۰

خشکیدگی 527 هزار هکتار از جنگل‌های بلوط در کرمانشاه/ سوسک چوبخوار و بیماری زغالی عامل خشکیدگی است

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه اظهار داشت: حدود 20 درصد از سطح استان، جنگل بلوط می باشد، که 527 هزار هکتار جنگل بلوط موجود از سال 91 گرفتار بیماری خشکیدگی بلوط شده اند.
خشکیدگی 527 هزار هکتار از جنگل‌های بلوط در کرمانشاه/ سوسک چوبخوار و بیماری زغالی عامل خشکیدگی است
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به  نقل از پایگاه تحلیلی خبری ریوار، شیخ ویسی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه اظهار داشت: حدود 20 درصد از سطح استان، جنگل بلوط می باشد، که از 527000  هکتار جنگل بلوط  موجود که،  متاسفانه،  از سال 91 و 92 آفت بیماری بلوط یا همان خشکیدگی بلوط از استان های  همجوار به مانند ایلام، وارد کرمانشاه شده است، که حدود 150000 هکتار از ،  527000 هکتار جنگل بلوط استان، گرفتار، بیماری خشکیدگی بلوط شده اند.
شیخ ویسی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه  در ادامه  افزود: شدت این خشکیدگی،  چیزی بین حدود، 5 تا 40 درصد از این جنگل ها، باعث خشکیدگی شده اند.
 
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: عامل خشکیدگی،  همون سوسک چوب خوار و بیماری ذغالی بلوط می باشد که در اصل این به عنوان،  عامل ثانویه خواهند بود، عامل اصلی این خشکیدگی، همون تغییر اقلیم، می باشد و کاهش بارندگی، خشکسالی و گرد و غبار می باشد که اثراتی،  بر این جنگل ها گذاشته است.
 
وی افزود: طرحی در دست اقدام می باشد که توسط هیئت دولت مصوب شده است که با پیشگیری، و با مقابله ، با خشکسالی بلوط ، طرح هایی در دست اقدام است ما در سطح حدود، 20 هکتار در سال گذشته و امسال کار شده است ، بحث بررسی بهداشتی می باشد، که آمدایم پایه های آلوده را در جنگل حذف، و بعد کار های آبخیزداری در آن ها انجام، تا ذخیره نذورات پایه آن ها و در همون جا، کاشت بذر نیز، در همان جا صورت می گیرد،  تا ، جنگل های مخروبه و جنگل های آسیب دیده احیا شود.
 
انتهای پیام/
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب: 428025
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *