۰
تفتان ما گزارش مي دهد؛

روز قدس ریشه در عمق دین و مسئله استکبارستیزی دارد/ دعوت امامان جمعه و نماینده مردم خاش در مجلس برای شرکت در راهپیمایی روز قدس

امامان جمعه شیعه و سنی و نماینده مردم شهرستان خاش در مجلس شورای اسلامی اقشار مختلف مردم را برای شرکت و حضوی گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت دادند.
روز قدس ریشه در عمق دین و مسئله استکبارستیزی دارد/ دعوت امامان جمعه و نماینده مردم خاش در مجلس برای شرکت در راهپیمایی روز قدس
امام جمعه شهرستان خاش در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما گفت: روز قدس و یا آرمان فلسطین یک مسئله صرف سیاسی و یا حمایت از یک کشور خاص نیست بلکه ریشه در عمق دین و مسئله استکبار ستیزی؛ حمایت از مظلومان و حفظ منافع ملی و اسلامی و انسانی دارد.

 وي افزود: بر هر انسان مسلمان، آزاده، سیاست مدار با بصیرت، هر ظلم ستیزی و هر کسی که منافع ملی کشور برای او اهمیت دارد لازم و آشکار است که باید از آزادی قدس و ملت مظلوم فلسطین حمایت كرده و با این غده چرکین بلاد اسلامی و خاورمیانه که همان رژیم غاصب صهیونیستی است به مبارزه آشکار برخیزد.

حجت الاسلام محمدحسین میری اظهار کرد: یکی از این وظایف مهم و خطیری که به عهده هر مسلمانی نهاده شده، حمایت از مظلومان و مستضعفان است که امام خمینی کبیر، پس از پیروزی انقلاب با تعیین «روز قدس» برای خروش امت مسلمان علیه رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیست و حمایت از ملت مظلوم فلسطین، انجام این وظیفه را در دل ماه خدا تعبیه کرد تا مسلمانان جهان در این روز با زبان روزه و به پشتوانه عشق به بندگی و تبعیت از فرمان خداوند، عبادت تجسم‌یافته‌ای را در دل عبادت دیگری به نمایش گذارند تا جهانیان به مفهوم عبادت و قدرت اسلام واقف شوند.
 
* با شرکت فعال در راهپيمايي روز قدس حمایت خود را در حقّ مردم مظلوم و ستمدیده قدس به جهانیان اعلام خواهیم كرد
امام جمعه مسجد جامع توحیدیه اهل سنت شهرستان خاش نیز در گفت و گو با خبرنگار ما با تاکید بر حضور پرشور اقشار مختلف مردم در عرصه راهپیمایی بیان کرد: بر ماست که با شرکت فعال در این حرکت عظیم الهی و مردمی در روز قدس علاوه بر اجابت دعوت آن پیر فرزانه و خشنودسازی روح بلندش حمایت خویش را در حقّ این مردم مظلوم و ستمدیده به جهانیان اعلام خواهیم كرد.

مولوی محمدعلی شهنوازی اظهار کرد: تجربه نشان داده است مردم استان پهناور سیستان و بلوچستان در اوج وحدت و یکدلی در انجام تکالیف خود در سرما و گرما حضوری پرشکوه و پرشور دارند.
 
* روز قدس بعنوان عرصه حضور و تجلی همبستگی ملی است
نماینده مردم شهرستان خاش در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ما نیز از روز قدس بعنوان عرصه حضور و تجلی همبستگی ملی یاد کرد و گفت: بر کسی پوشیده نیست که پدیده‌ شومی به نام «اسرائیل» نه یک کشور بوده و نه یک رژیم سیاسی! بلکه صرفاً یک پادگان نظامی برای آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل در منطقه‌ی خاورمیانه است.

علی کرد تصریح كرد: منطقه‌ای که از مهم‌ترین جغرافیای استراتژیک، ارزشمند‌ترین منابع زیر زمینی" نفت، گاز، اورانیوم و غيره"، بزرگ‌ترین شاهراه‌های آبی و بیشترین بنادر اقتصادی برخوردار است.

وی بیان کرد: افزون بر شش دهه مظلومیت فلسطینی ها بر دنیا نمایان است اما نهادهای حقوق بشری و سران استکباری به این درک نرسیده اند که از حقوق مظلومان مسلمان در کشور اشغال شده فلسطین دفاع كنند.

نماینده مردم خاش ابراز تاسف کرد که سازمان ملل و دیگر نهادهای بین المللی در مقابل جنایت صهیونیست ها سکوت می کنند و نمی توانند از کمترین سکوت مظلومان فلسطین دفاع و با غاصبان جنایتکار قدس عزیز برخورد كنند.
 
* مردم شهرستان خاش مانند هرسال در راهپيمايي دشمن شكن قدس شركت كنند
مجتبی شجاعی بخشدار مرکزی شهرستان خاش هم در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با دعودت از اقشار مختلف مردم برای حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس افزود: راهپیمایی روز قدس و سر دادن فریاد تنفر و انزجار از استکبار و صهیونیسم افزون‌ بر اهمیت ذاتی که دارد، در بیشتر سال‌ها با رویداد خاصی مصادف شده است که بر اهمیت آن افزوده است.

وی ادامه داد: رویداد خاصی که امسال دوشادوش «روز قدس» قرار گرفته و باید دقیقاً به آن توجه کرد و آن را تهدیدی بزرگ برای فلسطین دید، توطئه استکباری و صهیونیستی از اولویت‌ انداختن قضیه فلسطین است که دشمنان جهان اسلام و در رأس آن صهیونیست‌ها با راه‌ انداختن انواع آشوب‌ها در منطقه می‌کوشند این توطئه را اجرایی کنند.

به گفته وی سر و سامان‌ دادن به گروهک مزدور و تکفیری داعش و مسلح‌ کردن افرادی دیگر با اسامی مختلف و آتش‌افروزی در منطقه که گریبان وحدت جهان اسلام را گرفته، توطئه ای شیطانی بوده که تنها در یک بعد موقعیت برجسته‌ شده فلسطین در جهان اسلام را هدف گرفته است.
 
انتهاي پيام/
 
پنجشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب: 433703
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *