۰

نوبرانه های بهاری چشم نواز، نوید بهاران زیبا / گوجه سبز سیری 5 هزار تومان !

هر فصلی نوبرانه خودش را دارد، با آمدن فصل بهار و در دنیای خوش آب و رنگ و خوشمزه ی میوه ها، چغاله بادام و گوجه سبز از دسته نوبرانه‌هایی هستند که روی چرخ‌های دستی در سطح شهر، بیشتر افراد را در هر سن و سالی برای چشیدن طعم و مزه حتی به اندازه یک سیر، وسوسه می‌ کنند.
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از آفتاب دل،  هر فصلی نوبرانه خودش را دارد، با آمدن فصل بهار و در دنیای خوش آب و رنگ و خوشمزه ی میوه ها، چغاله بادام و گوجه سبز از دسته نوبرانه‌هایی هستند که روی چرخ‌های دستی در سطح شهر، بیشتر افراد را در هر سن و سالی برای چشیدن طعم و مزه حتی به اندازه یک سیر، وسوسه می‌  کنند.

اغلب فروشندگان با قرار دادن این میوه های نوبرانه بر روی سینی در چرخ دستی هایشان و برای برای تر و تازه نشان دادن این نشان دادن و وسوسه کردن افراد، معمولاً روی آن ها آب می پاشند که احتمال آلوده بودن آب وجود دارد.

 بنابراین، اگر این میوه ها تمیز شسته نشوند، پس از خوردن ممکن است افرادی را دچار سوءهضم و ناراحتی های گوارشی و اسهال کند.

گاهی کودکان با دیدن این میوه ها روی چرخ دستی که ظاهری خیس دارند به گمان این که این خوراکی ها توسط فروشنده تمیز شده اند آن ها را خریده و بلافاصله با پاشیدن مقداری نمک آن را مصرف می کنند، در حالی که این خوراکی اصلاً شسته نشده و آبی که روی آن ها پاشیده می شود صرفاً برای تازه نگه داشتن آن هاست.

نوبرانه های رسیده مانند همه میوه ها، ارزش تغذیه ای خوبی دارند و حاوی ویتامین ها، املاح، آنتی اکسیدان ها و فیبرها هستند اما میوه های کال مانند گوجه سبز یا چغاله بادام، پیش از تبدیل شدن به میوه کامل و رسیده از درخت چیده می شوند بنابراین زمان کافی برای ایجاد قندهای ساده، املاح و ویتامین ها در بافت آن ها وجود ندارد.


گوجه‌سبز، یکی دیگر از نوبرانه‌های پرطرفداری است که این روزها به مقدار کمی در بازار یافت می‌شود، به طوری که هم‌اکنون یک سیر (معادل ۷۵ گرم) در سطح برخی بازارها به قیمت ۵هزار تومان به فروش می رسد و مردم برای تناول چند گرم از آن باید حداقل 5 هزار پرداخت کنند!

این نوبرانه ها معمولا با نمک زیادی به مصرف می رسند که خود نمک نیز در حین مصرف با این میوه های کال باعث افزایش فشار خون فرد می شود.
 
    
گرچه طعم گوجه سبز و چغاله بادام با همراهی نمک وصف ناپذیر است و میل فراوانی برای خوردن آنها ایجاد می شود، اما در کنار فواید آنها، زیاده روی در این امر، مشکلاتی را به همراه دارد و سیستم گوارشی را به دردسر می اندازد.

معمولا نارس بودن فیبر موجود در این میوه ها می تواند مشکلات سوءهاضمه همچون دل درد، دل به هم خوردگی و نفخ بدنبال داشته باشد. فیبرهای میوه های نارس به دلیل نوع رژیم غذایی که داریم قابلیت هضم شدن در بدن را ندارند و به همین دلیل است که خوردن آنها معمولا بدون ضرر نیست.

 انتهای پیام/
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۱۳
کد مطلب: 431128
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *