۰

لزوم پیگیری حمله به ایرباس ایرانی در دادگاه‌های بین‌المللی/برنامه جدی در حوزه اقتصاد مقاومتی وجود ندارد

عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی با اشاره به لزوم پیگیری حمله به ایرباس ایرانی توسط آمریکا در دادگاه‌های بین‌المللی گفت: باید با نگاه دقیق و زیرکانه در مذاکره با آمریکا پیش رویم.
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، حسین قناعتی با بیان نقض عهد آمریکا پس از برجام در راستای دریافت غرامت از ایران به دلیل حوادث سال 1983 گفت: چه‌طور است که در حادثه 11 سپتامبر که نقش سعودی‌ها در آن ثابت شده شاهد هستیم که دولت اوباما در حال تلاش است تا با حق وتو جلوی انتشار این گزارش توسط کنگره را بگیرد؛ حال آنکه ایران در حوادث 1983 هیچ نقشی نداشته و هیچ دلیل و سندی هم برای این ادعا ارائه نشده است.
وی در ادامه افزود: این موضوع نشان می‌دهد که آنان دنبال اهداف خاص هستند و بهانه جویی خود را به هر شکلی خواهند داشت.
عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی با بیان اینکه ما می‌توانیم رفتار آمریکا را با دفاع قوی، استحکام داخلی و هماهنگی ملی تنظیم کنیم، تصریح کرد: می‌توانیم با برگ برنده‌هایی که داریم مانند اقدام آمریکا در حمله به ایرباس ایرانی مانور دهیم و با شکایت در دادگاه‌های بین‌المللی برای استیفای حق خود تلاش کنیم.
وی در ادامه تاکید کرد: مجامع بین‌المللی بر اساس وزن کشورها به آنان تمایل نشان می‌دهند و مجامع عادلی نیستند اما ما باید با دقت مطالب را بیان کنیم به این دلیل که از هم گسیختگی مسئولان داخلی، عدم هماهنگی مسئولان با یکدیگر و حمایت نکردن از مسئولان ارشد نظام باعث می‌شود که مطالبات ما ضعیف‌تر بیان شود و نتوانیم حقوق خود را استیفا کنیم.
مطالبات وزارت خارجه در حد بیانیه باقی نماند
قناعتی، با اشاره به اینکه صدور بیانیه توسط وزارت خارجه بخشی از کاری است که باید انجام شود و نباید مطالبات ما در مقابله با خواست غیرمنطقی آمریکا در این حد باقی بماند، گفت: نمی‌توانیم به یک عرصه وارد شویم اما پشتوانه و عقبه آن را نداشته باشیم اینکه ما می‌خواهیم با زورگویی‌ها و زیاده خواهی‌های آمریکا مبارزه کنیم اما جو فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشور این موضوع را نشان ندهد.
وی ادامه داد: وقتی برنامه جدی در حوزه اقتصاد مقاومتی وجود ندارد، همچنان ورود کالاهای لوکس در کشور اتفاق می‌افتد و در زمینه فرهنگی به هیچ عنوان کار مناسبی را انجام نمی‌دهیم پس نمی‌توانیم آمادگی لازم برای مبارزه را داشته باشیم.
عضو شوای مرکزی بسیج جامعه پزشکی با تاکید بر اینکه نیاز داریم تا مسئولان ما خود الگو باشند، تصریح کرد: مسئولانی که تمایل به زندگی غربی دارند و رانت‌های اقتصادی دارند یا کسانی که از جهت سیاسی اعتقاد ندارند که آمریکا جهانخوار است چگونه می‌توانند برای موضوعات فرهنگی و سیاسی کشور پشتوانه باشند.
وی در ادامه افزود: اگر به جهانخوار بودن آمریکا اعتقاد داریم پس لازم است در نرمش قهرمانانه کوچکترین برخورد نابجا را نداشته باشیم و بدانیم اگر ما یک قدم عقب نشینی کنیم آنان 10 قدم به جلو خواهند آمد.
باید با نگاه دقیق و زیرکانه در مذاکره با آمریکا پیش رویم
قناعتی، با اشاره به اینکه ما باید طرف مقابل را کاملا بشناسیم و نگاه ما به آنان هوشمند و دقیق باشد، بیان کرد: باید بدانیم آمریکا در زمین منافع خود بازی می‌کند و هیچ قانونی را رعایت نمی‌کند مگر اینکه مجبور باشد و باید این نگاه را داشته باشیم تا مذاکرات را نبازیم.
وی گفت: سیستم امپریالیستی آمریکا به شکلی است که ذاتا جهانخوار است و در ویتنام، عراق، لیبی و افغانستان به جای امنیت اجتماعی و اقتصادی ناامنی را ایجاد کرده است.
انتهای پیام/ فارس
چهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب: 431428
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *