی بچه، پیر و یا بزرگ نبود بلکه همه سرباز بودند.
وی در ادامه تشریح کرد: باید بدانیم با چه کسانی جنگ کردیم و چه کسانی برای ما جنگیدند، متاسفانه در حال حاضر قیمت تمام شده جنگ برای ما در نیامده است و اگر این قیمت به دست آید قطعا خادم خوبی برای مملکت خواهیم بود.
سرهنگی تصریح کرد: تاریخ رسمی، هیچ وقت در باره ی ظرافت کاری های جنگ صحبت نخواهد کرد و این کار ادبیات است که این مسئولیت عظیم را به انجام رساند و در اردبیل کم نیستند کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند.
مدیر کل دفتر ادبیات کشور در این مراسم اعلام کرد: کتاب خاطرات یک اسیر سیزده ساله با نویسندگی خانم جعفر نیا به زودی منتشر خواهد شد که سرگذشت یک نوجوان ایرانی را که در سال 1361 اسیر شده است روایت می کند.
 
انتهای پیام/قلم رسا
 
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب: 435196
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *