۰

نفوذ اقتصادی در دوران پسابرجام/ اقتصاد مقاومتی چه می‌گوید و چه می‌خواهد؟

با وجود برطرف شدن تحریم‌ها سیاستگذاران اقتصادی کشور بر این باورند که طرحی تازه از سوی دولت‌های غربی علیه کشورمان در حال شکل گرفتن است که از آن به عنوان طرح نفوذ یاد شده است.
نفوذ اقتصادی در دوران پسابرجام/ اقتصاد مقاومتی چه می‌گوید و چه می‌خواهد؟
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از آران مغان، نزدیک به دو سال از ابلاغ سیاست اقتصادمقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب به دولت و مسئولان اجرایی کشور می‌گذرد که با آغاز سال 1395 و با تغییر شرایط سیاسی و اقتصادی کشور اهمیت این سیاست‌ها که رهبر معظم انقلاب بارها به آن تاکید داشتند، دوچندان می‌شود.
با اعلام شعار سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» از سوی رهبر معظم انقلاب که همراه با مروری اجمالی بر تحولات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و بین المللی و همچنین اهداف و جهت گیری های کلان کشور است، الزام ها و ضرورت های دستیابی به اهداف پسا برجام نیز تبیین می شود. چون با وجود برطرف شدن تحریم‌ها کارشناسان و سیاستگذاران اقتصادی کشور بر این باورند که طرحی تازه از سوی دولت‌های غربی علیه کشورمان در حال شکل گرفتن است که از آن به عنوان طرح نفوذ یاد شده است.

افزایش بهره وری در تولید، کاهش قیمت تمام شده تولیدات، کیفیت بهتر و خدمات بیشتر در رقابت با تولیدات خارجی و کاهش واردات، حمایت از تولید ملی به ویژه تولیدات راهبردی، کاهش آمار بیکاری و خشکاندن ریشه های فقر و آسیب های اجتماعی ناشی از بیکاری در جامعه، حمایت از تولیدات غیرنفتی صادراتی، جایگزین کردن واردات دانش تولید به جای محصولات تولیدی، توجه به نحوه قراردادهای اقتصادی به منظور ایجاد اشتغال داخلی و فراهم کردن شرایط مورد نیاز کارفرمایان بنگاه های کوچک از جمله راهکارهای شکل گیری اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری است که بایستی سرلوحه مسئولان نظام باشد.
با دقت در بیانات مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی (ع)، نامگذاری سال 95 به نام «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» یک تدبیر هوشمندانه است تا مدیران ارشد و به خصوص مدیران میانی را از غفلت ایجاد شده در بخش اقتصاد برهاند. انتهای پیام/
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب: 429950
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *