۰
والی نیمروز افغانستان در نشست دو جانبه با استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد

آمادگی تجار افغانستانی برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در طرح‌های بازرگانی بندر چابهار

والی نیمروز افغانستان در نشست دو جانبه با استاندار سیستان و بلوچستان از آمادگی تجار افغانستانی برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در طرح‌های بازرگانی در بندر چابهار خبر داد.
آمادگی تجار افغانستانی برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در طرح‌های بازرگانی بندر چابهار
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، نشست دو جانبه استانداران سیستان و بلوچستان ایران و نیمروز افغانستان عصر امروز در استانداری برگزار شد.
در این نشست که با هدف بررسی راه‌های گسترش و ارتقائ حجم مبادلات و همکاری‌های مشترک در حوضه‌های تجاری ومرزی و امنیتی برگزار شد، طرفین با تشکیل کمیسیون‌های در این خصوص به بحث و بررسی پرداختند.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به میزبانی مردم ایران در طول سال‌های متمادی از مهاجران افغانی، اظهار کرد: این سفر به دنبال تحقق توافق‌های انجام گرفته در سفر قبلی هیات سیستان وبلوچستان به زرنج افغانستان صورت گرفته است.
 هاشمی افزود: در سفر هیأت ولایت نیمروز افغانستان به استان 29 توافق انجام گرفته میان دو هیأت مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 وی بر پیگیری توافقات انجام گرفته در نشست دو جانبه گذشته در خصوص بندر چابهار و استفاده از مزیت‌های منطقه سیستان که به عنوان مکمل چابهار به منطقه ازاد تبدیل می‎شود به عنوان ظرفیت‌های سیستان وبلوچستان نام برد که کشور افغانستان می‌تواند در زمینه تجار و بازرگانی از ان استفاده کند.
این مسؤول با بیان اینکه مشکل ریزگرد در حوضه سیستان امروز برای هر دوسوی مرز مشکلات زیست محیطی ایجاد کرده است، از والی نیمروز افغانستان خواست تا نسبت به تعامل و تشکیل کارگروه مشترک و استفاده از تجربیات دیگر کشورها برای حل مشکل ریزگردها ناشی از خشک شدن تالاب هامون که یک سوم آن در خاک افغانستان قرار دارد اهتمام بیشتری از خود نشان دهد.
والی نیمروز نیز در این جلسه از بندر چابهار به عنوان یک مزیت تجاری بزرگ برای ایران و کشورهای منطقه نام برد که تجار افغانی از طریق ان به آب‌های آزاد دنیا دسترسی می‎یابند.
محمد سمیع از آمادگی تجار افغانی برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در طرح‌های بازرگانی در بندر چابهار خبر داد و از اعلام آمادگی استاندار سیستان و بلوچستان برای ایجاد خط کشتی رانی مشترک در بندر چابهار ابراز خرسندی کرد.

محمد سمیع والی نیمروز افغانستان با هیأت همراه به منظور توسعه تعاملات اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور صبح امروز وارد سیستان و بلوچستان شد.
وی از قسمت‌های مختلف پایانه مرزی میلک و کارخانه سیمان سیستان بازدید کرد.
بازدید از زیرساخت‌های بنادر چابهار  و نشست خبری از دیگر برنامه‌های سفر محمد سمیع به سیستان و بلوچستان است.
انتهای پیام/فارس
يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب: 434145
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *