۰

همایش تاج بندگی در دانشگاه آزاداسلامی اراک برگزار شد + تصاویر

همایش تاج بندگی با حضور خانم ورونیکا بانوی تازه مسلمان شده ی آلمانی و خانم همیز استاد دانشگاه الزهرا (س) در تالار فردوسی دانشگاه آزاد اراک برگزار شد.
همایش تاج بندگی در دانشگاه آزاداسلامی اراک برگزار شد + تصاویر
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما، به نقل از نسل فردا ؛همزمان با ایام شهادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا (س) همایش تاج بندگی به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری وکانون ریحانه با حضور  طاهره همیز عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا ،خانم ورونیکا (بانوی مسلمان شده آلمانی) حجت الاسلام ایوب سلحشورنیا مسئول دفترنهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان مرکزی ،  علیرضا نظام آبادی رییس دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی ، شاهرخ حکمت معاون دانشجویی و فرهنگی واحد ،مدیران  فرهنگی  واحد های استان و استادان و دانشجویان درتالار فردوسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برگزار شد.
IMG_7820
حجت الاسلام والمسلمین سلحشورنیا نماینده نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) الگو و سرور زنان دو عالم است و امید است که جوانان پیرو و ادامه دهنده راه آن بزرگوار باشند.
IMG_7766
همیز عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا با اشاره به جایگاه والای حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) شخصیت برجسته دین مبین اسلام و اولین مؤسس حوزه علمیه است.
IMG_7777
وی با اشاره به اینکه آیه ۹۳ سوره مریم در قرآن کریم خطاب به اینکه خداوند مالک آنان در زمین  و آسمان است افزود: آنچه که در هفت طبقه آسمان و زمین آفریده شده در تسخیر انسان ها میباشد .

همیز با بیان اینکه نظام هستی در قالب قانون و قوانین ثابت طراحی شده است متذکر شد :انسان ها با مرگ نابود نمی شوند بلکه به عالم برزخ رفته و تا روز قیامت ابدی باقی می مانند.

عضو هیِئت علمی دانشگاه الزهرا ،انتخاب را مهمترین ویژگی انسان های بالغ دانست و تصریح کرد : حضرت فاطمه زهرا (س) با معرفت و شناخت قلبی و درونی  خداوند را انتخاب  و قدم در این راه بزرگ نهاد.

وی با اشاره به نقش زنان در تاریخ اضافه کرد: زن ابوسفیان جزء زنانی بود که با انتخاب غلط خود نسل و انسان هایی را پرورش داد که مورد غضب خداوند قرار گرفتند.

همیز:دین اسلام را کامل ترین دین دانست و افزود :دین و قوانین اسلام بسیار کامل هستند اما جوانان در راستای رسیدن به شناخت و معرفت دچار شبهه هستند که باید به شبهات دینی جوانان  به درستی پاسخ داده شود.

وی با اشاره به نقش حجاب در جامعه امروزی زنان اضافه کرد:زنان با عفت و با حجاب می توانند خود را ازآسیب و گزند دشمنان و نامحرمان مصون نگه دارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا ،کانون خانواده را مهمترین  و مقدس ترین نهاد اجتماعی دانست و خاطر نشان کرد:برای پایدای و بقاء کانون خانواده،زنان و دختران باید با آموزه های دینی و احکام اسلامی به درستی آشنا شوند تا بتوانند فرزندان سالم و صالحی را تربیت و پرورش دهند.

خانم ورونیکا بانوی مسلمان شده از کشور آلمان نیز در ادامه این مراسم لازمه رسیدن به مرحله کمال انسانیت را احکام اسلامی عنوان کرد و گفت:انسان باید به مرحله ای از شناخت و معرفت برسد که خود دست به انتخاب بزند.IMG_7798
وی با اشاره به اینکه کتاب صحیفه سجادیه و قرآن کریم گنج بزرگی است متذکر شد:دختران و زنان ایرانی با توسل به اهل بیت(ع) و چهارده معصوم به آرامش روحی و جسمی دست یافته و در نهایت به مرحله شناخت قلبی از خداوند میرسند.

ورونیکا گفت: متولد ۱۹۶۳میلادی(۱۳۴۲ ه.ش ) در برلین هستم. در شناسنامه ام مذهب مسیحی قید شده بود، امّا عملا در سیستم کمونیست تربیت شده ام. دین فعلی ام، اسلام و مذهبم، شیعه می باشد و ۸ سال است در ایران در شهر قم زندگی می کنم.

در پایان مراسم در قالب طرح دختران آفتاب از دانشجویان محجبه با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.
IMG_7862
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب: 428003
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *