۰
امام جمعه شهرستان خاش در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته؛

بزرگترين درس قيام امام حسين(ع) ايستادگي و مقاومت در برابر استكبار بود/مسئله" شيعه انگليسي" توطئه و نيرنگ دشمن براي ضربه زدن به اسلام است

امام جمعه شهرستان خاش گفت: بزرگترين درس عاشورا و قيام امام حسين(ع) ايستادگي و مقاومت در برابر استكبار بود و در حقيقت فلسفه بعثت انبیاي الهي احیا و زنده نگه داشتن فريضه مهم امر به معروف و نهی‌ از منکر است.
بزرگترين درس قيام امام حسين(ع) ايستادگي و مقاومت در برابر استكبار بود/مسئله" شيعه انگليسي" توطئه و نيرنگ دشمن براي ضربه زدن به اسلام است
به گزارش خبرنگار سرويس مذهبي تفتان ما، حجت الاسلام محمدحسين ميري در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته شهرستان خاش، با دعوت خود و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي، اظهار كرد: فلسفه قيام عاشورا و نهضت امام حسين(ع) بايد براي تمام احاد جامعه تشريح شود و اين نهضت بزرگ و عظيم را سرلوحه و سرمشق زندگي خود قرار دهيم.
 
وي تصريح كرد: قيام امام حسين(ع) و 72 تن از ياران وفادارش در مقابل جنگ نرم دشمنان سپري مستحكم و قوي است و ملت ها بايد از اين قيام درس هاي ايثارگري، فداكاري، رشادت و جانفشاني را بياموزند و به ساير نسل ها نيز سينه به سينه منتقل كنند.
 
حجت الاسلام ميري با اشاره به فرارسيدن هفته امر به معروف و نهي از منكر، گفت: افرادي كه اين فريضه مهم را ترك كرده اند در حقيقت در ظاهر زنده اما از نظر معنوي مرده اند و طبق فرموده حضرت علي(ع)؛ "گر امر به معروف و نهی از منکر را با همه خوبی‌ها مقایسه کنید، همه خوبی‌ها در مقابل امر به معروف و نهی‌ از منکر مانند حبابی روی آب است".
 
وي خاطرنشان كرد: زنده نگه داشتن فريضه مهم امر به معروف و نهي از منكر دو ويژگي و شاخصه مهم دارد و آن دو عبارتند از: 1- پشت مومنان را گرم 2- بيني منافقان را به خاك كي مالد و آن ها را شكست مي دهد.
 
امام جمعه شهرستان خاش تاكيد كرد: اگر فريضه مهم امر به معروف از جامعه فراموش شود بركت از آن جامعه رخت ميندد و فساد نيز زياد ميشود پس بنابراين بايد به اين فريضه توجه ويژه اي داشته باشيم.
 
وي با بيان اينكه سرشماري لازمه و اساس توسعه و پيشرفت ايران است، گفت: همه ي شهروندان بايد در اين سرشماري شركتي گسترده و پرشور داشته باشند و با ثبت نام به صورت اينترنتي و حضوري در پيشرفت كشور خود سهيم باشند.
 
حجت الاسلام ميري با اشاره به سالروز شهادت سردار حاج حسين همداني، گفت: اين سردار شهيد يكي از بزرگ مردان بود كه با جانفشاني و ايثارگري سال گذشته در همين روز در دفاع از حرم به فيض شهادت نائل آمد.
 
وي با اشاره به شهادت سردار شوشتري در منطقه پيشين سرباز، بيان كرد: سردار شهيد همداني در ماجراي شهادت سردار شوشتري در منطقه سرباز بسيار گريه و بي تابي ميكرد و زماني كه از وي دليل اين كار سوال شد؛ پاسخ داد: من باید شهید می‌شدم، چراکه سردار شوشتری به جای من به این مأموریت رفت.
 
حجت الاسلام ميري با اشاره به روز نيروي دريايي سپاه، خاطرنشان كرد: با عزت و اقتدار نيروي دريايي سپاه پاسداران در آبهاي خليج فارس و درياي عمان؛ بدون شك و بي ترديد هيچ دشمني قصد تجاوز و تعرض به آبهاي ايران اسلامي را نخواهد داشت و از خوف و هراس به اين آبها نزديك نمي شود.
 
وي با اشاره به روزجهاني كودك، اذعان كرد: سازمان حقوق بشر تنها شعار حمايت از كودكان را سر مي دهد اما چشمان خود را بر روي كشتار كودكان بي گناه و بي دفاع يمن بسته است و از آن ها حمايت نميكند.
 
رييس شوراي فرهنگي شهرستان خاش به بيانات رهبر انقلاب در ديدار با اعضاي ستاد كنگره شهداي استان كهكيلويه و بوير احمد، اظهار كرد: رهبر فرزانه انقلاب بر برگزاري و توسعه و تقويت يادواره هاي شهداء تايد كردند چرا كه ايشان دور كردن مردم از آرمان هاي والاي شهدا و امام شهداء و نيز جداكردن مردم از روحيه مقاومت را از مهمترين برنامه ها و اهداف دشمنان در جنگ نرم مي دانند و مي فرمايند:" دشمني استكبار جهاني در واقع بر روي مسئله شهداء و آرمان هاي والايي آنان است".
 
انتهاي پيام/
جمعه ۱۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب: 434975
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *