۰
گزارش تفتان ما از آزادسازی خرمشهر حماسه اقتدار ملت؛

فتح خرمشهر؛ نقطه عطفی در تاریخ پرشكوه ايران اسلامي/ نفس‌های عمیق آزادی خونين شهر با بوی ماندگار جنگ

فتح خرمشهر در جریان عملیات بیت‎المقدس سال 1361 نقطه عطفی در تاریخ پرشكوه ایران اسلامي به شمار می‎رود و براي هميشه در اذهان جاودانه خواهد ماند.
فتح خرمشهر؛ نقطه عطفی در تاریخ پرشكوه ايران اسلامي/ نفس‌های عمیق آزادی خونين شهر با بوی ماندگار جنگ
به گزارش تفتان ما، خرمشهر يكي از شهرهاي مهم و استراتژيك جمهوي اسلامي ايران در جنوب غربي است، اين شهر به جهت موقعيت خوب در جلگه خوزستان  ودر مرز عراق قرار دارد.
 
اين شهر حتي در زمان رژيم پهلوي و عثماني مورد اختلاف و دستبرد قرار گرفته بود پس از پيروزي با شكوه انقلاب اسلامي رژيم بعث كه چشم طمع بر منابع نفتي، كشاورزي، حاكميت بر اروندرود و عرب خوزستان دوخته بود با كمال نا جوانمردانه برآب  و خاك كشور حمله كرد.
 
نهال انقلاب تازه داشت به خودش برگ و شاخه مي گرفت و  نيروهاي مسلح در حال ساماندهي بودند و آمادگي لازم را جهت دفاع نداشتند با حمله گسترده و با همكاري تعداد زيادي از كشورهاي غربي و بسياري از شهرهاي كشور را بمباران و ويران كرد كه در اين حملات زميني هواي و حتي دريايي بسياري از مردم ميهن به درجه رفيع شهادت و جانبازي نائل آمدند.
 

 
خرمشهر يكي از اين شهرها بود كه با وجود مقاومت جانانه رزمندگان اسلام و مردم خرمشهر سقوط كرد و به دست متجاوزان افتاد. اين شهر بمدت 578 روز در اشغال دشمن بود دشمن كه با گستاخي حتي اسم شهر را به معمره تغيير داد. رژيم بعث متكبرانه بر طبل ادامه اشغالگري و نشست خبري در تهران را به سر داشت و فكر باز پس گيري اين شهر را نداشت. پس از سازماندهي نيروهاي مسلح و بسيج مردمي از شهرهاي مختلف كشور و فرمان امام راحل مبني بر اينكه حصر آبادان شكسته شود در روز سوم خرداد 1361 در عمليات الي بيت المقدس با همكاري ارتش و سپاه كه دو بال نيروهاي مسلح مان هستند با فرماندهي شهيد صياد شيرازي و محسن رضايي خرمشهر كه در واقع خونين شهر بود را آزاد كردند.
 
با ارسال خبر آزاد سازي از راديو و تلويزيون شادي تمام كشور را فرا گرفت و امام عزيز پس از دريافت خبر پيامي به شرح ذيل صادر كرد:  
 
"خرمشهر را خدا آزاد کرد"
 
با تشکر از تلگرافاتی که در فتح خرمشهر به اینجانب شده است، سپاس بی‌حد بر خداوند قادر که کشور اسلامی و رزمندگان متعهد و فداکار آن را مورد عنایت و حمایت خویش قرار داد و نصر بزرگ خود را نصیب ما فرمود.
 
در جريان آزاد سازي خرمشهر ضربه سنگيني بر نيروهاي عراقي وارد شدكه دهها هزار نفر كشته و زخمي و دهها هزار نفر به اسارت و ادوات جنگي بسياري به غنيمت گرفته شدند.
 
سوم خرداد كه بعنوان روز مقاومت ايثار و پيروزي نامگذاري شده است و به پاس احترام رشادتهاي شهيدان و جانبازان و رزمندگان در اين مراسمات خاص و باشكوهي برگزار مي گردد و از تلاشهاي آنان تجليل مي شود.
 
خرمشهر آزاد شد يك وجب از و خاك ناموس ما به دست اجنبي نيفتاد و اگر امروزه حرفي براي گفتن داريم و به خاري چشم دشمنان در دنيا مي درخشيم ناشي از فداكاريهاي اين عزيزان در سخت ترين لحضات و دوران هستيم.
 
——————————-
گزارش از داود براهويي
——————————-
انتهای یپام/
چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب: 433028
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *