۰

پیشنهاد ادغام وزارت علوم و آموزش و پرورش توسط ۶۰ نماینده مجلس

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه سیستم آموزشی کشور با ادغام وزارتخانه‌های آموزش‌ و پرورش و علوم اصلاح می‌شود، گفت: طرح ادغام دو وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش توسط ۶۰ نماینده مجلس امضاء شده است.
پیشنهاد ادغام وزارت علوم و آموزش و پرورش توسط ۶۰ نماینده مجلس
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از تبریزبیدار، علیرضا منادی‌سفیدان با اشاره به طرح ادغام دو وزارتخانه آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: طبق طرح آماده شده، «وزارت تربیت، آموزش و تحقیقات» از ادغام دو وزارتخانه آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری حاصل خواهد شد.
 
وی افزود: این طرح به منظور اصلاح سیستم آموزشی کشور طراحی شده است و اگر چه به ظاهر اجرای آن سخت به نظر می‌رسد، اما سیستم آموزشی کشور به اصلاح اساسی نیاز دارد و باید مانند کشورهای موفق در این حوزه همچون فرانسه و ژاپن آموزش کشور از ابتدا تا انتها در یک مسیر و سیاست مشخص قرار گیرد.
 
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این طرح در صورت اجرای درست موفق خواهد شد، ادامه داد: با توجه به اینکه آموزش در ایران به شدت افت کیفی داشته است و تغییر مداوم نظام آموزشی در مقاطع مختلف آموزش و پرورش در سال‌های اخیر نیز نتوانسته توفیقی در این مسیر ایجاد کند تصمیم به تغییر اساسی در سیستم آموزشی کشور در قالب یک طرح جامع دنبال می‌شود.
 
منادی‌سفیدان ادامه داد: متولیان مربوطه ضعف آموزشی را به گردن هم می‌اندازند و آموزش عالی از عدم تربیت آموزشی مناسب دانشجویان در دوران دانش‌آموزی شکایت دارد و در مقابل آموزش و پرورش نیز معتقد است وزارت علوم نتوانسته دانش‌آموزان را در سال‌های دانشگاه در مسیر علم هدایت کند.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: همچنین تبعیض بسیاری میان معلمان و اساتید دانشگاه وجود دارد و در صورتی که این دو وزارتخانه زیر یک چتر بروند صاحب سیاستگذاری‌های یکسانی خواهند شد و در ادامه تبعیض‌ها نیز از بین می‌رود.
 
وی با بیان اینکه نظام عریض و طویل آموزش و پرورش باید اصلاح شد و در این بخش کوچک‌سازی صورت بگیرد، تصریح کرد: نظام آموزشی کشور فرانسه که مانند ایران ۱۲ میلیون دانش‌آموز و تعداد تقریباً مساوی دانشجو با ما دارد، با تعداد کمی نیرو و کارمند اداره می‌شود، بنابراین سیستم اداری آموزش و پرورش و آموزش عالی ایران نیز باید کوچک شود.
 
منادی‌سفیدان گفت: در بسیاری از نقاط کشور به دلیل مازاد نیرو معلمان مجبور به فعالیت در بخش‌های اداری شدند و در برخی از مناطق نیز کمبود معلم وجود دارد که این طرح برای اصلاح این سیستم معیوب برنامه‌هایی ارائه داده است.
 
طرح ادغام دو وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش توسط ۶۰ نماینده مجلس امضاء شده است.
 
 انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب: 430242
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *