۰
جعفر دهقان:

"یتیم خانه ایران"؛ گوشه ای جامانده از تاریخ که ابوالقاسم طالبی آن را احیا کرد/ با دیدن این فیلم قدر امنیت امروز ایران را بیشتر می دانیم

جعفر دهقان بازیگر فیلم "یتیم خانه ایران" گفت: به نوعی فراموش کرده بودیم که روزی در ایران قحطی وجود داشته و چه بلاهایی در اثر آن قحطی بر سر مردم آمده است؛ این گوشه از تاریخ جامانده بود که آقای طالبی، با مطالعه و تحقیقاتی که پیرامون این برهه از تاریخ کشور انجام داد، آن را به زیبایی به تصویر کشیده است.
"یتیم خانه ایران"؛ گوشه ای جامانده از تاریخ که ابوالقاسم طالبی آن را احیا کرد/ با دیدن این فیلم قدر امنیت امروز ایران را بیشتر می دانیم
به گزارش سرویس فرهنگي تفتان ماجعفر دهقان بازیگر فیلم سینمایی "یتیم خانه ایران" در گفتگو باناب نیوز در خصوص این فیلم با ابراز تاسف از اینکه تا به حال در کارها و فیلم های تاریخی به این موضوع و این برهه از زمان در ایران نپرداخته ایم، گفت: به نوعی فراموشکرده بودیم که روزی در ایران قحطی وجود داشته و چه بلاهایی در اثر آن قحطی بر سر مردم آمده است؛ این گوشه از تاریخ جامانده بود که آقای طالبی، با مطالعه و تحقیقاتی که پیرامون این برهه از تاریخ کشور انجام داد، آن را به زیبایی به تصویر کشیده است.
فیلم یتیم خانه ایران ونقش عبدالستار را دوست دارم
این بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص نقش خود در این فیلم عنوان کرد: من نقش "عبدالستار یهودی" را در این کار برعهده داشتم؛ از آنجا که من به کارهای تاریخی و ماندگار علاقه خاصی دارم، فیلم یتیم خانه ایران و نقش خود را در این فیلم دوست دارم و وقتی آقای طالبی پیشنهاد این نقش را دادند، بسیار خوشحال شدم.
وی افزود: عبدالستار یک یهودی بود که نقش آن بسیار سنگین وهضم آن برای من دشوار بود اما کمک های آقای طالبی من را به این شخصیت نزدیک کرد به گونه ای که با راهنمایی های ایشان هم به قصه و هم به نقش عبدالستار مسلط شدم وبرای آن تمام تلاشم را کردم.
برای نقش عبدالستار دندان پایینم را کشیدم/برای ایفای این نقش تمام تلاشم را کردم
دهقان اظهار داشت: من برای این نقش یکی از دندان های پایینم را کشیدم تا شخصیت عبدالستار قابل باورتر باشد؛ چرا که باید به گونه ای سرزبانی صحبت می کردم لذا به آقای طالبی پیشنهاد دادم که دندان پایینم را که کمی هم لق بود، بکشم تا به ایفای بهتر این نقش کمک کند و بعد از کار، مجددا دندان دیگری بکارم.
وی تصریح کرد: آقای طالبی راضی به اذیت شدن من نبود اما با پیشنهادم موافقت کردند؛ بنابراین دندان پایینم را کشیدم و نقش عبدالستار بسیار خوب وطبیعی شد.
با دیدن "یتیم خانه ایران" قدر امنیت امروز را بیشتر می دانیم
بازیگر فیلم یتیم خانه ایران بیان کرد: تمام سعی خود را کردم تا در این فیلم نقشی متفاوت با سایر نقش ها داشته باشم همانطور که در سایر کارهای تاریخی که تاکنون انجام دادم، شخصیت های متفاوتی برعهده داشته ام.
دهقان در پایان با تاکید براینکه باید فیلم پخش شود و تاثیر آن را روی مخاطبان دید، خاطرنشان کرد: به هرحال این قسمت از زمان، جزئی از تاریخ کشور ماست و احساس می کنم با دیدن این فیلم، قدر کشور، امنیت و آسایش امروز خود را بیشتر می دانیم.
انتهای پیام/دانا
 
يکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب: 435110
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *