۰

به تعداد تمام دانشجویان، پروژه برای کسر خدمت وجود دارد

رییس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا اظهار داشت: سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا به تعداد تمام دانشجویان، پروژه برای تعریف در طرح کسر خدمت دارد به شرطی که در راستای نیازمندی های سازمان باشد.
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از روشن خبر، امیر سید مسعودرضا زواره ای رییس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا، با حضور در دانشگاه گیلان و طی نشستی با مسئولین دانشگاه گیلان در ارتباط با زمینه های همکاری مشترک به گفتگو پرداخت.
دکتر احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان در ابتدای این نشست با ترسیم کلیاتی از وضعیت فعلی دانشگاه گیلان در حوزه های مختلف، به جایگاه دانشگاه در بین ده دانشگاه جامع کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود ظرفیت های علمی، پژوهشی مختلفی که در دانشگاه وجود دارد ما آمادگی همکاری متقابل در راستای عملیاتی کردن علم به فناوری را داریم. رییس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا نیز با اشاره به سابقه شکل گیری این سازمان، گفت: در سال ۱۳۷۲ نقطه عطفی در حوزه تحقیقاتی ارتش شکل گرفت که مقام معظم رهبری فرمانی را مبنی بر توانایی خودکفایی در امور نظامی را ابلاغ کردند و این فرمان باعث شد که پروژه هایی در نیروی هوایی شامل آذرخش و صاعقه، پروژه هایی در نیروی دریایی مانند ناوشکن جماران و تانک اصلی میدان نبرد، ذوالفقار در نیروی زمینی ارتش جهموری اسلامی ایران اجرا شود. امیر زواره ای افزود: آموزش های ارتش در قبل از انقلاب مبتنی بر Education به معنی آموزش های منجر به افزایش سطح تحصیلی نیست، بلکه بر مبنای Training با هدف افزایش مهارت های تخصصی است.
وی تصریح کرد: در سه دهه گذشته، ارتش توانسته با راهبردهای نوین علاوه بر ارتقای سطح علمی، باعث ایجاد امنیت در کشور نیز شود.
امیر زواره ای دانش، مهارت و خلاقیت را سه مولفه مهم در سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا دانست و خاطر نشان کرد: سازمان بر این سه مولفه پایبند است و وجود این سه مولفه در یک تیم عملیاتی مطمئنا نتایج مطلوبی در بر خواهد داشت.
رییس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا اظهار داشت: سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا به تعداد تمام دانشجویان، پروژه برای تعریف در طرح کسر خدمت دارد به شرطی که در راستای نیازمندی های سازمان باشد.
امیر زواره ای با تاکید بر اینکه پروژه های سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا، دانشجو محور، شخص محور و یا استاد محور است، افزود: شخص محور به این صورت است که فرد دارای مدرک کارشناسی ارشد و یا دانشجوی کارشناسی ارشد می تواند به تنهایی عنوان پروژه تعریف کند؛ دانشجو محور هم به این صورت است که دانشجو پروژه پایانی کارشناسی ارشد خود را به عنوان کسر خدمت انجام می دهد.
وی همچنین به پروژه های استاد محور اشاره کرد و گفت: در پروژه های استاد محور، یک استاد پروژه ای را با سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا تعریف می کند و با استفاده از آن عنوان، کسر خدمت شامل حال چهار یا پنج دانشجو می شود.
امیر زواره ای تحقیقات را به سه دسته تحقیقات توسعه ای، بنیادی و کاربردی تقسیم بندی و اظهار کرد: تحقیقات بنیادی تنها به تولید علم خالص (science) منجر می شود و محل وقوع آن در دانشگاه است و تحقیقات کاربردی به تولید دانش و مهارت منجر می شود و محل وقوع آن در صنعت است، اما سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا در حوزه تحقیقات توسعه ای فعالیت می کند و پروژه ها را در این حوزه تعریف می کند، که محل وقوع آن نیز نزدیک به محصول خواهد بود.
وی افزود: البته این به معنی عدم فعالیت سازمان در پروژه های بنیادی و کاربردی نیست بلکه اگر این تحقیقات به تحقیقات توسعه ای و تولید محصول منجر شود، مورد حمایت قرار خواهند گرفت و می توان در آن ها نیز پروژه هایی تعریف کرد.
رییس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا با تاکید بر اینکه سازمان محصول محور است، تصریح کرد: اگر قرار است مقاله ISI و یا patent از عنوان پروژه ایجاد شود، باعث ارتقای سطح محصول می شود و دانشجویان می توانند از آن استفاده کنند و سازمان هیچ ادعا و ملاحظه ای بر آن مقالات نخواهد داشت. ضمنا تنها با ارایه مقاله ISI ، محصول تایید نخواهد شد.
دکتر سید ضیاء الدین میرحسینی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان نیز در این نشست به وجود ظرفیت های اعضای هیأت علمی و حدود ۷ هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی که بیش از  ۲ هزار نفر از این دانشجویان در مقطع دکتری مشغول تحصیل هستند اشاره کرد و از همکاری دانشگاه با صنایع دفاع در راستای رفع نیازهای تخصصی خبر داد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان با بیان اینکه پژوهش ها می بایست به کاربردی شدن منتهی گردند، گفت: کاربردی شدن پژوهش ها،منتج به صنعتی شدن و تجاری شدن خواهد شد.
ناخدا قلیزاده مدیر مجتمع صنایع دریایی شهید تمجیدی هم در این نشست ضمن اعلام آمادگی در راستای تقویت ارتباطات دو طرفه گفت:در صنایع دریایی شهید تمجیدی از ظرفیت های دانشگاهیان در راستای افزایش توان رزمی و صنایع دفاعی استفاده می کنیم.
انتهای پیام/
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب: 432862
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *