۰

ایران و عمان روابط سیاسی بسیار عمیقی دارند

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: کشور ایران و عمان روابط سیاسی بسیار عمیقی دارند اما ما خواهان روابط اقتصادی مستحکمتر بین 2 کشور هستیم.
ایران و عمان روابط سیاسی بسیار عمیقی دارند
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، محمد سعیدنژاد شنبه شب در استقبال از هیئت عمانی به بندر چابهار اظهار داشت: سرعت عمل در مسولان عمانی به دعوت ما نشانه اراده مسولان کشور عمان برای افزایش سطح همکاری روابط دو کشور است.
وی افزود: ایران و عمان روابط سیاسی بسیار عمیقی دارند اما ما خواهان روابط اقتصادی مستحکم‌تر بین دو کشور هستیم.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور منطقه سیستان و بلوچستان به ویژه بندر چابهار را یک کارگاه توسعه‌ای و عملیاتی توصیف کرد و افزود: توسعه محور شرق از سیاست‌های کلان کشور جمهوری اسلامی ایران است و ما توسعه دراین منطقه را با قوت و قدرت کامل ادامه می‌دهیم.
سعیدنژاد تاکید کرد: با توجه به فاصله نزدیک دو کشور و نقش اساسی بندر چابهار و کشور عمان در موافقتنامه عشق‌آباد می‌تواند، در جهت تعاملات اقتصادی و کارایی بنادر دو کشور بیش از بیش مستحکم‌تر شود.
وی اتصال بندر چابهار به راه‌آهن در آینده نزدیک، دسترسی به آبهای آزاد، مجاورت در منطقه آزاد چابهار، اتصال خطوط گاز به صنایع در حال اجرا، وجود شهرک‌های پتروشیمی و طرح‌های فولادی را از امتیازات مهم توسعه بندر برشمرد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: تکمیل فاز یک بندر شهید بهشتی توسط خود سازمان بنادر و دریانوردی کشور سرمایه‌گذاری شده اما در بخش تجهیزات توسط کشور هند سرمایه‌گذاری خواهد شد.
سعیدنژاد گفت: تمام فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های بنادر از قبیل انبارهای صادراتی و وارداتی، موادمعدنی، انبارهای سیلو و موادغذایی، خدمات بانکرینگ و امکانات و تجهیزات نگهداری کالا برای کشورهای آسیای میانه به استثنای اسکله‌های پیش‌بینی شده در کلیه بنادر توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.
وی تصریح کرد: به دلیل سیاست‌های حمایتی سازمان بنادر و دریانوردی برای واردات کالا از بندر چابهار 30 درصد تخفیف و برای کالاهای صادراتی بین 75 تا 80 درصد تخفیف در نظر گرفته‌ایم و از طرفی ما برای خطوط کشتیرانی‌ که با ما قرارداد حجیم و بلندمدت داشته باشند تخفیف ویژه‌ای در نظر می‌گیریم.
انتهای پیام/ فارس
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 428632
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *