۰

ضعیف شدن رشته جراحی یعنی ضعیف شدن کل طب کشور/جراحی عمومی نباید تجزیه شود

عضو هیأت علمی انجمن جراحان عمومی گفت: جراحی عمومی باید همیشه حفظ شود و نباید تجزیه یا نقش آن کم شود؛ چرا که بیش از حد تجزیه شدن رشته‌های مادر به نفع جامعه نخواهد بود.
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، محمد کهنمویی در یازدهمین کنگره انجمن علمی جراحان عمومی ایران گفت:‌متأسفانه امروز در تمام دنیا و نه فقط در کشورمان هجمه به سمت پزشکان زیاد شده است و تنها موردی که می‌تواند در مقابل آن ایستادگی کند، همراهی و همکاری جامعه پزشکی از شرکت در این مجامع است در این مراسم که همچنین از دکتر منوچهر دوایی به عنوان پیشکسوت عرصه جراحی عمومی تقدیر شد، وی در سخنرانی خود اعلام کرد که بدون جراحی عمومی رشته‌های علوم پزشکی امکان حیات نخواهند داشت جراحی عمومی یعنی توسعه و نباید این رشته دست‌‌کم گرفته شود.
وی افزود: جراحی عمومی باید همیشه حفظ شود نباید تجزیه یا نقش آن کم شود چرا که بیش از حد تجزیه شدن رشته‌های مادر به نفع جامعه نخواهد بود.
دوایی گفت:‌نمی‌گذاریم جراحی عمومی به سرنوشت طب داخلی دچار شود چرا که هم اکنون رشته تخصص طب داخلی به طور جامع نداریم و بیش از حد تجزیه شده است.
این جراح پیشکسوت افزود: ضعیف شدن رشته جراحی یعنی ضعیف شدن کل طب کشور و برای اینکه جراحی در حال رشدی داشته باشیم، باید جراحی عمومی جایگاهش مشخص شود.
انتهای پیام/ فارس
پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب: 431093
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *