۰
به مناسبت روز ملی خلیج فارس برگزار می گردد؛

نمایشگاه نقاشی خطهای میثم علیزاده در دانشگاه دریانوردی چابهار

نمایشگاه نقاشی خطهای «استاد میثم علیزاده» دانش آموخته سالهای نه چندان دور دانشکده هنر دانشگاه سیستان و بلوچستان به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار از 4 اردیبهشت به مدت یک هفته در محل نمایشگاه های هنری این دانشگاه (ساختمان شهید قنبری) برگزار خواهد گردید.
به گزارش تفتان ما از واحد اطلاعات و اخبار معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه، اختتامیه این نمایشگاه نیز همزمان با روز ملی خلیج فارس در تالار وحدت این دانشگاه، با تجلیل از یکی از چهره های ارزشمند هنر موسیقی کشور همراه خواهد بود.
بر اساس این گزارش افتتاحیه نمایشگاه فوق نیز شنبه 4 اردیبهشت ماه ساعت 8 صبح با حضور مسیولان فرهنگی دانشگاه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر برگزار خواهد شد. گفتنی است نقاشیخط پدیده ای معاصر در حوزه هنرهای تجسمی است که در سال ها اخیر در ایران و برخی از کشورهای اسلامی بروز و ظهور کرده است. گروهی آن را تلفیقی از خوشنویسی و خط با نقاشی و گرافیک می دانند و گروهی دیگر آن را نوعی خوشنویسی می دانند که در اجرای آن از تکنیک های نقاشی و طراحی استفاده می شود. برای ارائه تعریفی کامل تر می توان گفت کلیه اثار هنری که عناصر تشکیل دهنده آن ها خط و خوشنویسی است و به صورت مسطح بر روی صفحه و با تکنیک های مختلف اجرا می شوند و در ترکیب بندی آن ها حروف و کلمات در درجه ی اول به منطله ی عناصر بصری به کار گرفته می شوند، در زمره ی نقاشی خط قرار می گیرند. انتهاي پيام/
جمعه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب: 431217
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *