۰

بازار با تدبیر امید، قبل از عید سه قُفله شد!/نمایش جیب خالی مردم و ازدحام پوشالی بازار در پسابرجام

بازار این روزها آرام است، تلاطم و جنب و جوش در آن جاری است ولی همچنان بی صدا و در خفا خروش مردم جریان دارد.
بازار با تدبیر امید، قبل از عید سه قُفله شد!/نمایش جیب خالی مردم و ازدحام پوشالی بازار در پسابرجام
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از کُردتودی، ازدحام این روزهای مردم در بازار فقط ظاهری است، حال و هوای خوش عید و خرید کردن های عیدی و تزیین سفره عید، یکی از رسوم زیبای همه ساله ایرانیان است که شور و شوق و زیبای خاصی به فضای روزهای گرم بعد از سرمای زمستان می بخشد.
 
اما امسال، کلید روحانی در بازار ایران گم شده است، قبل از برجام وعده و عیدهای زیادی حول تغییر محور حال مردم داده شد، اما پسابرجام و روزهای بعد از آن سرانجام، نافرجام پسابرجام را روایت می کند.
 
بازارهای که سه قفله شده و کلید تدبیر و امید روحانی در قفل این بازارها نچرخید؟ بازار راکد و مغازه های که با کالاهای انبار شده همچنان چشم امید به دست مشتریانی که شاید با نقدینگی وارد این مغازه ها برای خرید شوند، دارد.
 
قدرت خرید مردم در این روزها به شدت کاهش داشته و هیچ پولی به مردم و در نهایت به بازار تزریق نمی شود.
 
معیشت مردم عادی در نشست ها و برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت دولت جای ندارد و سبد معیشت مردم همچنان خالی از رزق و روزی دولتی است.
 
بازار در پسابرجام تکانی را حس نکرده و بدتر از سال های قبل شده است چرا که وزن سنگین اقتصاد در پسابرجام مغازه ها را کساد کرده است، تمام سرمایه کشور در دست برخی افراد سرمایه دار تجمیع شده و آنها پول و سرمایه ملی که با روش های مختلف در جیب زدند را به بازارهای کشور تزریق نمی کنند.
 
رکود عجیبی در بازار حاکم است یعنی لغو تحریم ها و وعده های پسابرجامی هیچ نفعی برای هیچکس از جمله بازاریان نداشته و نخواهد داشت.
 
عید امسال رنگی بی رنگ از تمام کم و کسری ها به خود خواهد گرفت، رنگی با نقش تمام نداشته ها که مردم را گرسنه تر و دردمندتر خواهد کرد، بی شک عید امسال درد مردم درد گرسنگی و فقر خواهد بود و دوای آنها نسخه های پسابرجامی و هواپیماهای غول پیکر نخواهد بود.
 
شب عید امسال در خریدهای بازار رنگ و بوی وجود ندارد و ضعف پولی و مالی مردم و توان خرید پایین آنها تنها کفاف خرید در مقیاس مایحتاج روزانه آنها خواهد بود.
 
در حقیقت باید گفت دولت زورش تنها به مردم رسیده و فقر و نداریش دامن مردم را گرفته، کاخ نشینان در پسابرجام، پس لرزه ای هم حس نکردند.
 
کلید تدبیر و امید برجامی که با همت کشورهای بیگانه شروع به چرخیدن کرده است در قفل بازار ایران سه قفله شده و نمی چرخد!
 
رکود بازار و جنس های انبار شده و سفره های خالی مردم نیاز به تدبیری مدبرانه دارد، بهتر است بعد از برجام و در نهایت بعد از پول های که قرار است به کشور تزریق شود، این پول به دست مردم و بازاریان برسد نه در جیب غاصبان اروپایی و آمریکایی بابت هواپیماهای فرسوده و از رده خارج شده ای که با نام نو به ما قالب می شود، بچرخد.
 
مقدار کمی از پول و دارایی های مصادره شده می تواند تکانی اساسی به بازار بدهد حتی اگر درصد ناچیزی از آن را هم به بازار و جیب مردم انتقال داد.
 
امروز و تنها با احتساب کمتر از دو هفته تا پایان سال جاری و آغاز سال نو، مردم ایران تنها در بازارهای کشور بیننده و ناظر هستند و توان خرید هیچ کالای را ندارد و فقط بازار را شلوغ کردند، در حالی که جنس های زیادی گوشه مغازه ها خاک می خورد.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۵
کد مطلب: 428807
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *