۰

توسعه مهارت‌های ارتباطی نقش موثری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد

جانشین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: توسعه مهارت‌های ارتباطی در مدارس نقش موثری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی جوانان و نوجوانان دارد.
توسعه مهارت‌های ارتباطی نقش موثری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، رسول نامی ظهر امروز در بازدید از مدارس حاشیه شهر زاهدان اظهار داشت: توسعه مهارت‌های ارتباطی در مدارس سیستان و بلوچستان نقش مؤثری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گروه‌های سنی جوان و نوجوان دارد.
وی گفت: ارتقای ‌آموزش‌های کاربردی در خصوص مهارت‌های فردی و گروهی دانش‌آموزان یکی از مهمترین الزامات رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است و تعامل مناسب دو نهاد مدرسه و خانواده می‌تواند در توانمندسازی گروه‌های سنی جوان و نوجوان در مقابله با جرایم و آسیب‌های اجتماعی نقش بی‌نظیری را ایفا کند.
نامی در ادامه با اشاره با کاهش سن گرایش به جرایم و آسیب‌های اجتماعی بیان داشت: متأسفانه سن ارتکاب بسیاری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی اعم از سرقت، ضرب و جرح عمدی و سوءمصرف موادمخدر به نحو محسوسی کاهش یافته و این فرآیند زنگ خطر را برای تمامی ادارات و سازمان‌های متولی به صدا در آورده است.
جانشین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان با تأکید بر ضرورت بهسازی محیط‌های شهری در حاشیه شهر زاهدان گفت: مساجد و مدارس در هر منطقه شهری مهم‌ترین پایگاه‌های فرهنگی محسوب می‌شوند و با توسعه کمی و کیفی این نهاد‌ها می‌توان در ارتقاء شاخصه‌های فرهنگی و اجتماعی مناطق شهری اقدام نمود.
نامی در انتها خواستار ارتقاء و رفاه اجتماعی، اماکن گذران اوقات و پاکسازی مصادیق جرم و بزهکاری در مناطق حاشیه شهر شد.
انتهای پیام/ فارس
سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب: 428741
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *