۰
امام‌جمعه خاش:

مهریه‌های سبک، ازدواج جوانان را تسهیل می‌کند

امام‌جمعه شهرستان خاش با تأکید بر اهمیت دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف برای ازدواج آسان در جامعه گفت: مهریه‌های سبک علاوه بر تسهیل در امر ازدواج جوانان سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود و اقدامات ارزشمند طوایف شهرستان مبنی بر حذف طلا و جواهرات باید در جامعه نهادینه گردد.
مهریه‌های سبک، ازدواج جوانان را تسهیل می‌کند
حجت‌الاسلام المسلمین غلامرضا دهقان در حاشیه نشست اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان خاش  در گفتگو با خبرنگار تفتان ما، بیان کرد: مباحث فرهنگ‌سازی تسهیل در ازدواج، تربیت خانواده‌ها، انجام کارهای عام‌المنفعه، بهره‌گیری از ظرفیت‌های خیران، برجسته‌سازی اقدامات بشردوستانه و اولویت قراردادن به مقوله‌های آموزش و بهداشت باید به‌عنوان شاخص و برنامه اولویت‌دار دیده شود.
 
امام‌جمعه خاش ظهار کرد: کمک به تحقق شعار سال و بهره‌گرفتن از ظرفیت‌های منطقه برای رونق تولید و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیاز مهم جامعه بوده که ضرورت دارد از سوی مسئولان دستگاه‌های مختلف در دستور کار باشد.
 سایر اعضا نیز در خصوص مباحث مختلف جهش تولید با مشارکت مردم، ازدواج آسان و غیره به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.
وی گفت: در این نشست مقرر گردید با حضور علما، نخبگان و معتمدان شاخص شهرستان خاش برای رفع و یا کاهش مشکلات ازدواج و مقابله با آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق و نیز جهش تولید با مشارکت مردم و چگونگی حمایت‌های دولتی از سرمایه‌گذاران بومی و جذب خیران برای انجام کارهای عام‌المنفعه و نیز مشارکت برای اجرای پروژه‌های آموزشی و بهداشتی بر حسب نیاز منطقه تدابیر لازم اتخاذ گردد.

انتهای خبر/
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب: 454020
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *