۰

«پازل» دست آوردهای ملی را در کنار هم می‌چیند

«پازل» مستند تلویزیونی که دست آوردهای ملی را هر سه شنبه روی آنتن شبکه مستند می‌برد.
«پازل» دست آوردهای ملی را در کنار هم می‌چیند
به گزارش سرویس فرهنگي تفتان ما، روح الله رحیمی مستند ساز سینما و تلویزیون  در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص برنامه «پازل» گفت: طرح و ایده «پازل» از سال 91 زده شد و تحقیق و پژوهش آن به مدت سه ماه طول کشید و تولید آن در شبکه افق شکل گرفت.

وی افزود: این مستند به اقتصاد دانش بنیان و بحث اقتصاد مقاومتی می‌پردازد. این موضوع که چندین سال است متخصصان و دانشگاه‌ها در آن ورود کردند و دست آوردهای خوبی هم داشتند و ما هم به همان سمت و سو ورود کردیم و تلاش کردیم تا رشته های موجود را تجاری و مارکتینگ کنیم.

رحیمی درمورد موارد مورد بحث و بررسی قار گرفته در این مستند ادامه داد: بحث شبیه سازی و سلول بنیادی از اولین پازل‌های این مستند بود و بعد از آن انرژی صلح آمیز هسته‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دادیم و همچنین به موارد دیگری چون دارو و کشاورزی و صنعت کشتی سازی هم ورود کردیم که سکوی شانزدهم پارس جنوبی که متخصصان داخلی خودمان آن را ساختند و به نوع خودش یک دست آورد بزرگ در کشورمان محسوب می‌شود.

وی در خصوص هدف این برنامه اظهارداشت: هدف از این مجموعه به طور کلی معرفی پیشرفت ایران در حوزه علم و صنعت است و نام آن هم به همین دلیل «پازل» گذاشتیم. این برنامه قصد دارد پازل بزرگی از علم و صنعت مستقل ایرانی اسلامی را به تصویر بکشد، هر کدام از این دست آوردها تکه‌هایی از یک پازل است که با قرار گرفتن در کنار هم یک پازل را تشکیل می‌دهند.
 
رحیمی گفت: این مستند راوی محور و مهدی اعرابی عهده‌دار است اما به اندازه‌ای که مخاطب از موضوع مورد بررسی شده غافل نشود و به خوبی با فضای علمی کار همزادپنداری کند. از این مستند دو سری روی آنتن رفته و در حال حاضر سری سوم آن را در بخش تولید داریم که سعی کردیم بخش فنی آن را ارتقا دهیم و شیوه تصویربرداری را برای مخاطبان جذاب تر کنیم .

وی خاطر نشان کرد: ما در این مستند سعی کردیم زمینه را برای موفقیت جوان ها مهیا کنیم تا آن ها بدانند که می توانند با تلاش و پشتکار راه های موفقیت را طی کنند و کشورشان را با تولیدات ملی اشان سربلند کنند. «پازل» به سراغ دست آورد های کلان ملی که جزو غرور کشورمان است رفت و تلاش و پشتکار مردم را در جهت رسیدن به موفقیت به تصویر کشید.  
 
گفتنی است؛ این مجموعه تا به امروز به معرفی نحوه ساخت و عملکرد ربات جراح ، ساخت اسکنر قلب؛ واکسن بیهوشی و آنفولانزا، ساخت ناو جماران، زیردریایی های ساخته شده در ارتش ، داروهای ام اس و صادرات این دارو ، واگن سازی اراک، نانو اسکوپ، پنل های خورشیدی پرداخته است و دست آورد های دیگری را در دست بررسی دارد و هر سه شنبه روی آنتن شبکه مستند قرار می‌گیرد.



انتهای پیام/
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب: 433371
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *