۰

25 هزار بیمار سوختگی در کشور و کافی نبودن بودجه های حمایتی

وزیر بهداشت گفت: برای حمایت از 25 هزار بیمار سوختگی در یک سال، دولت و مجلس 360 میلیارد ریال (36 میلیارد تومان) بودجه در نظر گرفتند که این مبلغ به‌ هیچ‌عنوان کافی نیست.
25 هزار بیمار سوختگی در کشور و کافی نبودن بودجه های حمایتی
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، سیدحسن قاضی زاده هاشمی در پنجمین کنگره کشوری سوختگی، گفت: تعداد تخت های کشور در بخش سوختگی بسیار کمتر از حد قابل قبول است به گونه ای که باید به دو برابر افزایش یابد.
هاشمی با اشاره به استاندارد نبودن تعداد زیادی از تخت های بخش سوختگی در کشور، گفت: در حال حاضر حدود 900 تخت در بخش های سوختگی فعال است که از این تعداد 100 تخت مربوط به بخش آی سی یو است.
وی افزود: این تعداد تخت جدا از اینکه از نظر کمیت ناکافی است، از نظر کیفی نیز 80 درصد آنها از استانداردهای روز جهانی برخوردار نیست.
هاشمی با ابراز امیدواری برای اقدام بیش از پیش دانشگاه‌ها برای تجهیز و راه‌اندازی بخش‌های سوختگی، گفت: در حوزه آموزش در حیطه سوختگی و تامین نیروی مورد نیاز در بخش سوختگی کار در خور توجهی نکرده‌ایم.
وزیر بهداشت با اشاره به مظلومیت بخش های سوختگی و اعصاب و روان در این حوزه گفت: جلسه‌ای نبوده که در آن از کمبودهای بخش‌های سوختگی صحبت نکرده باشم و اغراق نکرده‌ام اگر بگویم هر ماه مشکلات حوزه سوختگی را پیگیری می‌کنم؛ ولی متاسفانه در کشور ما تصمیم گیران و دست اندرکاران، تا مسائل و مصیبت ها را تجربه نکنند، درباره آن تصمیمی اتخاذ نمی‌کنند و حتما باید حادثه‌ای مثل آتش سوزی مسجد ارک تهران اتفاق بیفتد تا به بیمارستانی مثل بیمارستان شهید مطهری کمک شود.
هاشمی گفت: از مدیران ارشد تا رئیس دانشگاه‌ها و روسای بیمارستان ها کمتر سراغ این بخش می‌آیند چون گرفتاری آن زیاد است و به‌جای آن به بخش‌هایی می‌پردازند که سودآور است.
وی تاکید کرد: تغییر این نگاه نیز برای روی آوردن به گسترش بخش‌های سوختگی کار دشواری است که البته اگر تعرفه‌ها ساماندهی شود و بیمه‌ها هم کمک کنند، می توانیم با توجه به دانش، تجربه و نیروی متخصص خود شرایط را از وضع موجود مطلوب تر کنیم.
هاشمی با اشاره به لزوم توجه به امر پیشگیری سوختگی ها در کشور گفت: در دیگر کشورها به جای هزینه های گزاف برای درمان روی پیشگیری از سوختگی کار می کنند و قوانین مناسبی برای محیط های کار و مراقبت کارکنان وجود دارد که لازم است به این سمت پیش برویم.
 
انتهای پیام/ فارس
شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب: 427774
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *