۰

ضرورت مأموریت محور کردن مراکز علمی کاربردی هلال احمر

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر با اشاره به ضرورت مأموریت محور کردن مراکز علمی کاربردی هلال احمر گفت: تا کنون یک هزار و 689 دانشجو از مرکز علمی ـ کاربردی هلال احمر فارغ التحصیل شده‌اند.
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، سید حمید جمال الدینی در همایش«اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» که به مناسبت بیستمین سالگرد تأسیس مؤسسه آموزش عالی علمی- کاربردی هلال ایران برگزار شد، از ضرورت تدوین طرح آمایش سرزمینی و مأموریت محور کردن مراکز علمی کاربردی استان‌ها برای آموزش خبر داد.
 معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر با تأکید بر اینکه هر کدام از استان‌ها باید تجهیزات و استادان زبده و کافی داشته باشند، افزود: وجود 35 مؤسسه آموزشی، 21 هزار دانشجو و 2300 استاد در این مراکز نشان می‌دهد که  ظرفیت‌های مناسبی برای ایجاد این برنامه وجود دارد.
وی یاد آور شد: می‌توان با افتخار و همزمان با بیستمین سال تأسیس این مراکز آموزش عالی اعلام کرد تاکنون یک هزار و 689 دانشجو از این مراکز فارغ التحصیل شدند.
جمال الدینی از ضرورت تدوین شاخص های ارزیابی نیروی ماهر خبر داد و گفت: باید مقیاسی برای ارزیابیمان داشته باشیم.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر با توجه به سودهای پنهان در مراکز علمی کاربردی هلال ایران گفت: برای هزینه اثر بخشی مراکز علمی - کاربردی باید به سودهای پنهان توجه داشت و باید سعی داشت این سودهای پنهان به سودهای آشکار تبدیل شود.
وی با تأکید بر اینکه درآمدزایی صرف از مؤسسات آموزشی تنها مد نظر نیست، اظهار داشت: اگر در این مؤسسات آموزشی، امدادگران حرفه‌ای و یا داوطلبان آموزش دیده مهارت آموزی شوند، خود کسب درآمد است.
جمال الدینی از راه اندازی فعالیت شبکه‌های اجتماعی یاد گیرنده با حضور سی هزار کارشناس معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر خبر داد و گفت: راه اندازی این شبکه بمنظور انتقال تجربه به یکدیگر ضروری است و به ارتقای این حوزه آموزشی نیز کمک می کند.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر آموزش‌های همگانی و تخصصی را در صدر اولویت برنامه‌های معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر اعلام و گفت: کاربردی کردن آموزش‌ها متناسب با نیاز جمعیت هلال‌احمر، دغدغه اصلی ما است و این هدف مهم در سایه بررسی وضع موجود، نیازسنجی و آینده پژوهشی قابل دسترس خواهد بود.
انتهای پیام/ فارس
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب: 431881
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *