۰

مهار بیکاری به قیمت خرید کالای ایرانی

باید دید این روزها که مردم کشورمان خود را برای استقبال از بهار و سال نو آماده می کنند چه قدر ترجیح می دهند تولیدات ایرانی را خریداری کنند.
مهار بیکاری به قیمت خرید کالای ایرانی
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از خبرافلاک،یکی از مهم ترین موضوعاتی که رهبری تأکید جدی  بر آن دارند و از منظر  اقتصادی نیز مانند یک شاه کلید عمل می کند،مقوله تولید ملی و مصرف کالاهای داخلی است. امری که صرفاَ جنبه اقتصادی محض ندارد و قطعا در مباحث فرهنگی و تربیتی جامعه نیز گنجانده می شود.
مروری برعادات روزمره مردم نشان می دهد که متأسفانه مردم در بسیاری از الگوهای حاکم در زندگی شان، از الگوهای غربی پیروی می کنند.
 باید دید این روزها که مردم کشورمان خود را برای استقبال از بهار و سال نو آماده می کنند چه قدر ترجیح می دهند تولیدات ایرانی را خریداری کنند.
 مهم‌ترین ویژگی مدنظر مردم در خرید کالا چیست؟ و آیا کالای ایرانی پاسخگوی این نیاز بوده است؟و دیگر این که نقش کیفیت کالای ایرانی در روی آوردن مردم به سمت تولیدات داخلی چگونه است؟واین که مهم‌ترین دلیل اقبال مردم به کالاهای تولید خارج چیست؟ مردم تا چه اندازه تمایل دارند از کالاهای تولید داخل حمایت کنند؟

بدون شک مردم در انجام بسیاری از سیاست های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، نقش عمده و در برخی از سیاست ها، اصلی ترین نقش را در اجرا و شکست آن برعهده دارند.
مقام معظم رهبری نیزهمواره به نقش اصلی مردم در اجرای این سیاست ها تاکید داشته اند تا جایی که در  یکی از سخنرانی هایشان بیان کرده اند:«عمده، مردم اند. شما باید کالای ایرانی بخواهید. این افتخار نیست. این تفاخر غلطی است که ما مارک های خارجی را در پوشاکمان، در وسایل منزلمان، در مبلمانمان، در امور روزمره مان، در خوراکی هایمان ترجیح بدهیم به مارک های داخلی؛ در حالی که تولید داخلی در خیلی از موارد بسیار بهتر است. تولید داخلی مهم است. ببینید کارگر ایرانی چه تولید کرده است، سرمایه دار ایرانی چه سرمایه گذاری کرده است. در زمینه ی مصرف، عمده ی کار دست مردم است که این بخشی از اصلاح الگوی مصرف است که من دو سال قبل اینجا به ملت ایران عرض کردم و بخشی از جهاد اقتصادی است که سال گذشته عرض کردم. تولید ملی مهم است. این را باید هدف قرار بدهند.»
براساس آمار از میان جوانان 15تا29ساله،22درصد معادل یک و نیم میلیون نفر بیکار وجود دارد. محاسبات نشان می دهد که اگر هر ایرانی روزی هزارتومان از مصارف خود را به کالای داخلی تخصیص دهد، برای این 1و نیم میلیون نفر جوان بیکار شغل ایجاد می شود.
متأسفانه در کشور ما، بسیاری از سیاست ها بدون توجه به چنین مسائلی انجام می شود. از این رو، باید برای انجام بهتر سیاست تحقق نقش مردم در اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی نیز چنین رویه ای در دولت پیگیری شود و در کنار سیاست های حمایت از صنایع، فرهنگ سازی لازم برای مردم نیز انجام بشود.

لذا بدون هدایت مردم در جهت رسیدن به اهداف سیاست تحقق عزم ملی و اقتصاد مقاومتی، راهکارهای سیاستی و حمایتی دولت محکوم به شکست خواهد بود و به جز هزینه های بسیار برای دولت، ثمره ای نخواهد داشت.
بسیاری از مردم کیفیت مطلوب و قیمت مناسب را از جمله دلایل خود برای انتخاب و خرید کالا عنوان می کنند.  پراضح است که حجم و نوع خرید مردم در روزهای پایانی سال بدون‌‌تردید ارتباط مستقیم با اقتصادمقاومتی دارد.
لذا خرید و حمایت از کالای ایرانی توسط مردم می‌تواند نقشی مؤثر در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشد چراکه مؤلفه‌های اقتصادی زنجیر وار به هم متصل‌اند و بی‌شک خرید کالای ایرانی باعث رونق تولیدداخلی، ایجاد اشتغال، جلوگیری از خروج ارز و در نهایت منجر به رونق اقتصادی کشور می شود.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب: 428135
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *