۰

تدبیر هزار روزه روحانی در کُردستان کارگر نشد!

با گذشت 3 سال از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و دادن وعده های توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان کردستان، وضعیت معیشتی مردم این استان نه تنها بهبودی نیافته، بلکه وخیم از قبل نیز شده است.
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، به نقل از کُردتودی، با گذشت هزار روز از وعده های انتخاباتی رئیس جمهور در سال 92 مبنی بر گشایش اقتصادی و از بین بردن بیکاری در استان کردستان، تاکنون هیچ تغییر مثبتی در معیشت و کار مردم این استان صورت نگرفته است.
 
افزایش روز افزون بیکاری جوانان تحصیلکرده، تعطیل و نیمه فعال شدن واحدهای صنعتی، بی توجهی به پتانسیل های کشاورزی و صنعتی بومی استان و عدم تحقق ایجاد مراکز صنایع تبدیلی در این راستا، روی کار آمدن مدیران ناکارآمد در ادارات دولتی، تنها دستاوردهای دولت تدبیر و امید در کردستان بوده است.
 
افزایش تصاعدی آمار بیکاری  در استان در طول سه سال اخیر
آمار رسمی بیکاری که هر سال از سوی مرکز آمار ایران اعلام می شود حاکی از آن است که نرخ بیکاری در استان کردستان از سال 92 تاکنون افزایش تصاعدی داشته است؛ بطوریکه استان در سال 93 با نرخ 16 درصدی در صدر دومین استان کشور از نظر بیکاری قرار گرفت.
 
در سال 94 با ارائه آمار ضد و نقض از سوی مسئولان و از سوی دیگر مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در کردستان 28 درصد اعلام شد.
 
تعطیلی بیش از نیمی از واحدهای صنعتی در استان
طبق آخرین آمار اعلام شده 1008 واحد صنعتی در استان وجود دارد که 317 واحد آن کاملا تعطیل بوده و بیش از نیمی از واحدهای باقی مانده آن بصورت نیمه فعال است.
 
ناکارآمدی مدیران دستگاه های دولتی در استان در فرآیند خصوصی سازی
خصوصی سازی به عنوان کاتالیزور توسعه اقتصادی می تواند تاثیر بسزایی در افزایش بهره وری و ایجاد درآمد و اشتغال داشته باشد؛ که متاسفانه این روند با وجود شعارهای فراوان در جلسات ادارات دولتی، همچنان متوقف مانده است.
 
با گذشت 3 سال از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و دادن وعده های توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان کردستان، وضعیت معیشتی مردم این استان نه تنها بهبودی نیافته، بلکه وخیم از قبل نیز شده است و این کارنامه خالی دولت یازدهم در استان، می تواند منجر به از دست دادن برگ برنده  حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده در استان کردستان شود.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۱۳
کد مطلب: 431991
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *