۰

کیش ظرفیت های مناسبی برای برگزاری اردو های ورزشی دارد/ ورزش قهرمانی بستر انتقال فرهنگ و تجربه است

معاون وزیر در مجلس و امور استانها کیش را مکانی مناسب برای تبدیل شدن به قطب ورزش کشور دانست.
کیش ظرفیت های مناسبی برای برگزاری اردو های ورزشی دارد/ ورزش قهرمانی بستر انتقال فرهنگ و تجربه است
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از کیش پرس، امیررضا خادم، در مراسم تجلیل از مدال آوران، مربیان و پیشکسوتان ورزشی کیش با اشاره به تمرکز مدیریت و توجه مدیران و مسئولان در جزیره کیش به مباحث فرهنگی و ورزشی گفت: زیرساخت های مناسب ورزشی در کیش وجود دارد اما حمایت بیشتر از این منطقه و افزایش داشته ها می توان از کیش برای برگزاری بیشتر اردوهای مختلف ورزشی استفاده کرد .
 

وی بر توجه به ورزش های آبی با وجود موقعیت های سخت افزای، محیطی و استعدادها تاکید کرد و افزود: آنچه در میان ورزش های قهرمانی کیش جای خالی آن احساس می شود ورزش های آبی است و به نظر می آید اگر تمرکز خاص در رشته های آبی اتفاق بیافتد بتواند به توسعه ورزش کشور کمک کند.
 

خادم وجود زیرساخت های ورزش های گرانقیمتی مانند تیراندازی را در جزیره کیش مناسب ارزیابی کرد و گفت: حضور زهرا نعمتی قهرمان المپیکی تیراندازی با کمان کیش و همسر ایشان می تواند انگیزه ای برای جوانانن برای حضور در این رشته ورزشی باشد و می توانیم امیدوار باشیم که در المپیک از این جایگاه ورزشکاران بیشتری اعزام شوند.
 
نگاه ویژه و عادلانه دولت یازدهم به توسعه متوازن ورزش

غلامرضا شعبانی بهار، معاون توسعه ورزش های همگانی وزارت ورزش و جوانان نیز در این مراسم به نگاه متوازن و عادلانه دولت یازدهم به توسعه ورزش در سطح کشور اشاره کرد و گفت: همگام با ورزش قهرمانی و مداال آور در سطوح بین المللی توجه به توسعه ورزش های همگانی، ورزش بانوان و فضای فرهنگی و توسعه زیرساخت ها به عنوان راهبردهای اساسی ورزش در دولت یازدهم است.
 

وی افزود: به دلیل همین توازن در ۲ سال گذشته توفیقات خوبی در همه ابعاد ورزش حاصل شده و این همه نشان از تلاش جمعی ورزشکاران، مربیان و روسای فدراسیون ها و هماهنگی و همسویی کمیته ملی المپیک و همه دولتمردان است که دست به دست هم دادند تا در حوزه قهرمانی و همگانی شاهد پیشرفت های قابل ملاحظه ای باشیم.
 

شعبانی بهار با تقدیر از تلاش های مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش اظهار کرد: در کیش این نگاه متوازن روی داده و باید از تلاش های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در راستای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی کشور و رویکرد متوازن و منطقی در حوزه های اقتصادی، ورزشی و فرهنگی تقدیر کرد.
 

حضور قهرمان جزیره کیش در المپیک
 

شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته المپیک کیش نیز در بخشی از این مراسم با قدردانی از مدیران سابق ورزشی در کیش گفت: یادآوری مدیران سابق دلگرمی برای مدیران امروز و آینده است که بدانند از عملکرد مثبت و نیک آنان نیز در آینده یاد خواهد شد.
 

وی افزود: تلاش های مسئولان در جزیره کیش و نگاه ویژه به رویکردهای ورزشی موجب شده است امروز قهرمانان و مدال آورانی در المپیک، آسیا و جهان در این خطه از سرزمین ما رشد کنند.
 
ورزش قهرمانی بستر انتقال فرهنگ و تجربه است

علی اصغر مونسان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین با بیان اینکه ورزش با روح وجسم و جان انسان سرو کار دارد گفت: در همه جوامع بشری که امروزه ورزش رونق دارد شور و شعف بسیاری دیده می شود.
 

وی افزود: ورزش قهرمانی، بستر انتقال فرهنگ و تجربه است و در مسابقات بین المللی ورزشی فرهنگ جوامع به یکدیگر انتقال داده می شود.
مونسان وجود ورزش را موجب پویایی و رشد و تعالی جامعه دانست و تلاش مدیران و پرسنل بخش ورزش در جزیره کیش را موثر و مثمر ثمر ارزیابی کرده و اظهار امیدواری کرد با وجود زیرساخت های مختلف در رشته های ورزشی در سال آینده شاهد توسعه بیشتر ورزش باشیم.
 
اخلاق و معنویت اولین گام موثر در موفقیت

حسین جلالی معاون آموزش و ورزش شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش نیز همدلی و همکاری مسئولان و مدیران بخش های مختلف را در توسعه ورزش جزیره کیش سبب ایجاد جریانی پویا و پایدار دانست که کسب نتایج درخشان و دست یابی به اهداف مورد نظر را میسر ساخته است.
 

وی با بیان اینکه برای کسب موفقیت های بیشتر باید گام های محکمتری برداشت اخلاق و معنویت را اولین گام در این عرصه عنوان کرد.
 

جلالی با ارائه آمار عملکرد معاونت ورزش و آموزش کیش در سال ۹۴ ، اظهار کرد: ۱۱۳ مورد اعزام تیم های ورزشی به مسابقات، ۱۴۵ مورد مسابقات برگزار شده در طول سال، ۴۳ مورد اردوهای برگزار شده و حدود ۷ هزار بیمه شده ورزشی نشانگر حضور فعال و مستمر یک سوم از مردم جزیره کیش در عرصه های مختلف ورزشی است.
 

وی به تعامل گسترده فدراسیون های ورزشی در برگزاری اردوها و رویدادهای مختلف ورزشی در عرصه های ملی و بین المللی اشاره کرد و افزود: می توان از آن جمله به برگزاری تور جهانی والیبال ساحلی که برای نخستین بار در ایران و به میزبانی کیش برگزار شد و این میزبانی ۲ سال دیگر ادامه خواهد داشت؛ میزبانی مسابقات بین المللی اسکواشPSA با نام خلیج همیشگی فارس، میزبانی مسابقات بین المللی اسکواش جوانان آسیا، میزبانی مسابقات فوتبال ناشنوایان قهرمانی آسیا، میزبانی مسابقات بین المللی فیوجرز، جونیور و سینیور، میزبانی مسابقات آسیایی پاهویوت و اسنوکر قهرمانی آسیا، و ده ها مسابقه کشور و بین الملی دیگر اشاره کرد.
 

برگزاری ۳۰ دوره آموزشی، کارگاه و سمینارهای آموزشی در دوره های مربیگری، داوری، ارتقاء و بازآموززی و سمینارهای علمی در زمینه های اخلاق گرایی روانشناسی، علم تمرین، تغذیه و آموزش مهارتهای پیشگیری از اعتیاد با هدف بالا بردن آگاهی و به روز رسانی دانش مربیان، داوران و ورزشکاران از موارد برپایی دوره های آموزشی با هدف ارتقاء سطح دانش و توانمندی مربیان وداوران است که جلالی به آن ها اشاره کرد.
 

در این مراسم از زهرا نعمتی دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۲لندن در رشته تیراندازی با کمان تجلیل شد.
 

به همراه این ورزشکار المپیکی کشور از ۲۰۰ ورزشکار مدال آور جزیره کیش در رشته هایی همچون ژیمناستیک، تیراندازی با کمان، شنا، اسکواش، ووشو و دیگر رشته های ورزشی با اهدا لوح تقدیر و جوایز نقدی تقدیر شد.
 

مراسم گرامی داشت مدال آوران، مربیان و پیشکسوتان ورزشی کیش در مرکز همایش های جزیره کیش با حضور مسئولان محلی و کشوری برگزار شد.
 

اجرای برنامه های نمایشی توسط گروه های ورزشی، اجرای سرود توسط گروه ارکستر کیش و موسیقی محلی توسط گروه موسیقی بین المللی روناک از برنامه های جنبی این همایش بود.
 
انتهای پیام/
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب: 429045
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *