۰

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو حمایت مردم از کالای ایرانی/تصاویر

هادی رحیم دل کارشناس صنایع دستی یزد گفت: حمایت و استقبال مردم از تولید کنندگان داخلی یکی از عوامل مهم در تحقق اقتصاد مقاومت کشور است.
تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو حمایت مردم از کالای ایرانی/تصاویر
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، کارشناس صنایع دستی یزد در مصاحبه با خبرنگار یزد هنر، گفت: به عنوان یک تولید کننده ی کوچک معتقدم اقتصاد مقاومتی یعنی تولید و فعال کردن تولیدات داخلی با راه ها و حمایت های مختلف و خرید کالای ایرانی از تولید کننده ی داخلی است.
هادی رحیم دل در ادامه خاطر نشان کرد: متآسفانه در کشور با توجه به پیشینه ی فرهنگی که برای مردم ما جا افتاده که کالای خارجی بهتر از کالای ایرانی است این اقتصاد مقاومتی از طرف خریدار کمتر معنا می شود چون تولید کننده ی داخلی به نحوی کار خود را انجام می دهد و حمایت هایی هم که از طرف دولت باید باشد نیز به نوعی شکل می گیرد ولی این بینش باید از طرف مردم صورت گیرد و مردم با خرید محصول داخلی و ایرانی از تولید کنندگان حمایت کنند.
وی در خصوص واردات کالای کشور گفت: من مخالف این نیستم که کالای خارجی به کشور وارد شود چون طبیعتا وقتی کالای خارجی باعث ایجاد رقابت می شود اما نه به این قیمت که به تولید داخلی ما ضربه بزند. متاسفانه ما از کشور چین در بحث صنایع دستی بسیاری از کالاهای چینی را با ثلث قیمت وارد می کنیم که عموما صنایع دستی نیستند و جزء کالاهای ماشینی محسوب می شوند و این وارد شدن کالاهای ارزان و نامرغوب چون عموما زیبایی دارند اما مرغوبیت ندارند فوق العاده به تولیدات داخلی ضربه می زند.
کارشناس صنایع دستی یزد در ادامه افزود: اگر از طرف دولت قوانین وارداتی خاصی در بحث صنایع دستی شکل گیرد طبیعتا می تواند کمک شایان توجهی کند چون صنایع دستی داخلی گران تر است و مردم بخاطر مشکلات اقتصادی، بیشتر به خرید کالاهای چینی که قیمت پایین تری دارد روی می آورند. از این رو دولت می تواند برای بهتر شدن وضعیت گمرکی واردات صنایع دستی را بالا ببرد و بجای آن امتیازاتی را به صاحبان صنایع داخلی بدهد تا قیمت های تمام شده کمتر شود.
رحیم دل به موارد و مشکلات تولید کنندگان صنایع دستی داخلی اشاره کرد و اظهار داشت: بحث بسته بندی صنایع دستی یکی از بزرگترین مشکلات تولید کنندگان است زیرا بسته بندی محصولات برای تولید کنندگان داخلی هزینه بسیار بالایی را در برمی گیرد و محصولات وارداتی نیز به علت بهره گیری از چنین ویژگی هایی به طبع مورد استقبال خوبی از طرف مردم قرار می گیرد.
وی در خصوص اینکه آیا تولید کنندگان داخلی توانسته اند خواسته های مردم را دریابند گفت: با تجربه ای که چندین سال در تولید صنایع دستی داشتیم توانستیم تا 80درصد از خواسته های مردم را در هر منطقه دریابیم و اکنون به دانش آن رسیده ایم که هر منطقه چه نوع کارهایی را برای خرید انتخاب می کنند.
کارشناس صنایع دستی یزد در پایان خاطر نشان کرد: خواهش من بیشتر از مردم است تا مسئولین که از تولیدات داخلی حمایت کنند زیرا این حمایت مردم باعث می شود چرخه فعالیت و امید در جامعه بیشتر شده و تولید کننده خود را موظف می داند تا برای جلب رضایت و خواسته های مردم بیش از پیش تلاش کند.
انتهای پیام/
يکشنبه ۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۵۲
کد مطلب: 429727
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *