۰

کاهش رقابت صادارت به دلیل سودهای بالای بانکی

معاون سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به سودهای بالای بانکی و عوارض‌های مختلف گفت: در این شرایط رقابت تولید کننده داخلی برای صادرات کاهش می یابد.
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از سرویس اقتصادی شاخص، محمدرضا مودودی در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان قزوین با اشاره به سودهای بالای بانکی و عوارض‌های مختلف اظهار کرد: در این شرایط رقابت تولید کننده داخلی برای صادرات کاهش می یابد.
معاون سازمان توسعه تجارت ایران تاکید کرد: باید به جای تزریق حمایت های مالی و اختصاص یک هزار میلیارد تومان، بستر تولید پایدار با هزینه کمتر و توسعه صادرات فراهم شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: در ۲ دهه گذشته میزان صادرات تا ۲۰ برابر افزایش یافته و یک هزار درصد رشد داشته ایم، اما چون اقتصاد کشور وابسته به نفت بوده برای قطع وابستگی نتوانسته ایم دستگاهها را همراه خود کنیم.
وی یادآور شد: بسیاری که در شبکه قاچاق کالا دست دارند تمایلی به ملحق شدن کشورمان به سازمان تجارت جهانی ندارند، زیرا ۲۵ میلیارد دلار قاچاق کالا به مخاطره خواهد افتاد و قطع شدن این منبع مالی برای بسیاری نگران کننده است.
علی پرزحمت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین هم در این جلسه اعلام کرد: در سال گذشته ۳۷۰ هزار تن کالا به ارزش ۳۷۷ میلیون دلار از گمرک استان به خارج صادر شد که از نظر ارزش ۶ درصد و از نظر وزن پنج درصد افزایش داشته است.
انتهای پیام/
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب: 431164
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *