۰
پشت‌صحنه خانه تکانی دولت

اشتباه تاریخی در تغییرات دقیقه نود+تصاویر

هرچند دولت گفته است این تغییرات را در راستای منافع مردم انجام داده است ولی خیلی از نمایندگان و کارشناسان مسائل سیاسی این ترمیم کابینه را در راستای مسائل انتخاباتی ارزیابی می‌کنند.
اشتباه تاریخی در تغییرات دقیقه نود+تصاویر
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، 
هفته پیش سه تن از وزرای دولت یازدهم از سمت‌های خود در وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان استعفا دادند. به دنبال استعفای علی جنتی، علی‌اصغر فانی و محمود گودرزی گفته می‌شود که این وزرا به دستور رئیس‌جمهوری برای ترمیم کابینه دست به استعفا زده‌اند.

   
این تغییر وزرای آموزش و پرورش، ارشاد و ورزش در حالی رخ داد که دولت یازدهم در ماه‌های پایانی عمر خود به سر می‌برد؛ هرچند دولت گفته است این تغییرات را در راستای منافع مردم انجام داده است ولی خیلی از نمایندگان و کارشناسان مسائل سیاسی این ترمیم کابینه را در راستای مسائل انتخاباتی ارزیابی می‌کنند و معتقدند که اگر دولت به فکر منافع و معیشت مردم بود باید خانه‌تکانی را در وزارت خانه‌های اقتصادی کشور انجام می‌داد.
 
 
تغییرات باید در بخش‌های اقتصادی انجام می‌گرفت
دراین‌باره امام‌جمعه خرمشهر با تأکید بر اینکه روحانی برای ترمیم کابینه خود باید دو سال پیش اقدام می‌کرد، گفت: باید در بخش‌های اقتصادی که کارهای زمین‌مانده وجود دارد، تغییرات انجام می‌گرفت.

حجت‌الاسلام سید نبی موسوی افزود: دولت برای اینکه شعار و هدف‌های خود را عملیاتی کند، باید قوی باشد اما متأسفانه چینش دولت با شعارهایی که داده می‌شد، همخوانی نداشت.

موسوی با تأکید بر اینکه دولت بعد از یک سال باید اشتباه خود را جبران می‌کرد، اذعان کرد: معمولاً دولت‌ها پنج، شش ماه مانده به پایان عمر خودکار تغییر را انجام می‌دهد و این آفت است که نوعاً تبلیغی است و نمی‌تواند مشکلی را حل کند.

وی تأکید کرد: اکنون وقت تغییر در کابینه دولت نبود، و حالا که تغییرها صورت گرفت باید در بخش‌هایی که کارهای زمین‌مانده وجود دارد مانند بحث اقتصادی‌ترمیم صورت می‌گرفت.

 
 
تغییر دقیقه نودی وزرا اشتباه تاریخی دولت یازدهم
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان نیز تغییر دقیقه نودی وزرا را اشتباه تاریخی دولت یازدهم می‌داند و می‌گوید: تغییر وزرا در روزهای واپسین دولت یازدهم خطای فاحشی از سوی دولت بود.

حجت‌الاسلام مجید ناصری نژاد اظهار کرد: اگر دولت مدعی ضعیف بودن این وزراست که این ضعف‌ها امروز رخ نداده بلکه مربوط به مدت‌ها قبل است و اگر دولت واقعاً دنبال اصلاح بود باید حداقل یک یا دو سال پیش دست به تغییر این وزرا می‌زد.

وی بابیان اینکه دولت با تغییر این وزرا درواقع هم وقت دولت و مجلس را گرفت و هم مردم را به‌زحمت انداخت، تصریح کرد: آنچه به نظر می‌رسد گزینه‌های معرفی‌شده نیز از وزرا قبلی توانمندتر نیستند و حتی اگر به فرض هم توانمندتر باشند در این مدت کوتاه باقی‌مانده چه برنامه‌ریزی و کاری را می‌توانند انجام دهند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان افزود: آنچه همه ناظران سیاسی به آن اذعان دارند تغییرات فعلی صرفاً برای پاک کردن صورت‌مسئله مشکلات عدیده اقتصادی و مدیریتی در کشور است و هیچ دلیلی غیرازآن نیست.

 

تغییر 3 وزیر انتخاباتی است
جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس نیز دراین‌باره اظهار کرد: اگرچه تغییر این سه وزیر از مدت‌ها پیش ضروری به نظر می‌رسید اما تغییر آن‌ها در برهه زمانی بیشتر انتخاباتی به نظر می‌رسد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بحث کشف فساد مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان نیز باعث شد که دولت برای فرار از فشار افکار عمومی دست به تغییر وزیر آموزش و پرورش بزند.

مختار با اشاره به وضعیت نه‌چندان مناسب شرایط اقتصادی کشور و لزوم اولویت دادن به تغییر وزرای اقتصادی گفت: دولت در اطلاعات و آماری که منتشر می‌کند معتقد است جلوی تورم را گرفته اما آنچه در سطح جامعه محسوس است وضعیت بازار و قدرت خرید مردم در شرایط نامطلوبی قرار دارد و رکود حاکم است.

وی در خصوص انتظار عمومی برای تغییر وزرای پیر و فاقد تحرک و پویایی همچون وزیر صنعت گفت: وضعیت این وزارتخانه چندان مطلوب نیست و ما در بخش صنعت هیچ تحرک و نوآوری را نمی‌بینیم و این وزارتخانه مهم دچار روزمرگی شده است که امیدواریم دولت هر چه زودتر با میدان دادن به نیروهای جوان و کارآمد به پویایی وزارتخانه‌های اقتصادی کمک کند.

به گزارش رهیاب، هرچند دولت با این تغییرات نشان داد که درک درستی از مشکلات اقتصادی مردم ندارد اما این خانه‌تکانی در ماه‌های پایانی در دولت یازدهم که به نظر صاحب‌نظران نه در راستای ترمیم کابینه بلکه مسائل انتخاباتی رخ‌داده است، امید مردم به حل مسائل اقتصادی که از شعارهای انتخاباتی حسن روحانی بوده است را ناامید کرد.
انتهای پیام/ رهیاب
پنجشنبه ۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب: 435045
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *