۰

دولت در نحوه برپایی تورهای گردشگری به آنتالیا مسئول است/ ضرورت ترغیب آژانس های مسافرتی یزد به برگزاری تورهای داخلی

نماینده یزد و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه دولت مسبب اصلی برگزاری این تورهای است گفت: دولت باید مانع از برگزاری چنین تورهایی شود و اقداماتی در جهت مهیاسازی زیر ساخت های مناسب را در کشور انجام داده و اجازه برگزاری این تورهای حرام را ندهد.
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، محمد صالح جوکار نماینده یزد و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در مصاحبه با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به حکم رهبری درباره سفر به آنتالیا که »آنتالیا» را به عنوان شهری که در آن فسق و فجور انجام می‌شود و سبب سفر باطل و اتمام نماز می‌شود، اظهار داشت: باید بر مبنا اصول اسلامی و ایرانی حرکت کنیم چراکه سفر به اینگونه از کشورها سازگار با فرهنگ ما نیست. وی اذعان کرد: ایران در خصوص گردشگری هم از لحاظ فرهنگی و تفریحی غنی است و مردم نیازی به سفر به کشورهای متضاد با فرهنگ اسلامی ندارد.
جوکار با اشاره به حجم انبوه تبلیغاتی که برای جلب نظر مردم برای سفر به ترکیه می شود افزود: ترکیه با وجود اینکه اکثریت مردم این کشور مسلمان هستند، برای جذب گردشگران از هر راهی برای کسب درآمد استفاده می کند چون بخش زیادی از اقتصاد این کشور از راه توریست تامین می شود بنابراین مردم باید به این موضوع واقف باشند.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه آژانس های مسافرتی و شبکه‌های اجتماعی معرفی و تبلیغ تورهای این کشورها در سطح شهر می پردازند سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد باید در راستای سلامت و امنیت فرهنگی بیشتر اینکه آژانس های مسافرتی را ترغیب به برگزاری تورهای داخلی از مراکز تفریحی و گردشگری کنند.
نماینده یزد و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه سفر به تایلند در بین افکار عمومی به عنوان یک قبح شناخته می‌شود و جامعه نسبت به مسافران تایلند نگاه مثبتی ندارد گفت: امروزه سفر به تایلند برای مردم یک نوع اشرافگری محسوب می شود که عادتی ناپسند است. و ما باید با توجه به مباحث دینی و ارزش های که برای آن قانع هستیم عمل کنیم.
وی با بیان اینکه دولت مسبب اصلی برگزاری این تورهای است  گفت: دولت باید مانع از برگزاری چنین تورهایی شود و اقداماتی در جهت مهیاسازی زیر ساخت های مناسب را در کشور انجام داده و اجازه برگزاری این تورهای حرام را ندهد.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۱۹
کد مطلب: 431992
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *