۰
امام‌جمعه خاش:

مهم‌ترین وسیله قرب الهی، عمل به فضایل است

امام جمعه خاش گفت: اجرای دستورات خداوند متعال و سیرت نبوی و اهل‌بیت علیهم‌السلام در زندگی فردی و اجتماعی، احترام‌گذاشتن به حقوق انسان‌ها، رعایت حال همسایگان، مردم‌داری و مردم‌یاری و عمل به فضایل، مهم‌ترین وسیله قرب الهی است.
مهم‌ترین وسیله قرب الهی، عمل به فضایل است
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا دهقان ضمن تبریک سال نو و پاسداشت ایام ولادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان بیان کرد: اجرای دستورات خداوند متعال و سیرت نبوی و اهل‌بیت علیهم‌السلام در زندگی فردی و اجتماعی، احترام‌گذاشتن به حقوق انسان‌ها، رعایت حال همسایگان، مردم‌داری و مردم‌یاری و عمل به فضایل، مهم‌ترین وسیله قرب الهی است.
 
خطیب نماز جمعه خاش بیان کرد: توصیه مهم دین مبین اسلام به مسلمانان انجام کارهای نیک، حسنه، اهمیت‌دادن به فضایل اسلامی، اخلاقی، انسانی و تقویت روحیه قدرشناسی و ابراز محبت و تکریم انسان‌هاست که این امور از ویژگی‌های شاخص بزرگان دین محسوب می‌شوند.
 
وی اظهار کرد: به‌واسطه احسان و نیکوکاری رضایت خدای متعال و رسیدن به سعادت دنیا و آخرت به دست می‌آید.
 امام‌جمعه خاش در ادامه با تأکید بر اهمیت مصرف درست و بهینه آب و اجرای طرح‌های آبخیزداری و سدسازی از عملکرد دولت در اجرای سدهای مخزنی در استان و مدیریت بخش وسیعی از آب‌ها قدردانی کرد و ضرورت رعایت حق آبه سیستان از سوی دولت دوست و همسایه افغانستان تأکید کرد و افزود: باتوجه‌به خشکسالی‌های مداوم منطقه سیستان و نیاز به آب انتظار می‌رود دولت و حاکمیت افغانستان به معاهدات بین‌المللی پایبند باشد و با رهاسازی آب به حیات دریاچه هامون کمک کند.
 

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا دهقان با اشاره به نام‌گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، ضرورت و اهمیت بهره‌گرفتن از ظرفیت‌های مردمی و کمک به رونق اقتصادی و تولید در جامعه را مورد تأکید قرارداد.

 وی با محکوم‌کردن اقدام خرابکارانه اخیر در آتش‌سوزی کارخانه سیمان خاش که منجر به واردشدن خسارات بالای ۱۵۰ میلیاردی در این واحد تولیدی و صنعتی شاخص شهرستان گردید، اهمیت و ضرورت شناسایی و برخورد قاطع اعضای شورای تأمین شهرستان با افراد خرابکار را متذکر شد.
 

انتهای خبر/
جمعه ۳ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب: 453906
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *