۰

تلفات سنگین تب برفکی در رشتخوار

طبق اظهارات برخی از دامداران شهرستان رشتخوار، در پی رعایت نکردن تعدادی از دامداران به نکات بهداشتی قرنطینه ای و خرید دام از بیرون شهرستان بیماری تب برفکی در این شهرستان در حال گسترش، می باشد.
تلفات سنگین تب برفکی در رشتخوار
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از چهل ماه نیوز در گفتگو با تعدادی از دامداران که بر اثر بیماری تب برفکی در بین دام های خود تلفات داشته اند مطرح شد: نگران تلفات بیشتر در بین گوسفندان خود هستیم.
یکی از دامداران دولت آبادی اظهار داشت: علت شیوع بیماری در این روستا انتقال غیر مجاز دام و بدون رعایت مسائل بهداشتی توسط یکی از دامداران این روستا  بوده است که باعث درگیری و گسترش بیماری تب برفکی در شهرستان شده است.
یکی دیگر از دامداران شهرستان دلیل گسترش بیماری در شهرستان را توجه نکردن برخی از دامداران به نکات بهداشتی عنوان کرد و افزود: به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی قرنطینه ای از سوی یکی از دامداران شهرستان رشتخوار و انقال لاشه حیوان بیمار در روستای دولت آباد برای خوراگ سگ ها باعث گسترش بیماری تب برفکی در روستاهای همجوار نیز شده است.
این دامدار در ادامه همچنین اظهار داشت: طبق شنیده ها تلفات دام و بیماری در 4 روستای شهرستان رشتخوار از جمله قلندر آباد، دولت آباد، قادر آباد، و روستای بند ازبک مشاهده شده است.
قیمت پایین گوسفندان ایا دلیل به خرید دام های بیمار میشود؟ بیماری تب برفکی به سرعت انتقال و باعث تلفات در بین دام ها میشود و بیشتر گزارشات از گسترش بیماری رعایت نکردن نکات بهداشتی و خرید غیر مجاز و بدون هماهنگی با اداره دامپزشکی شهرستان بوده است.
تلفات در گوسفندان و دام های سبک در شهرستان رشتخوار در حالی در حال پیشروی است که برخی از دامداران نکات تاکید شده از سوی اداره دامپزشکی شهرستان را رعایت نمی کنند.
شایان ذکر شبکه دامپزشکی شهرستان رشتخوار همچنان در تلاش برای مهار بیماری تب برفکی در این شهرستان است.
انتهای پیام/
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب: 428028
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *