۰

منطقه خاورمیانه با حمایت‌های سپاه به نمایشگاهی از شکست‌های آمریکا مبدل شده است/ مقام معظم رهبری فرمودند سپاه پاسداران به‌درستی از انقلاب حراست می‌کند

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: نتیجه حمایت‌های جبهه مقاومت از کشور‌های عراق، سوریه، یمن و لبنان این بوده که خاورمیانه به نمایشگاهی مبدل شد که در آن شکست‌های آمریکا به نمایش گذاشته شود.
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، سردار یدالله جوانی، مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار صبح توس، در مورد نقش سپاه پاسداران در گسترش گفتمان انقلاب اسلامی ایران در منطقه و جهان اظهار داشت: یکی از مختصات‌ منحصر به فرد سپاه پاسداران حلول انقلاب اسلامی ایران است، فلسفه این تولد و پیرایی به نوع خدمتی است که در ابتدای انقلاب شکل گرفته تا به واسطه آن انقلاب و گفتمان انقلاب را حفظ و با تهدید‌ها مقابله کند.
وی افزود: بهترین نیرو‌های ملی از اقشار مختلف در سپاه پاسدارن سامان یافته‌اند، این نیرو‌ها توانسته‌اند از لحظه‌های آغازین شکل گیری سپاه هرگونه توطئه را برهم بزنند و عملکردشان را به گونه‌ای جهت دهند که امام خمینی(ره) در تایید اعمالشان جمله تاریخی اگر سپاه نبود کشور نیز نبود را بیان کنند.
 مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: نقش سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس بسیار درخشان و برجسته بود، پس از پیروزی انقلاب نیز توانست در دوره‌های مختلف به تهدید‌هایی که علیه انقلاب و سپاه شده بود پاسخ قاطع دهد و بر مبنای رسالت خود با تهدید‌ها مقابله کند.
سردار جوانی با بیان اینکه ایران با توجه به قرار گرفتن در آستانه دهه چهارم پیروزی انقلاب توانسته به قدرت بی‌نظیر در منطقه مبدل شود، اظهار کرد: یکی از عوامل پیش‌برنده انقلاب وجود سپاه پاسدارن بوده و همگان اذعان دارند که ایران قدرت اول منطقه است، در حال حاضر ایران به عنوان کشور اثر گذار در منطقه شناخته می‌شود که حرف قطعی در مورد مسائل منطقه می‌زند.
وی تصریح کرد: منطقه‌ای که در حال حاضر در آن زندگی می‌کنیم پناهی برای نفوذ بیگانگان بود و مردم در آن نقشی نداشتند ولی امروز با جریان مقاومت مواجه هستیم که جریانی قدرتمند در برابر توسعه نفوذ آمریکا و صهیونیست است، با توجه به ایستادگی‌های جریان مقاومت شاهد بیداری اسلامی در کشور‌های مسلمان هستیم.
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران عنوان کرد: امروز بسیاری از کارشناسان بر این باورند که جمهوری اسلامی ایران الهام بخش مردم در جهان اسلام و منطقه راهبردی در غرب آسیا است؛ سپاه پاسدارن به واسطه رسالتی که عهده‌دار است نقش پیشگام و پیشتازی دارد.
سردار جوانی بیان کرد: سپاه به خوبی توانسته حمایت‌های بسیار خوبی از مستضعفین منطقه در برابر فشار‌های بیگانگان داشته باشد؛ نتیجه حمایت‌هایی که از کشور‌های عراق، سوریه، یمن و لبنان شده این بوده که خاورمیانه به نمایشگاهی مبدل شد که در آن شکست‌های آمریکا به نمایش گذاشته شود.
 وی توسعه جبهه مقاومت در منطقه و گسترش فعالیت‌های جریان بیداری اسلامی را به واسطه شکست‌های آمریکا محقق دانست و افزود: حرکت‌هایی که در منطقه به واسطه قدرت گرفتن جریان بیداری اسلامی رقم خورده موجب نگرانی دولت‌های مرتجع شده است، در این میان نقش سپاه پاسدارن برجسته بوده از همین‌رو با هجمه‌ها و فشار‌های بیگانگان رو به رو بوده است.
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه هجمه به سپاه پاسداران به واسطه اقدامات صورت گرفته در منطقه و حمایت از جریان‌های مقاومت بوده، اظهار کرد: در دیداری که سال گذشته فرماندهان عالی سپاه با مقام معظم رهبری داشتند گزارش‌هایی اعلام شد و رهبری نگاه خودشان را نسبت به وضعیت و عملکرد سپاه پاسدارن اعلام فرمودند.
سردار جوانی افزود: در این دیدار مقام معظم رهبری دو بار تأکید کردند: که سپاه پاسدارن کارنامه درخشان دارد؛ امام خمینی(ره) سپاه را مورد تایید قرار داده، مورد حمایت قرار داده بودند و فرموده بودند که از اقدامات سپاه راضی هستم و نظرم در مورد آن تغییر نمی‌کند، همچنین رهبر معظم انقلاب نیز فرموده‌اند که سپاه پاسدارن به درستی مسئولیت‌های خود را عملیاتی می‌کند، از انقلاب حراست می‌کند و نمی‌گذارد که دشمن جرات تعرض و تعدی کند.
وی به آمادگی نیرو‌های سپاه پاسدارن در حفظ تمامیت عرضی کشور اشاره کرد و گفت: نیرو‌های دریایی سپاه پاسدارن به گونه‌ای خوش درخشیدند که به عنوان نیروی مسلط در منطقه شناخته می‌شوند، نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس حرف اول را می‌زند که به عنوان نیروی راهبردی قلمداد شده و علاوه بر اینکه از خلیج فارس حراست می‌کند، از دریای عمان، آب‌های منطقه و منافع ایران به خوبی دفاع می‌کند.
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تاکید کرد: علاوه بر آن آنچه که ذکر شد، سپاه پاسدارن در توانمندی‌های هوا و فضا و قدرت موشکی توانسته موفقیت‌های چشم‌گیری کسب کند و توانسته سهم بالایی درقدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران ایجاد کند.
سردار جوانی افزود: نیرو‌های زمینی سپاه پاسدارن با توانمندی‌هایی که در نیرو‌ها و یگان‌ها ایجاد کرده توانسته کشور را از اخلال و بی ثباتی‌ای که در کشور‌های منطقه وجود دارد حفظ کند، این در حالی است که تلاش‌هایی از جانب برخی دولت‌های مرتجع در منطقه وجود داشته تا به بی‌ثباتی دامن بزند؛ نیرو‌های زمینی سپاه پاسدان توانسته‌اند از مرز‌های ایران به خوبی دفاع کنند و امنیتی پایدار که مثال زدنی است را با کمک مردم محلی در مرز‌ها ایجاد کنند.
وی اظهار کرد: با مشاهده کارنامه سپاه پاسدارن درمی‌یابیم که سپاه از نظر علمی نیز خودکفا شده است، یکی از افتخارات سپاه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء است که به انجام پروژه‌های بزرگ کمک می‌کند؛ امروز دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند که جنگ اقتصادی و تحریم، مردم ایران را از پا درنیاورد، این پیروزی به واسطه کسب موفقیت در عرصه سازندگی محقق شده و موجبات کسب دستاورد‌های شگرف را فراهم کرده است.
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران عنوان کرد: دشمنان می‌دانند که سپاه پاسدارن قابلیت و ظرفیت‌هایی دارد که می‌تواند با ورود به هر حوزه‌ای موفق باشد.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب: 432591
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *