۰

دولت اقدامی درباره خرید و صادرات سیب ندارد/ کشاورزان سیب های خود را به باراندوز می ریزند

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در حال حاضر با توجه به شرایط کنونی و ارزان بودن سیب و همینطور با به پایان رسیدن قراردادهای بعضی سردخانه ها و فروش نرفتن محصول اکنون کشاورزان سیب های خود را به رودخانه براندوز می ریزند.
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، نادر قاضی پور در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به وضعیت بازار سیب استان آذربایجان غربی گفت: امسال میزان سیب تولیدی در استان یک میلیون و 320 هزار تن بوده که این رقم نسبت به سال های گذشته نشان از افزایش این محصول را داشت.
وی تصریح کرد: در همین راستا با توجه به درصد افزایش تولید سیب در استان از همان ابتدا از دولت خواستیم تا در جهت خرید محصول، ذخیره و صادرات آن برنامه ریزی های لازم را داشته باشد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: اما متاسفانه اقدامی در این زمینه صورت نگرفت و همانطور که شاهد هستیم بسیاری از کشاورزان متضرر شدند.
قاضی پور با مقصر خواندن دولت، وزارتخانه ها، نمایندگان استان، خانه های کشاورز و اتحادیه ها در این زمینه گفت: البته کشاورزان نیز اگر به موقع محصول سیب خود را می فروختند اکنون این همه ضرر نمی کردند.
وی افزود: متاسفانه در حال حاضر با توجه به شرایط کنونی و ارزان بودن سیب و همینطور با به پایان رسیدن قراردادهای بعضی سردخانه ها و فروش نرفتن محصول اکنون کشاورزان سیب های خود را به رودخانه باراندوز می ریزند.
قاضی پور تصریح کرد: همین امروز نیز در تذکری به وزیر کشور در خصوص قاچاق واردات میوه به کشور خواستار جلوگیری از این وضعیت شدیم.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: متاسفانه این قاچاق ها از طریق کانتینرهایی که از مرز بازرگان به کشور وارد می شود انجام می گیرد بطوریکه به نام موز سیب به کشور وارد می کنند.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب: 432822
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *