۰

پرداخت به روز حقوق پزشک عمومی/ قول مساعدت برای اجرای پزشک خانواده

رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: از سه ماه پیش مطالبات مراکز درمان دولتی به روز شده یعنی پزشک عمومی در شبکه بهداشت باید به روز حقوق بگیرد اما در بخش خصوصی 2 ماه عقب هستیم.
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، سید تقی نوربخش در همایش پزشکان عمومی گفت: پرداخت مالیات حق است اما فقط نباید برای جامعه پزشکی اینگونه باشد. همچنین در زمینه تعهدات نیز تنها قشری که به  ازای تحصیلات تعهد می‌پردازد پزشکان هستند اما مهمترین چالشی که داریم هویت پزشکان عمومی است. اینکه کجای نظام قرار دارند.
وی ادامه داد: در نظام سلامت مبتنی بر پزشک خانواده، پزشک عمومی نقش مشخصی دارد، اما در نظام سلامت ما معلوم نیست چون نقش اول را در مراجعه ندارد، خدمات خاص نمی‌دهد و در زمینه پیشگیری هم کاری نمی‌کند.
نوربخش تصریح کرد: قوانین مشخص است، قوانین بالادستی توسعه‌ای و جاری مشخص است باید به پزشک عمومی چگونه توجه شود.
رئیس سازمان تامین اجتماعی افزود: سلامت در گذشته اولویت سوم در کشور بود اما در این دوره در عمل به آن پرداخته شده و منابع زیادی به آن تزریق شده است. در سال 92 در تامین اجتماعی منابع درمان 7 هزار میلیارد تومان بود اما اکنون 16 هزار و 500 میلیارد تومان شده است و در بیمه سلامت از 5 هزار میلیارد به 13 هزار و 500 میلیارد  تومان رسیده است.
وی گفت: مشکل پرداختن به این موضوع است که شجاعت و تدبیر می‌خواهد در دو استان فارس و مازندران پزشک خانواده اجرا شد اما تا چقدر توسعه دادیم. در نظام سلامت پزشک خانواده محور است و رویکرد پرداخت و آموزش باید داشته باشد.
نوربخش گفت: پزشک خانواده هزینه‌ها را کم نمی‌کند بلکه جلوی خدمات القائی را می‌گیرد.
رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: ما در پرداخت مطالبات به مراکز درمانی دولتی از سه ماه پیش به روز شده‌ایم یعنی پزشک عمومی که در شبکه بهداشت کار می‌کند باید حقوق به روز بگیرد اما در بخش‌ خصوصی ما دو ماه عقب هستیم.
وی افزود: قول می دهم در شورای عالی بیمه که استراتژی پزشک خانواده مطرح شده برای استقرار آن در کشور کمک کنم.
انتهای پیام/ فارس
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب: 432819
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *