۰

عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی نیازمند آمایش سرزمین است

مسئول پیگیری اقتصاد مقاومتی در وزارت کشور یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی را استفاده از طرح آمایش سرزمین عنوان کرد.
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، محمد وکیلی مسئول پیگیری اقتصاد مقاومتی در وزارت کشور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مرآت با اشاره به اینکه برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی نیازمند آمایش سرزمین هستیم، گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی در عمل نیاز به شناخت کامل از آمایش سرزمین و مزیت‌های نسبی است.
وی همچنین افزود: در هر استان و هر شهرستانی با توجه به مزیت نسبی‌شان و توانمندی‌ها و منابعی که دارند باید بتوانند در عمل اقتصاد مقاومتی را اجرایی و پیاده کنند.
وکیلی با بیان اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید به سمت کشت های استراتژیک رفت، اظهار کرد: در بخش کشاورزی براساس آمایش سرزمین و مزیت های نسبی، باید کشت های استراتژیک را تامین کرد که با  آن آسیب پذیری اقتصاد کاهش یابد.
مشاور وزیر کشور درخصوص اینکه ایران سرزمین خشکی می باشد که باید توجه داشت چه کشتی در آن سودآور است، گفت:  اگر محصولی ارزش افزوده کمی دارد باید جایگزین های مناسبی برای آن پیش بینی کنیم که ارزش افزوده بالاتری دارد و با درآمد آن بقیه محصولات را گسترش دهیم.
وی با اشاره به تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه صنعت بیان کرد: صنایع رقابت پذیر و غیر رقابت پذیر در صنعت  وجود دارد که باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی به سمت صنایع رقابت پذیر رفت.
وی همچنین تصریح کرد: در درجه اول چون صنایع ما محدود است باید به صنایعی توجه کنیم که رقابت پذیر و ارزش افزوده بیشتر و بهره وری بالاتری دارد.
وکیلی با بیان اینکه در بخش تولید در  حوزه کشاورزی و صنعت تهدید مسئله بوروکراسی اداری وجود دارد، اظهار کرد: بوروکراسی اداری، فساد را به دنبال دارد که باید این مسائل برطرف شود تا اقتصاد مقاومتی به تحقق برسد.
وی با اشاره به تاثیر آی تی و دولت الکترونیک برای سرمایه گذاری در کشور گفت: باید بستر سرمایه گذاری داخلی و خارجی برای کسانی که می خواهند در تولید حضور داشته باشند آماده کنیم.
مسئول پیگیری اقتصاد مقاومتی در وزارت کشور خاطرنشان کرد: سیستم آی تی به راحتی می تواند نیاز تولیدکنندگان ما را بدون مراجعه به مجموعه تامین کند.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب: 431524
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *