۰

جوانان از تاریخ چیزی نمی‌دانند و مسئولان باید پاسخ دهند /اسلام بعد از بنی‌امیه و بنی‌عباس دشمنی بدتر از انگلیس نداشته است

سید غلامرضا قانعی فرد یکی از بازاریان انقلابی و از یاران نزدیک امام در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی خاطراتی از دوران پیروزی خون بر شمشیر را روایت می کند.
جوانان از تاریخ چیزی نمی‌دانند و مسئولان باید پاسخ دهند /اسلام بعد از بنی‌امیه و بنی‌عباس دشمنی بدتر از انگلیس نداشته است
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از «رازق»، سید غلامرضا قانعی فرد متولد 17 بهمن 1323 و یکی از یازاریان قدیمی است که در صنف پارچه فروشان فعالیت می کند. وی در جریان انقلاب و براندازی نظام طاغوت حضور فعالی داشته و یکی از نزدیک ترین یاران امام خمینی(ره) محسوب می شد. در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی میهمان این بازاری انقلابی بودیم تا خاطراتی از دوران پیروزی خون بر شمشیر را روایت کند.
سید غلامرضا قانعی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار «رازق» گفت: در سال های گذشته من زیاد تمایلی به بازگو کردن فعالیت ها و خدمت ناچیزی که در جریان انقلاب اتفاق افتاد نداشتم اگرچه حتی خود امام(ره) نیز بر این اعتقاد بودند که کار هایی را که انجام می دهید بازگو کنید که باعث امر به معروف عملی خواهد شد.
وی با بیان اینکه هنوز هم امام شناخته شده نیست حتی برای افرادی که ادعا می کنند خیلی نزدیک امام هستند، گفت: با وجودی که هنوز نسل انقلاب در کشور حضور دارند، انقلاب در حال تحریف شدن است. برخی افراد خودشان را انقلابی جا می زنند در حالی که هیچ کاری در انقلاب انجام نداده اند اما از انقلاب طلبکار هستند.
این مبارز قدیمی افزود: و بالعکس افرادی همچون عزت مطهری که می توان از وی به عنوان شهید زنده نیز نام برد در جریان انقلاب چندین ماه وی را لخت مادرزاد بر روی تخت آهنی بسته بودند تا در دل انقلابیون رعب و وحشت ایجاد شود.
قانعی فرد با بیان اینکه اینچنین افزاد بزرگی در انقلاب حضور داشته اند که در حال حاضر نه اسمی از آنها در میان است و نه اینکه خودشان خواهان چنین چیزی هستند، گفت: افراد دیگری چون شهید مطهری، شهید شیرودی، آیت الله مهدوی کنی که خدمات ارزنده ای را به این نظام انجام داده اند و واقعا زحمات زیادی در این عرصه کشیده اند و انسان تربیت کرده اند.
وی با بیان اشاره به مسائل منطقه بیان کرد: تمام مشکلات جهان اسلام و کشورهای جهان سوم را زیر سر انگلیس میدانم و معتقدم آمریکا نیز آلت دست انگلیس است. به عقیده من اسلام پس از بنی امیه و بنی عباس دشمنی بدتر از انگلیس نداشته خصوصا ایران که ما در حال حاضر این دشمنی را فراموش کرده ایم!

وی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که مسئولین ایران باید پاسخ دهند و در برابر آن مسئول هستند این است که تاریخ را برای جوانان نگفته اند، اضافه کرد: طی 400 سال اخیر هر فتنه و هر آشوبی که اسلام را هدف قرار داده است از جمله اختلافات ایران و عثمانی و یا کشتن میرزا ابوالقاسم فراهانی زیر سر همین انگلیسی ها بوده است.
این بازاری انقلابی با بیان اینکه آیت الله آقا سید ابوالحسن کاشانی (ره) و پدرش از دشمنان انگلیس بودند و عراق استقلال خودش را مدیون شیعه است علی الخصوص این پدر و پسر، تصریح کرد: اینها همه چیز را نعل وارونه می زنند یعنی همه چیز را از ما دزدیدند و به اسم خودشان زدند، به طور مثال همه می دانیم که مکتشف آمریکا کریستوف کلمب در حدود 400 یا 500 سال پیش است، در حالی که مسلمانان در قرن دوم هجری نقشه آمریکا را کشیده بودند.
وی افزود: حتی قبرهایی در آمریکا کشف می شود که متعلق به مسلمانان است البته در آن زمان با اسم آمریکا نبوده اما به هر حال مسلمانان در آن منطقه حضور داشته اند و هر کجا که مسلمانان و اسلام حضور داشته آبادانی هم در آنجا وجود داشته است.
قانعی فرد با تأکید بر اینکه هر جامعه ای که بخواهد سر و سامان بگیرد باید دشمن شناسی در آن جامعه رواج پیدا کرده باشد، گفت: بعد از انقلاب اسلامی یک موضوع که به آن پرداخته نشده است بازگو کردن تاریخ برای جوانانمان است. جوانان ما باید به ذات پلید دشمنان پی ببرند و متوجه باشند که زمانی که شعار مرگ بر آمریکا و انگلیس را می دهند چرا اینطور می گویند.
این فعال اصناف کشور ادامه داد: الان هیچکدام از جوانان ما نمی دادنند که در جنگ جهانی دوم انگلیس چه جنایاتی را علیه ایران انجام شد و چه نسل‌کشی که آنها در ایران راه انداختند طوری شده بود که در همین آذربایجان شرقی خودمان مردم از گرسنگی علف و ادرار حیوانات را می‌خوردند اما از هر جوانی که بپرسی اصلا از این جریانات خبری ندارد.
وی با بیان اینکه ما احتیاجی به انگلیس نداریم اما انگلیسی‌ها به ما محتاج هستند، بیان کرد: انگلیسی ها در دوران صفویه در ایران نفوذ کردند و با این نفوذ خود در ایران در زمان قاجار امیر کبیر را به شهادت رساندند در حالی که اگر امیر کبیر 5 سال بر ایران حکومت می کرد الان حداقل ایران یک فرانسه بود از لحاظ صنعت!
قانعی فرد با تأکید بر اینکه اتکای امام بر روی مردم بود، تصریح کرد: هم امام حرف مردم را می فهمید و هم مردم حرف امام را و کسی باور نمی کرد خرمشهری که سقوط کرد پس از مدتی ایران بتواند حصر آبادان را بشکند. الان طوری شده که با روی کار آوردن وهابیت و فرقه های منحرف مسلمان را با مسلمان می کشند و دیگر کم کم کشورهای پلیدی مثل اسرائیل  که خود چنین سیاست‌هایی را پایه‌گذاری کردند دارند فراموش می شوند.
این بازاری انقلابی با اشاره به تاریخ ایران گفت: کریم خان فرد هوشیاری بود که سفیر انگلستان را به زانو درآورد.

وی ادامه داد: کریم خان با اصرار اطرافیانش سفیر انگلیس را به حضورخود می پذیرد هنگام ورود سفیر انگلیس گلدان گران قیمتی را به وی هدیه می دهد اما کریم خان آن را بر روی زمین رها کرده و این گلدان خرد شد؛ سفیر انگلیس در واکنش به این عمل رو به کریم خان می گوید این گلدان گران قیمتی بود چرا آن را از بین بردی؟! اما کریم خان یکسری ظرف های مسی را روی زمین می اندازد و رو به سفیر انگلیس می گوید ما چنین ظرف هایی داریم که اگر صد بار هم زمین بیفتند از ارزش آن ها کم نمی شود و نیازی به این کالاهای پر زرق و برق شما نداریم؛ شما فقط می خواهید جیب ما را بزنید و ناموس ما را به غارت ببرید.
قانعی فرد با اشاره به تاریخ معاصر ایران ادامه داد: در جریان ملی شدن صنعت نفت توسط دکتر مصدق انگلیسی ها که خود دزد نفت ایران بودند در کشور های جهانی جار می زدند که ایران نفت ما را دزدید و با همدستی آمریکا کودتا کردند و چه قرار دادهایی را به ضرر ایران که نبستند.
این بازاری انقلابی بار دیگر با تأکید بر باورهای امام راحل، گفت: امام از اول اتکاء به مردم داشتند و حتی امام حرف های سران منافقین را که در آن زمان چهره اسلامی به خود داشتند را قبول نکردند.
وی ادامه داد: خوشبختانه از ابتدا امام به فکر جنگ مسلحانه نبود چون دشمن خود را آماده کرده بود برای چنین چیزی و اگر ما جنگ مسلحانه را پیش می گرفتیم الان وضع ما بدتر از ویتنام بود.
قانعی فرد با بیان اینکه ما با دشمن مکاری روبرو هستیم چرا که حتی من در آن زمان یادم است که وقتی به استان های شمالی که سفر می کردیم لباس انسان از رطوبت هوا خیس می شد بخاطر جنگل های انبوهی که در این استان ها وجود داشت، اما در همان زمان به بهانه های تاسیس وزارت جنگ و شرکت های چوب بری و غیره بسیاری از جنگل های ما را نابود کردند و برخی را نیز برای دامداری آماده کردند که در همان سال چیزی حدود 500 میلیمتر بارندگی در این استان کاهش یافت که این خود یک فاجعه بزرگ است و نشان از این دارد که دشمن از هر بخشی می خواهد به ایران ضربه بزند.
وی افزود: انگلیس یکی از ضربه هایی که به اسلام وارد کرد این بود که هر روز دین‌سازی می کند، که اگر یکی از این دین ها هم همه گیر شود برای چند قرن چپاول انگلیس بس است.
این بازاری انقلابی ادامه داد: زمانی که امام آمد، ابتدا می خواستند جنگ مسلحانه را به امام تحمیل کنند که امام قبول نکرد چون اگر چنین جنگی رخ میداد دشمن پیش بینی چنین چیزی را کرده بود، امام ازسال 42 مردم را برای حرکت آماده کرد ابتدا هم مانند جد بزرگوارش علی ابن ابیطالب نصیحت می کرد و تنها تکیه اش روی مردم بوده است.
وی اضافه کرد: امام مردم را فرقه فرقه نکرد که تعدادی بازاری، تعدادی دانشجو و تعدای دیگر جزء گروه‌های دیگر باشند نه بلکه امام آمد و همه این افراد را در کنار هم قرار داد و گفت همه باهم بیایید تا مملکت را بسازیم.
قانعی فرد با بیان اینکه نمی خواهم بگویم که بازار ایران در آن زمان 100 درصد اسلامی بود، گفت: افراد زیادی هم در بازار حضور داشتند که مسلمان بودند و برای کمک به اسلام  وجوهات می دادند امام همه اینها را گرد هم جمع کرد و یکی از گروه‌هایی هم که به ندای امام پاسخ دادند همین بازاری ها بودند.
وی تصریح کرد: زمانی که امام چیزی می گفت همه این حرف را می فهمیدند چون امام حرف دل مردم را می زد.
فعال اصناف کشور با بیان اینکه روز 15 خرداد هنگامی که امام را دستگیر کرده بودند صبح آن روز آن خبیث لعین که رئیس ساواک بود به تلوزیون آمد و با لحن خیلی بدی گفت که امام را گرفتیم و به دادگاه نظامی تحویل می دهیم،  ظهر همان روز با لحن دیگری در تلوزیون ظاهر شد و گفت که آقای خمینی را به تهران آوردیم برای مذاکرات پیرامون برخی مسائل که این عوض شدن لحن این شخص نشان از حرکت مردمی بود که رعب و وحشت در دل رژیم انداخته بود.
وی ادامه داد: افراد بازاری بزرگی در حمایت از امام مثل حاج صادق امانی که یکی از کسبه متدین بازار بود نقش داشتند. این بزرگوار هر روز صبح در مساجد بازار درس مکاسب را درس می داد، آن زمان مثل الان نزول اینقدر راحت و مثل آب خوردن نبود این چیزها در چنین کلاس هایی به مردم آموزش داده می شد.
وی افزود: این پیشکسوت بازار در آن زمان بیشتر حکم پمپ بنزین انقلاب را داشت به این معنا که بازار انقلاب اسلامی را از لحاظ اقتصادی تامین می‌کرد.
انتهای پیام/
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب: 427019
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *