۰

مجلس خبرگان در تعیین رهبر آینده فقط خدا و مصالح کشور را در نظر بگیرد/ توصیه هایی درباره چهارشنبه سوری و 13بدر

امام جمعه تبریز، با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر وظایف مجلس خبرگان رهبری، گفت: ایشان تاکید فرمودند که مجلس خبرگان باید انقلابی بماند و انقلابی فکر کند و در انتخاب رهبر آینده فقط خداوند و مصالح کشور را در نظر بگیرد.
مجلس خبرگان در تعیین رهبر آینده فقط خدا و مصالح کشور را در نظر بگیرد/ توصیه هایی درباره چهارشنبه سوری و 13بدر
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، به نقل از  تبریز بیدار،  آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه‌های امروز نماز جمعه تبریز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان، اظهار داشت: ایشان در نوزدهمین اجلاس مجلس چهارم خبرگان رهبزی با اشاره به مطالب جامع و کاملی پیرامون انتخابات، امتیازات متعددی برای انتخابات ۷ اسفندماه برشمردند که باید به صورت جدی مدنظر قرار گیرد.
وی افزود: شرکت گسترده مردم، رقابتی بودن، برگزاری در کمال آرامش و امنیت و سلامت انتخابات از جمله این ویژگی‌های مهم بوده است.
امام جمعه تبریز، با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر وظایف مجلس خبرگان رهبری، گفت: ایشان تاکید فرمودند که مجلس خبرگان باید انقلابی بماند و انقلابی فکر کند و در انتخاب رهبر آینده فقط خداوند و مصالح کشور را در نظر بگیرد.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب همچنین مدنظر قرار دادن اقتصاد مقاومتی، پیشرفت کشور و اهتمام به مسائل فرهنگی را از مسئولین خواستار شدند.
آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به اقدام شورای همکاری خلیج فارس در قرار دادن حزب الله لبنان در لیست گروه‌های تروریستی، خاطرنشان کرد: عربستان و هم پیمانان آنان پس از شکست توطئه‌های خود در سوریه، عراق و یمن، رویایشان انتقام گیری از محور مقاومت است که نوک تیز حملاتشان به سمت حزب الله لبنان می باشد.
وی افزود: عربستان پس از به قدرت رسیدن ملک سلمان به شدت از افزایش قدرت ایران نگران است و این رژیم باید بداند که حزب الله با پایداری در برابر رژیم صهیونیستی به سال‌ها رخوت و سستی اعراب در برابر اشغالگران صهیونیست پایان داد و انشاالله حزب الله و لبنان به عمر رژیم صهیونیستی و سعوی پایان خواهند داد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به در پیش بودن ایام شهادت حضرت زهرا (س) و ارتباط ایشان با عالم ملکوت، گفت: حضرت زهرا (س) محدثه بودند و حکومت در نظر ایشان وسیله ای برای رسیدن به اهداف بالاتر است که همان قرب الهی و سعادت مردم می‌باشد.
وی افزود: اگر در طول تاریخ شیعه در برابر ظلم ایستادگی می‌کند و دارای مکتب است، بنیانگذاز آن مکتب اعتراضی حضرت زهرا (س) می‌باشد.
آیت الله مجتهد شبستری همچنین با اشاره به ۲۲ اسفند، سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تأسیس بنیاد شهید، گفت: واژه شهید به تعبیر شهید مطهری در هاله ای از قداست قرار دارد و شهدا عامل اقتدار اسلام و نظام هستند.
وی افزود: ۲۶ اسفندماه نیزسالگرد ارتحال یادگار امام (ره)، آقا سید احمد خمینی است که جزو اولین یاران امام و مشاور ایشان بود.
امام جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه تبریز، با اشاره به برخی خرافات رایج در جامعه به مسئله چهارشنبه سوری اشاره کرده و تصریح کرد: چهارشنبه سوری نه تنها از سوی دین ما امضا نشده بلکه از جهاتی مورد مذمت قرار گرقته و در هیچ کتاب معتبری برای چهارشنبه سوری سند قطعی وجود ندارد.
وی افزود: از دیگر عواقب چهارشنبه سوری ترقه بازی‌هایی است که هر ساله ده‌ها نفر بر اثر این اقدامات آسیب می‌بینند و این رسم علاوه بر خرافه بودن یادآور آتش پرستی است.
آیت الله مجتهد شبستری با تاکید بر اینکه مسئله ۱۳ بدر نیز موضوعی کاملاً خرافی است، تاکید کرد: روز ۱۳ بدر نحسی ندارد و اگر هم نحوست داشته باشد به خاطر خود مردم است که با رفتن وسیع از خانه‌های خود حوادث ناگواری را باعث می‌شوند، بنابراین باید این ۲ سنت سیئه از جمهوری اسلامی رخت ببندد و با خرافه و خرافه پرستی مقابله کنیم.
انتهای پیام/
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب: 429034
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *