۰

اقدام و عمل ضد آمریکایی

عادت به همکاری با آمریکا مدلی است که آمریکایی ها از بعد برجام آنرا در رفتار ایران جستجو می‌کنند. قرار است این عادت باعث شود تا ما بعنوان جمهوری اسلامی، ارزیابی مان از ماهیت آمریکا بعنوان دشمن، جای خودش را با آمریکا بعنوان همکار عوض کند.
اقدام و عمل ضد آمریکایی
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از  تبریز بیدار ، احمد رضا بیضایی نوشت: مهدی محمدی دیشب در برنامه تیتر شبکه خبر حرف قشنگی زد. گفت اقتصاد مقاومتی یک جمله بیشتر نیست؛ کاری کنید که دشمن نتواند رفاه اقتصادی شما را گروگان بگیرد.
  حرف دقیقی است اما من نمى‌دانم دولتی که به گفته آنتونی بلینکن، معاون وزیر خارجه آمریکا، قرار است با برجام به همکاری با آمریکا عادت ‌کند چطور می‌خواهد چنین چیزی را عملی کند؟ شاید حرفم به توضیح بیشتری احتیاج داشته باشد. بگذارید خلاصه بگویم:   عادت به همکاری با آمریکا مدلی است که آمریکایی ها از بعد برجام آنرا در رفتار ایران جستجو می‌کنند. قرار است این عادت باعث شود تا ما بعنوان جمهوری اسلامی، ارزیابی مان از ماهیت آمریکا بعنوان دشمن، جای خودش را با  آمریکا بعنوان همکار عوض کند.   آمریکایی ها بر خلاف آنچه که در داخل از تاثیرگذاری برجام بر رفاه اقتصادی صحبت می‌شود، راه را برای چنین اتفاقی باز نگذاشته‌اند و قرار هم نیست برجام بجز روی کاغذ چنین رهاوردی برای ما داشته باشد. "روح برجام" که اوباما دو روز پیش مزورانه از آن سخن گفت هم به یک معنا همین است. آمریکایی ها برای زدودن "انقلاب" از رفتار جمهوری اسلامی، رفاه مردم ایران را گروگان گرفته‌اند و این رفتار آنها از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون عوض نشده. شهید سید مرتضی آوینی در کتاب توسعه و مبانی تمدن غرب، در مقاله دیکتاتوری اقتصاد، به این حقیقت اشاره کرده است:   استکبار جهانی می‌خواهد با تحمیل فشارهای تحمل‌ناپذیر اقتصادی، ما را وادار کند که از اعتقاداتمان صرف نظر کنیم. آنها می‌خواهند با اقتصاد بر اعتقاد ما غلبه کنند، و انصافاً در دنیای امروز، اگر هم راهی برای غلبه بر ایمان و اعتقاد وجود داشته باشد، همین است و لاغیر.   مبارزه با آمریکا جز با شیوه‌ای که امام خامنه‌ای (روحی فداه) آنرا در این پیچیدگی دشواری که پیش آمده معین کرده‌اند معنا نمی‌یابد. اقتصاد مقاومتی، میدانی است که رهبر انقلاب اسلامی آمریکا را به آن کشیده و قصد شکستن مکر او را دارد. اولین چیزی که جنگیدن بر این شیوه به آن نیاز دارد ارزیابی ماهیت آمریکا از همان منظر متعلق به امام (ره) است که رهبر انقلاب هم امروز آنرا در مواضع صریح خود دارد. آمریکا "شیطان بزرگ" است؛ نه یک کلمه بیشتر نه یک کلمه کمتر!    هر چند حرف من بعنوان سرباز صفر انقلاب از این چهاردیواری بیرون نمیرود!، اما بگذارید با صراحت برای چند مخاطبی که این نوشته بدست آنها می‌رسد بنویسم؛ اقدام و عمل برای تحقق فرمان رهبر انقلاب، با حرکت دولت در جهت تطبیق رفتار جمهوری اسلامی با استانداردی که آمریکا می‌سازد، غیر ممکن است و تا پایان سال از سطح شعار فراتر نخواهد رفت. دولتی که از برجام ۲ و ۳ و... n ام سخن می‌گوید قادر به هیچ اقدام و عملی نیست مع الاسف.  انتهای پیام/
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب: 429947
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *