۰

افزایش قیمت بلیط شناورها، باری که عید نوروز بردوش مردم قشم می گذارد!

افزایش 20 تا 30 درصدی هزینه های حمل و نقل دریایی که بین ناخداهای شناورها و تعاونی ها دهان به دهان می شد، امروز این خبر توسط مدیرعامل اتحادیه شرکت‎های تعاونی حمل‌و‌نقل دریایی بار و مسافر در رسانه های متعدد انتشار داده شد تا به نحویی این خبر رسمیت پیدا کند .
افزایش قیمت بلیط شناورها، باری که عید نوروز بردوش مردم قشم می گذارد!
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از پایگاه خبری قشم آزاد ، در حالی که وعده های کنترل گرانی و افزایش بی رویه قیمت از سوی دولت تدبیر و امید داده می شد در برخی از استانهای کشور همچون هرمزگان بدون در نظر گرفتن وضعیت و شرایط معیشتی مردم و بدون هیچ دلیل موجهی برخی از مسئولان تعاونی ها شناوران مسافری، از افزایش قیمت بلیط های حمل و نقل دریایی خبر می دهند .
 
 
78778_957
 
سیداحمد هاشمی ، مدیرعامل اتحادیه شرکت‎های تعاونی حمل‌و‌نقل دریایی بار و مسافر به قیمت بلیت شناورهای مسافری اشاره و اعلام کرد: نوروز ۹۵ به منظور تامین رضایت مالکان شناورها نرخ بلیت شناورهای مسافری افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی خواهد داشت ، البته اکنون قیمت بلیت شناورهای مسافری در مسیر بندرعباس- قشم ۱۲ هزار تومان است که برای مالکان شناورها توجیه اقتصادی ندارد !
 
وی تصریح کرد: مسیر بندرعباس – قشم دیگر ظرفیت افزایش شناور ندارد، چراکه اگر بخواهیم شناور دیگری در این مسیر اضافه کنیم توجیه اقتصادی نداشته و برای دیگر شناورها نیز مناسب نیست .
 
سوال اینجاست آقای مدیرعامل اتحادیه شرکت‎های تعاونی حمل‌و‌نقل دریایی شما که هر ساله موقع عید نوروز به فکر مالکان شناورها می افتید تا بحال به مردم محروم و کم درآمد جزیره قشم هم فکر کرده اید که همیشه برای درمان ، کار اداری یا گرفتن گواهینامه موتور سیکلت یا موارد دیگر به اجبار باید به بندرعباس سفر کنند ؟
 
در این بین مردم قشم که با توجه به تنگناهای ناشی از نبود پزشک متخصص و همچنین انجام کارهای اداری خود ناچار به تردد به شهر بندر عباس هستند بیشتر از همه متضرر افزایش قیمتها هستند چرا که شهروندان بندرعباس فقط به قصد تفریح به قشم عزیمت می کنند که حتی ممکن است در طول سال این اتفاق هم برای کسی به وجود نیاید و فرمانداری بندرعباس هرگز نگرانی بابت افزایش قیمت بلیط ندارد و منعی برای افزایش آن بوجود نمی آورد .
 
عدم رقابت و  انحصاری بودن خدمات مسافربری  در مسیر قشم و بندرعباس که در هر شهر دراختیار یک تعاونی می باشد دلیل دیگری برای افزایش خودسرانه وپایین بودن کیفیت خدمات مسافربری در این مسیر است که دولت باید با نظارت بر نوع خدمات دهی و هزینه های آن بر قیمت بلیط نظارت لازم را داشته باشد .
 
 
سال گذشته در چنین روزهایی شاهد افزایش ۲۵ درصدی نرخ شناورها قشم – بندعباس بودیم که موجی از نارضایتی ها را در بین مردم قشم بوجود آورد و این تصمیم موجب دل آزردگی مردم از مسولان این شهرستان و استان شد .
 
 
افزایش هزینه های حمل و نقل دریایی در سال گذشته باعث شد که بابی برای افزایش گرانی شود و بعد از افزایش بلیط شناورهای نرخ کرایه های تاکسی های شهر قشم ، نرخ سوئیت ها و موارد دیگر به خودی خود افزایش بیابد .
 
 
یک جوان قشمی در واکنش به افزایش نرخ کرایه شناورهای دلنوشته ای با سر تیتر ”  آقای رییس جمهور مچکریم از کنترل تورم !  ”  به این پایگاه خبری ارائه داد که در ادامه خواهید خواند .
 
 
من با چشمان و گوش های خودم دیدم و شنیدم که موقع انتخابات ریاست جمهوری همه مردم قشم عزم خود را برای رای دادن به حسن روحانی برای برداشتن چهره محرومیت از رخ روستانشینان جزم کرده بودند ، اما آقای حسن روحانی نه تنها نتوانست محرومیت را از زخ مردم قشم بردارد بلکه تورم و گرانی را به رخ آنها می کشد .
 
 
مردم قشم خوشحال بودند که برجام و مذاکرات به نتیجه می رسد و مرز نشینان کار و کاسبیشان حسابی می گیرد ، اما اینگونه نشد وضعیت اقتصاد و کار روز به روز ضعیف تر و ضعیف تر شد ، نمی دانم چه گذشت اما هر چه شد من به عنوان یک جوان قشمی از عملکرد اقتصادی دولت تدبیر و امید راضی نیستم و فقط می توانم بگویم آقای رییس جمهور از اینکه تورم را فقط در گفتمانتان کنترل کردید مچکرم !
 
 
ما استان هرمزگانی ها ضرب المثلی داریم که می گوید هیچ ماست فروشی نمی گوید ماست من ترش است حال دولت تدبیر و امید است که ماست فروش شده است و از دوره خود تعریف و تمجید می کند و نماینده هایی در استان و شهرستان گذاشته است که وضعیت معیشتی مردم محروم را درک نمی کنند .
 
 
وقتی خبر گرانی نرخ شناورها از کانال تلگرام پایگاه خبری قشم آزاد خواندم خیلی ناراحت شدم نه برای خودم بلکه برای مردمی که توان مالی این هزینه ها را ندارند و این شد که این دل نوشته را ارسال کردم .
انتهای پیام/
يکشنبه ۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۵۱
کد مطلب: 429726
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *