۰

عربستان درصدد جبران شکست خود در مرزهای ایران است؟

عربستان سعودی با شکست سیاست های منطقه ای اش، اکنون درصدد جبران شکست هایش با ساماندهی گروهک های منحله و تروریستی و با شوراندن برعلیه ایران است تا انتقام پیروزی های کشورمان را از این طریق بگیرد.
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، به نقل از اروم نیوز، عربستان به عنوان مرکز صدور تروریست های تکفیری به سایر بلاد اسلامی، همواره نقش مهمی در ایجاد تشویش، بحران و مناقشات داشته و دارد.
این نقش محوری عربستان در سالهای اخیر به طور ویژه ای پررنگ شده و آل سعودی که تا دیروز به صورت مخفیانه و از طریق کانالهایی غیرقانونی و به واسطه شاهزادگان سعودی اقدام به کمک به گروههای تندرو و افراطی می کرد، امروزه به صورت علنی وارد گود شده و سعی در به آشوب کشاندن منطقه برای سپوش گذاشتن اختلافات درونی خود دارد.
شاهد آن هستیم که از دهه  گذشته جنگ پنهانی در خاندان سعودی برای به قدرت رسیدن آغاز شده و هریک از شاهزادگان سعودی سعی در سهم خواهی  در قدرت و ثروت هستند و حکومت آل سعود نیز برای اینکه بتواند فضای داخلی کشور را کنترل و اذهان سعودی ها و مردم عربستان را به سمت و سویی بیراهه بکشاند، سیاست تنش در منطقه را در پیش گرفته است!
این سیاست که به بهانه نجات خود و با هدف نابودی کشورهای خاورمیانه با سیاستگذاری آمریکا و رژیم صهیونیستی و با بازیگری عربستان سعودی در حال انجام است خود را در سوریه، عراق، لبنان، یمن و ... به وضوح نشان می دهد.
جبهه هایی که هم اکنون عربستان در منطقه به روی خود گشوده علاوه بر اینکه هزینه های هنگفتی را بر این کشور متحمل کرده و باعث نفرت و انزجار مسلمانان نیز از سیاستهای آل سعود شده است، عربستانی که تا پیش از این داعیه دار رهبری جهان اسلام بود اما عملاً به دشمن خونین جهان اسلام مبدل شد.
مشاهده می شود که سیاستهای عربستان سعودی هم در لبنان، هم در سوریه، هم در عراق و هم در یمن شکست خورده است. در سوریه با این تفکر که می توانند در عرض چندماه حکومت و دولت سوریه را سرنگون کنند وارد عمل شدند اما تاکنون نتیجه ای نداشته است، در عراق با تحریک قبایل سنی مذهب و ایجاد تمایل به شوراندن علیه دولت مرکزی می خواستند در مرحله اول کودتا مانندی را طراحی کنند اما با وجود نداشتن شرایط خواهان سهم خواهی شدند و در نهایت ماجراهای موصل و داعش را تحمیل کردند.
در لبنان نیز با وجود سد محکمی همانند حزب الله نه تنها هیچ اقدامی نتوانستند بکنند بلکه رسواتر گشتند.
در سه کشور قید شده عربستان گرچه به عنوان یکی از مهمترین طرفهای درگیر بود اما حضورش آنتچنان حس نمی شد. اما در ماجرای یمن، عربستان سعودی سراسیمه وارد عمل شد تا رئیس جمهور فراری یمن را مجدداً بر مسند قدرت بنشاند و به ظن خودشان می خواستند در عرض چند هفته کار را یکسره کنند اما این بار شکستی به مراتب بدتر از سوریه و عراق در انتظارشان بود و چون نیروهای سعودی به همراه نیروهای نظامی برخی حکام مرتجع عربی منطقه مناطق نظامی، مسکونی، درمانی، آموزشی و تأسیسات شهری زیر شدیدترین حملات توپخانه ای، موشکی و هوایی قرار دادند، باعث شکل گیری هسته مقاومت در یمن نیز شدند و به نوعی جریان مقاومت در برابر استکبار و زورگویان در یمن امروزه شکل گرفته است و روز به روز قدرتمندتر و منسجم تر می شود و این بزرگترین شکست عربستان و اربابان مستکبرش در تاریخ یمن می تواند محسوب شود.
با این همه شکست سعودی ها و توفیقات روزافزون جمهوری اسلامی ایران در منطقه و نهادینه  شدن آرمانهای انقلاب اسلامی بین مسلمانان، عربستان در تفکر کشاندن نا امنی به مرزهای ایران اسلامی و حتی داخل کشور افتاده است و به ظن خود می خواهد جبران شکست های خود را با انتقام از ایران بگیرد!
عربستانی که تا دیروز گروههای تکفیری و تندرو را پشتیبانی می کرد امروزه به فکر حمایت از گروههایی با تفکر چپ و کمونیستی افتاده است تا از این طریق هم پوچ بودن ادعاهای خویش مبنی بر حمایت از مسلمانان را زیر سؤال برد و هم به ظن خود باعث از بین رفتن ایران اسلامی شود.
از ماهها پیش سعودی ها با گروهکهای منحله وابسته به تفکر چپ در مرزهای غربی و شمالغربی ایران کانالهای ارتباطی برقرار کرده و سعی در حمایت از آنها برآمده اند و تلاش می کنند که با ساماندهی نیروهای فراری و متواری گروهکها آنها مجددا همانند چهاردهه پیش روانه و گسیل مرزها کنند و در داخل مرزهای غربی و شمالغربی ناامنی ایجاد کنند.
این کار که با سیاستگذاری آمریکا، سرمایه گذاری عربستان و همکاری مسعود بارزانی در حال پیگیری است و با ایجاد کمپهایی مشترک بین این دو گروه تروریستی در داخل خاک اقلیم کردستان عراق می خواهند به مرحله اجرا درآورند.
از همین رو این جریان بسیار تلاش می کند که عبدالله مهتدی، رهبر گروهک تروریستی کومله و مصطفی هجری، سرکرده حزب تروریستی منحله موسوم به دمکرات کردستان ایران را آشتی داده و متحدالشکل همانند عروسک خیمه  شب بازی علیه ایران به کار بندد، مسئله ای که بنا گفته منابع مطلع، حتی با واسطه گری آمریکا برخی اختلافات بین این دو کنار گذاشته شده است.
اما باید یادآور شد که نیروهای نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران به مرتبه ای  از اقتدار و قدرت رسیده اند تا هرگونه حرکت سخیف و ضد امنیت ملی را در نظفه شناسایی و خفه کنند و مشت محکم بر دهان استکبار و ایادی و نوکران و پیاده نظامان آنها در منطقه بزنند.
تحرکات عربستان از دید فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به توانمندیهای این نیرو در دفاع از مرزها در تاریخ 22 فروردین ماه گفت: هرگونه تهدید دشمن را در نطفه خفه می کنیم و کمک به محور مقاومت را تعارف و کتمان نمی کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاعی خبرگزاری شبستان، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد توانمندیها و برنامه‌های این نیرو گفت: ماموریت نیروی زمینی در بخش امنیتی و دفاعی تقسیم می شود این امنیت در مرزهای شمال غرب کشور، غرب، جنوب شرقی کشور و شمال شرق کشور که در مرز همسایگی با کشورهای همجوار خود است تعریف می شود. که البته برخی از کشورهای همسایه در مرزهای خود حاکمیت ندارند و یا در کنترل و انسداد مرزهای خود توانایی کافی را ندارند.

وی با بیان اینکه تردد در مرزهای این کشورها به آسانی انجام می شود گفت: در مرز شمال غربی با کشور عراق و ترکیه همسایه هستیم که ترکیه کنترل نسبی بر مرزهای خود داشته است و هر چند استانهای کردنشین ترکیه با دولت مرکزی ان درگیر هستند اما حاکمیت ترکیه بر مرزهای ان وجود دارد.

وی ادامه داد: در کشور عراق در شمال عراق که اقلیم کردستان عراق است این منطقه در دست گروههایی است که عراقی نیستند و در بخش های مرزی با کشور ما از سوی سردشت حاکمیتی بر مرزهای عراق وجود ندارد. (منطقه خارکوک، خنیره ارتفاعات قندیل) به عنوان منطقه مدیان اعلام شده است و عناصر پ.ک.ک در ان حضور دارند و خبری از دولت عراق و اقلیم کردستان در آنجا نیست.

سردار پاکپور ادامه داد: مرز غرب و شمال غرب کشور ما از طرف دولت عراق کنترل نمی شود و ایجاب می کند حتماً بر روی این مرزها توان بیشتری را قرار دهید تا ناامنی های شمال عراق به عمق کشور ما سرایت نکنند.

وی اظهار کرد: در همسایگی با کشور پاکستان و افغانستان نیز در مرز پاکستان تسلط آنچنانی وجود ندارد و شاهد اقدامات تروریستی در مرز بلوچستان، سراوان و زاهدان بودیم.

وی گفت: در مرز افغانستان نیز که سالیان سال است که دچار از هم پاشیدگی در درون مرزهاست و اخیراً نیز برخی گروههای تندروی دیگر در داخل مرزهای افغانستان حضور دارند و حاکمیت افغانستان بر ان تسلطی ندارند در این شرایط ماموریت امنیت مرزها به نیروی زمینی سپاه واگذار شد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه هدف اول ما کنترل خوب مرزهاست تا در داخل کشور مشکلی به وجود نیاید و ناامنی به عمق کشور نفوذ نکند این امر از راهبردهای اساسی نیروی زمینی است در ماموریتهای شمال غرب نیز که در از اواسط دهه 80 شاهد کمینها و مین گذاریهای مختلف بودیم این ماموریت یعنی برقراری امنیت بر عهده نیروی زمینی سپاه گذاشته شد. در برخی از این مناطق هیچ گونه جاده و پاسگاهی وجود نداشت و قریب به 7 یا 8 ماه از سال ترددی در این مناطق صورت نمی گرفت و از 15 مهرماه برف جاده های انجا را مسدود می کرد و ما در تاریخ 2/4/94 توانستیم جاده را از برف پاک کنیم در این شرایط این منطقه جولانگاه عناصر ضدانقلاب بود اما با اقدامات مناسب توانستیم اقتدار لازم را کسب کنیم و امروز شاهدیم که هیچ یک از عناصر ضدانقلاب در آنجا حضور ندارند.

وی با بیان اینکه از سال 90 عملیاتی رزمی نیروی زمینی در این مناطق آغاز شد گفت: با توجه به صعب العبور بودن این مناطق در این ارتفاعات در بسیاری از عملیاتها شهدای زیادی را نثار انقلاب کردیم و توانستیم با اهداف پادگان و جاده این مناطق را از لوث نیروهای ضد انقلاب پاک کنیم وبه استقرار در نطقه صفر مرزی دست یافتیم امروز ما در شمال غرب خلاء مرزی نداریم و منطقه ای نداریم که جولانگاه نیروی ضدانقلاب باشد. و تسلط کامل بر مرزها داریم.

وی ادامه داد: در منطقه جنوب شرق کشور نیز از سال 88 ماموریت برقراری امنیت در این منطقه به نیروی زمینی سپاه واگذار شد در شرایطی که دشمن به عمق 300 کیلومتری دست یافته بود و شاهد نفوذ نیروهای ضدانقلاب در مناطق سیستان و بلوچستان و جنوب استان خراسان بودیم نیروی زمینی سپاه این ماموریت را آغاز کرد و امروز شاهدیم امنیتی پایدار مبتنی بر توان نیروهای مردمی منطقه در این منطقه برقرار شده است.

وی گفت: در سال 88 هسته‌های عناصر بومی در حوزه امنیت در مناطق مرکزی استان تشکیل شده‌اند و قریب به 9 هزار نفر از مردم در مناطق مختلف با عنوان بسیجیان بومی به کمک نیروی زمینی سپاه مسئولیت امنیت در منطقه را دارند که به موازات این امر زیرساختهای اساسی موردنیاز امنیت را در آنجا ایجاد کردیم و در کنار این امر محرومیت‌زدایی و یاری مردم پرداختیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه ما در این مناطق مشکل درمان اساسی را داشته‌ایم گفت: تا امروز قریب به 40 بیمارستان صحرایی تخصصی و فوق تخصصی در مناطق محروم احداث شده است و به 900 هزار نفر خدمات درمانی ارایه داده‌ایم و در دیماه سال گذشته نیز 11 بیمارستان صحرایی در جنوب شرق کشور برپا شد.

وی اظهار کرد: ما امروز هیچ خلاء مرزی نداریم و اگر شاهد درگیری هایی هستیم در مناطق صفر مرزی است که البته ممکن است در هر منطقه اقدامات تروریستی انجام شود اما این اقدامات سازمان یافته نیستند و مربوط به عدم تسلط کشورهای همسایه بر مرزهای انهاست.

وی با اشاره به برگزاری رزمایش امنیتی پیامبر اعظم (ص) در هفته جاری اظهار کرد: هر کشوری قطعاً باید بخشی از توان و اقتدار خود را در رزمایشها به میان بکشد و این یکی از اهداف این رزمایش است و عاملی بازدارنده است و نشاندهنده توان دفاعی کشور ماست تا عاملی بازدارنده برای دشمن باشد که در براورد خود اشتباه نکند تا برخی اقدامات بی خردانه را انجام ندهد.

پاکپور ادامه داد: در دستگیری برخی از عناصر تروریستی شاهدیم که هیچ گروه مسلحی نیست که در اقدامات تروریستی که انجام می دهد از ناحیه یک کشور پشتیبانی نشود بسیاری از عناصر دستگیر شده اعتراف می کنند و وابستگی خود را به برخی کشورها مخصوصاً عربستان که تلاش می کند امنیت کشور ما را ناامن کند اعلام می کنند.

وی گفت: برخی از نیروهای تروریستی در مرزها توسط امارات و عربستان سازماندهی و تجهیز می شوند ما امروز امادگی کامل داریم تا از تمام حرکتها و طرحهای انها جلوگیری کنیم امروز اشراف اطلاعاتی کامل در برخورد با تهدیدات را داریم که اگر این اشراف اطلاعاتی نبود امکان هر اقدامی می رفت.ما امروز قادریم با اشراف اطلاعاتی هر حرکت دشمن را در نطفه خفه کنیم.

پاکپور در مورد کمک به محور مقاومت گفت: ما کمک به محور مقاومت را تعارف و کتمان نمی کنیم در کمک به محور مقاومت رهبر انقلاب چندین بار فرمودند که بر این افتخار می کنیم.

وی اظهار کرد:‌سوریه محور مقدم خط مقاومت است و به آن کمک می کنیم تا این خط شکسته نشود اگر ما در آنجا در مقابل عناصر تروریستی نایستیم و انهارا زمین گیر نکنیم باید در مرزها انها را زمین گیر کنیم.
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب: 432380
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *