۰
يادداشتي به مناسبت هفته خبرنگار؛

خبرنگاران؛ مجاهدان بی‌ادعا/ خبرنگاری علم، عشق و علاقه است

خبرنگاران بايد در عرصه خبر مقاوم و صبور باشند و بي مهري ها واكنش نشان ندهند چرا كه در اين عرصه علاوه بر انکه حمایت مالی وجود ندارد حتی در بخش خبری، کم محلیها، توهین و کنایه زیاد است و در مقابل باید خبرنگاران مثل توفان ها مقاوم بایستند و همواره مجاهدان بي ادعا باشند.
خبرنگاران؛ مجاهدان بی‌ادعا/ خبرنگاری علم، عشق و علاقه است
به گزارش تفتان ما، هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار است. روزي كه يادآور پیامی با خط سرخ و به رنگ شهادت خبرنگار شجاع ايران، محمود صارمي است. اين روز بزرگ «روز خبرنگار» ناميده شد تا شايد بدين بهانه نقش ارزنده و حرفة حساس و حتي پر مشقت و رنج خبرنگاران اندكي مورد توجه مردم و مسؤولين قرار گيرد. خبرنگاران به عنوان يكي از اقشار پرزحمت اجتماع، وظيفة خطيري را بر عهده دارند و همواره با تلاش پيگير و مستمر خود مي كوشند تا ذهن تشنة مردم را با حاصل دسترنج خويش سيراب سازند. 
 
شايد خود خبرنگاران تنها و بهترين كساني باشند كه مي توانند به مناسبت روزي كه به نامشان مزين شده است سخن بگويند و بنويسند.
 
خبرنگاري از جمله مشاغلي است كه مظلوم واقع شده و صداي مظلوميت آن شنيده نشده و يا شنيده شده ولي گوشي بدهكار آن نيست.اين در حالي است كه رسانه هاي كشور در اختيار آنان قرار دارد و مي توانند دغدغه هاي خود را بيان كنند اما علي رغم اينكه طي سال هاي گذشته به مناسبت روز خبرنگار بار ها وبارها توسط تمامي رسانه ها مشكلات و دغدغه هاي آنان منعكس شده اما حركتي شايسته و بايسته براي رفع گرفتاري هاي آنان صورت نگرفته است و اين داستان همچنان ادامه دارد.امسال هم اگر به سراغ خبرنگاران زحمت كش كشورمان برويم و پاي درد و دل هاي آنان بنشينيم باز هم از دغدغه هاي سال هاي گذشته سخن مي گويند.
 
خبرنگار، واژه مقدسی است. هر که در این گزاره شک دارد، یا در این دنیا سیر نمی کند و با خیالات سر و کار دارد، خبر ندارد که این قشر چه نقشی در تحولات روزانه دنیا دارند. رویدادی در این دنیا نیست که رخ دهد و خبرنگاری از آن بی‌اطلاع باشد. هر چه باشد دست کم یک نفر هست که خبرش را به گوش عالم و آدم برساند. شاید از همین روست که به شوخی یا جدی می‌گویند، خبرنگار خوب، خبرنگار مرده است! شکی نیست که افراد بسیاری دوست دارند در سکوت مطلق خبری زندگی کنند تا هر اشتباهی کردند، به خوبی و خوشی برایشان بگذرد.
 
معلوم نیست که واقعیت این روزهای خبرنگارها، لطیفه‌ است یا یک غمنامه سراسر اشک‌آور، ماجراهایش خنده را بر لبانشان می‌نشاند و سختی کارش چشمان‌شان را تر می‌کند. چندین سال است که قرار است خبرنگاران مشمول قانونی شوند که با 20 سال خدمت بازنشسته شوند، چون کارشان سخت است اما هنوز به شغل خبرنگاری با تمام سختی‌هایش به عنوان یک شغل سخت نگریسته نمی‌شود .
 
"خبر جويي" در فطرت  و سرشت  آدمي ريشه داشته و ماهيت ، ساختار  روح و روان  آدمي را تشكيل  مي دهد، چرا كه  فزوني  و كاستيِ  روح  و روان  آدمي  و نيز ميزان  برخورداري  آدميان  از مقام  انساني  به ميزان  آگاهي  انسان   وا بستگي  تام  و تمام دارد؛ بيان اين حقيقت نيز خالي از لطف نيست كه بدانيم هفتاد و هشتمين سوره مبارکه  از سُوَر قرآني به « نبأ» كه به معناي «خبر» مي باشد، نامگذاري شده و واژه هاي مقدسي همچون نبوّت و نبي و انبياء و... از واژه نبأ مشتق شده  و اين حقيقت به بُعد خبر رساني و جنبه پيام آوري پيامبران الهي اشاره داشته که نشان از اهمیت والای این امر دارد.
 
——————————-
يادداشت از عليرضا هاشمي فر( مدير مسئول)
——————————-
انتهاي پيام/
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۵۸
کد مطلب: 434363
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *