۰

سهم صفر درصدی هلال احمر از بودجه 700 میلیاردی دولت/نیروهای واکنش سریع و خانه های هلال در سال 94 راه اندازی می شوند

دبیر جمعیت هلال احمر کشور گفت: با وجود مصوب شدن 700 میلیارد تومان در سال 94 جهت مدیریت بحران، هیچ مبلغی به جمعیت هلال احمر تعلق نگرفت.
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از منار، "علی اصغر احمدی"؛ دبیر جمعیت هلال احمر کشور، در جلسه ستاد بحران استان لرستان  اظهار کرد: از محل ماده 10 و 12 بودجه که ذات آن مدیریت بحران و در ردیف بودجه در سال 94، 700 میلیارد تومان جاری و تملک دارایی مصوب شده است، دولت هیچ مبلغی را به امداد و نجات تخصیص نداد در حالیکه هلال احمر تنها نهادی بود که در این مصوبه از آن نام برده شد.
وی همچنین به بازدید از مناطق سیل زده اشاره کرد و گفت: در بازدید میدانی مشاهده شد که در کنار دز و رودخانه کارون منازل فراوانی دچار آبگرفتگی شده‎اند. سرریز دز در دزفول نیز یک منطقه و روستا را دچار خسارت کرده است.
احمدی عنوان کرد: با وجود درخواست‎های گوناگون به هلال احمر، برخی از این درخواست‎ها خارج از حیطه وظایف این سازمان است مگر در شرایط  کاملا اضطراری که هلال احمر تمام تلاش خود را در جهت برآورده کردن نیازها به کار می بندد.
وی جمعیت هلال احمر را یک NGO بزرگ خواند و گفت: جمعیت هلال احمر، یک سازمان مردم‎نهاد است و بر اساس سابقه موضوع، نگاه پیشگیرانه دارد اما در جایگاه عالی و برتر نیست زیرا ما به ضعف آگاه هستیم.
احمدی همچنین از راه‎اندازی خانه‎های هلال در تمام روستاها خبر داد و گفت: خانه‌های هلال برای ساماندهی و آموزش عمومی امداد و نجات امسال ایجاد می شوند تا مردم یاد بگیرند در شرایط بحرانی چگونه عمل کنند.
وی در پایان عنوان کرد: نیروهای واکنش سریع هلال احمر امسال راه‎اندازی می شوند.
گفتنی ست احمدی که قرار بود ساعت 13:30 در جلسه ستاد بحران لرستان حضور یابد بعلت شرایط جوی نامناسب تنها توانست با بالگرد خود را به معمولان رسانده و مابقی مسیر را با خودرو تا محل جلسه طی کند. به همین جهت دقایقی پس از ساعت پانزده در این جلسه حضور یافت.
انتهای پیام/ 
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۶
کد مطلب: 431122
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *