۰

موج اعتراضات مردم به انتصاب های فامیلی در سازمان منطقه آزاد قشم

مردم جزیره قشم به انتصاب های اخیر در سازمان منطقه آزاد قشم واکنش نشان داده اند و از رویه فامیل بازی در این سازمان ابراز نارضایتی کرده اند .
موج اعتراضات مردم به انتصاب های فامیلی در سازمان منطقه آزاد قشم
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، به نقل از پایگاه خبری قشم آزاد ، جمعی از شهروندان جویای کار شهرستان قشم طی دل نوشته اى از جنس اعتراض به فامیل بازی در سازمان منطقه آزطاد قشم به این وضعیت اعتراض کرده اند و باتوجه به بى توجهى نسبت به خواسته هاى به حق و قابل دفاع ،مبادرت به إرسال دل نوشته کرده اند که درادامه خواهید خواند .
 
این دل نوشته توسط ما شهروندان قشمی در تکمیل و ادامه درد دل کاربر محترمی میباشد که از عملکرد مدیر عامل سازمان در جذب همسر مدیر کل روابط عمومى و أمور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم در مقام مشاور خود در امور بانوان انتقاد کرده بود، نمیدانیم تا کی باید این روند ادامه پیدا کند و تبعیض به شکل آشکار و گسترده بین شهروندان بومی و غیر بومی در جذب نیرو انسانی در سازمان ادامه یابد.
 
 
مدیرعامل سازمان با چه انگیزه ای اقدام به مهره چینی در صفحه شطرنج مدیریتی خود می نماید چرا به جای رویکرد تعامل با مردم این مرزو بوم ،از طرق مختلف و با اخراج نیروهای کارامد بومی همچون دکتر حبیبی و جذب نیروهای غیر بومی غیر متخصص به تقابل با شهروندان قشمی روی آورده است،
 
اگر مدیران نورچشمى شما اینقدر وجود شخصیت های با سوادی همچون دکتر حبیبی و جذب نیروهای جوان و دور اندیش در بدنه سازمان برایشان سم مهلکی محسوب میشود قطعا نگران حذف خود هستند در غیر اینصورت اگر دقت نماییم خواهیم دید چه تعداد نیروهای غیر بومی در رده های مختلف از زمانی که آقای مهندس بر کرسی مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم تکیه زدند جذب سازمان گردیده اند .
 
 
این در حالی است که اگر گذرى به پرونده هاى تشکیل شده درمدیریت منابع انسانی سازمان بزنید خواهید دید چه تعداد از شهروندان قشمی و هرمزگانی جویای کار با سطح تحصیلات عالیه در مقطع لیسانس و فوق لیسانس که در بدترین شرایط آب و هوایی این منطقه در بدست آوردن دانش تلاش و کوشش نموده و به امید خدمت به همشهریان خود در ارگانها و ادارات مختلف علی الخصوص به منظور استخدام در سازمان منطقه آزاد قشم فرمهای مخصوص استخدام را تکمیل نموده و در انتظار جذب کار در سازمان هستند.
 
پس جناب مهندس ، شما که بعنوان نماینده دولت، مدیریت سازمان را عهده دار هستیدبه جای اخراج نیروهای کارامد و جذب نیروهای غیر بومی و غیر متخصص کمی هم به فکر ما جوانان این استان مخصوصا قشم باشید و از حرفها و شعار و وعده های پوچ و واهی پرهیز نمایید.
 
 
حل معضل بیکاری جوانان این مرزو بوم دغدغه دولتهای گذشته و دولت تدبیر امید بود که با وعده های انتخاباتی سال 92 همراه بود اما متاسفانه مردم جزیره به برکت مدیرعاملان گذشته و مدیر دولت تدبیر و امید چون مدیرعامل سازمان تاکنون به آن دست نیافته است که امیدواریم نگاه ویژه اى به شهروندان قشمى در این برهه از زمان شود .
 
 
گفتنی است ، مدیرعامل حال سازمان منطقه آزاد قشم در ماه های گذشته انتصاب های فامیلی دیگری داشتند که اگر نیاز باشد این پایگاه خبری این عملکرد را شفاف سازی می کند .
 
( جمعی از شهروندان جویای کار شهرستان قشم)
 
با نگاه و تاملی در مراسم معارفه مدیرعامل سازمان و صحبت های استاندارهرمزگان با اظهارامیدواری اش مبنی بر استفاده مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از نیروهای توانمند و ماندگار جزیره قشم و استان هرمزگان در بدنه ی مدیریتی سازمان ، می توان دریافت که این رویکرد دغدغه ی مسولان استانی بوده و هست اما این که علیرغم تغییرات متعدد مدیریتی در سطوح معاونین، مدیران کل و… توسط مدیر عامل، چه عاملی باعث شده است که نیروهای لایق و شایسته جزیره و استان به همکاری در سطوح مذکور فراخوانده نشده اند جای تحلیل و بررسی رسانه ای دارد .
 
 
حمیدرضا مومنی ، مدیر عامل فعلی در آغاز سکانداری طی نشست های مختلف با اقشار مختلف جزیره از امامان جمعه گرفته تا شوراها و فعالین اقتصادی و ورزشی، با ظرفیتهای مختلف و توانایی های منابع انسانی این خطه آشنا شده اند اما این عدم استفاده از نیروهای شایسته ماندگار معلوم نیست ریشه در چه نگاه و در چه سطوحی دارد.
 
 
یکی از وعده های انتخاباتی دولت آقای روحانی استفاده از نیروهای متخصص و متعهد هر منطقه ای در جایگاه های مدیریتی بوده و این رویکرد در استانداری هرمزگان با انتصاب معاونین و نیز فرمانداران و مدیران کل ادارات استان کاملا مشهود می باشد که در حال حاضر افزون بر ۹۰ درصد اعضای شورای اداری استان را نیروهای شایسته ماندگار استان تشکیل می دهند .
 
 
در جزیره قشم این بستر موجبات آرزو و امید نخبگان و نیروهای شایسته را فراهم نکرده و می طلبد که با توجه به انتصابات اخیر و احتمالی آتی چنانچه تصمیم بر تغییر مدیران بومی سازمان باشد صرفا در صورت ضرورت تغییر که خود مدیرعامل تشخیص خواهند داد یک نیروی شایسته بومی هرمزگانی جایگزین گردیده و در صورت عدم ضرورت جابجایی، از تعداد قلیل نیروهای بومی در راستای توازن و تعادل مدیران سازمان کماکان استفاده گردد و این خواسته و مطالبه بحق و منطقی جامعه روحانیت، شوراهای اسلامی ، نخبگان و تشکل های مردم نهاد جزیره از شخص مدیر عامل می باشد.
 
 
قطعا با توجه به این انتظار و خواسته، بجاست که دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق ازاد و سازمان منطقه ازاد قشم ( در راس آن مدیرعامل) شرایط را بگونه ای مدیریت کنند که موجب دلگرمی شایستگان جزیره شود و ما شاهد حضور نخبگان این خطه در مناصب مدیریتی سازمان باشیم.
 
 
لازم به ذکر است ” از آغاز فعالیت حمیدرضا مومنی در سازمان منطقه آزاد قشم افزون بر پانزده انتصاب توسط ایشان صورت گرفته که همه مدیران جدید انتصابی بدون استثناء از نیروهای غیرهرمزگانی بوده که این موضوع با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید در راستای بها دادن، ارج نهادن و استفاده از نیروهای ماندگار شایسته و تحقق این وعده انتخاباتی در مناطق مختلف قابل تامل و تدبر می باشد .
 
 
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب: 430586
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *