۰

آقایی که نماینده می شوی، ورزش فاروج برای تامین حداقل ها هم درمعذوریت است

در هنگامه انتخابات همیشه شاهد وعده وعیدهای نامزدها هستیم، این بار مطالبات ورزشی شهرستان را جویا می شویم تا پیش مقدمه ای برای نماینده بعدی شهرستان فراهم آوریم.
آقایی که نماینده می شوی، ورزش فاروج برای تامین حداقل ها هم درمعذوریت است
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از  پایگاه خبری فاروج، لازم است در مقدمه کار بگوییم که کار نماینده مجلس رفع مشکلات شخصی یکایک موکلان نیست زیرا این کار عملی نبوده و چنانچه هرفردی چنین ادعایی کند، سخنی در چارچوب قانون مطرح نکرده است .
نباید از نظر دور داشت که متاسفانه پیگیری امور قوه مجریه توسط برخی نمایندگان مجلس یک رویه و عرف شده و نماینده ای را موفق می دانند که بتواند با سرکشی مستمر و دیدارهای مختلف با آحاد مردم و نگارش مکاتبات و گرفتن وقت ملاقات با مسئولین به مشکلات یکایک موکلینش رسیدگی کند.
اما به واقع این عمل جزء دو وظایف اصلی نمایندگان نیست اما از طرفی دیگر مسئولین و مدیران منطقه ای با هدف رفع مشکلات وکسب امتیازات قانونی می توانند با مهیا کردن شرایط، بستری را فراهم کنند تا ظرفیت قانونی نماینده مجلس در حوزه قانونگذاری و نظارت برای تامین خواسته های بر حق و قانونی خود اقدام و مصادیق بی عدالتی احتمالی را برای اجرای هرچه بهتر عدالت و قانون با نماینده در میان بگذارند.
فاروج+ورزش+قانون+انتخابات
اما از آنجا که یکی از وظایف نمایندگان مجلس قانونگذاری است، این گزارش هم با همین نگاه، مطالبات ورزشکاران شهرستان را به رشته تحریر در می آورد.
چند سالی است که دولت ، پس از تصویب مجلس، طرح واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی را آغاز کرد و برای کسب درآمد از این طریق اماکن مورد نظر را از طریق ماده ۸۸ واز طریق مزایده به اجاره واگذار می کند.
بعد از اجرای این طرح اما واگرهای زیادی مطرح شد، از جمله اینکه، با این اقدام، ورزش ویژه ثروتمندان می شود وافراد کم در آمد امکان کمتری برای استفاده از این فرصت ها خواهند داشت.
یکی از شهروندان در این خصوص گفت: ورزش شهرستان برای تامین حداقل ها در معذوریت است.
محمدی افزود: بعضی طرح ها در کلان ارائه وتصویب می شود اما به نظر می رسد در زمان تصویب این طرح ها نمایندگان شهرستان های کوچک یا در خصوص آن اطلاعات کافی کسب نکرده یا بی دغدغه اند.
فاروج+ورزش+قانون+انتخابات
وی گفت: تصویب ظرح واگذاری سالن های ورزشی به بخش خصوصی برای شهرستان های کوچک، ضربه بزرگی است که مانع از رشد ورزش می شود.
شهروند دیگری گفت: تعریف پروژه های مهم واثر گذار برای شهرستان ها باید باپشتوانه مالی تعین  وتعریف شده باشد تا به سرنوشت پروژ هایی مثل استخر فاروج مبتلا نشود..
قاسمی افزود: سابقه اجرای یک پروژه در حوزه های مختلف از جمله ورزشی در شهرستان معمولا از انگشت های یک دست تجاوز می کند وگاهی به دو دوست هم می رسد.
وی گفت: استخر یک پروژه در آمد زا، مفید وموثر برای  همه علاقمندان ورزش است، اما دقیقا اجرای همین پروژه به طول انجامیده است وضررهای طولانی شدن یک پروژه هم بر کسی پوشیده نیست.
فاروج+ورزش+قانون+انتخابات
یک ورزشکار هم گفت: اگر در تیم های ملی رشته های مختلف نگاهی بیندازیم، می بینیم که بخش اعظم اعضای تیم ها را بازیکنان شهرستانی وحتی روستاها تشکیل می دهند.
احمدی افزود: اما آقایان نماینده مجلس، تاکی باید این محرومیت ها ادامه داشته باشد؟، آیا وقت آن نرسیده که با  تصویب قانون های دقیق در حوزه ورزش به جای هزینه های کلان دریک رشته ورزشی ناموفق، در زیر ساخت ها بیشتر هزینه کرد.
وی گفت: وقتی فوتبالی های شهرستان توپی برای بازی ندارند، سیستم گرمایش وسرمایش سالن ها به جیب ورزشکاران نگاه می کند، پروژه های نیمه تمام ورزشی، آه از نهاد علاقمندان برمی خیزاند ودیدن پروژه های ساخته شده بی برنامه وبی هدف، جز حسرت چیزی را به همراه ندارد، آیا می توان به ارتقا شاخص های ورزشی در سطح کشور امیدوار بود.
ورزشکار دیگری گفت: همه ما اذعان داریم که جوان جذب شده به ورزش به راحتی به سمت اعتیاد یا مشکلات اخلاقی کشیده نمی شود، وهمیشه گفته ایم، پیشگیری بهتر از درمان است، جای سوال اینجاست که برای پیشگیری که یکی از راه های آن ارتقا زیر ساخت های ورزشی است چه اقداماتی انجام گرفته است؟
فاروج+ورزش+قانون+انتخابات
نقدی افزود: تعویض ونصب مدیران دستگاههای دولتی ازوظایف نمایندگان نیست اما در شهرستان فاروج  شاهد تعویض 3 رئیس ورزش وجوانان در کمتر از دوسال بوده ایم که شائبه های وجو نگاه سیاسی در این تعویض ها مطرح است، مطالبه قشر ورزشکار تخصصی کردن دیدگاه ها نسبت به این حوزه به دور از بازی های سیاسی است.
وی گفت: فاروج دیر زمانی مهد کشتی پهلوانی(چوخه) قطب وزنه برداری، رشته های رزمی و... بوده است اما فروغ این رشته ها کم رنگ شده است.
 وی افزود: توسعه ورزش های همگانی، ترویج فرهنگ ورزش در خانواده ها و... حوزه هایی است که درقانون باید به آن توجه شود ومطالبه ورزشکاران از نماینده ای که قرار است بر روی صندلی وکالت مردم فاروج در بهارستان بنشیند تلاش در تصویب قوانین موثر در این حوزه است.
فاروج+ورزش+قانون+انتخابات
چندی پیش رئی ورزش وجوانان شهرستان هم در گفتگو با خبرنگار این پایگاه گفت:ورزش فاروج برای  تامین حداقل ها هم درمعذوریت است
رئیس ورزش وجوانان شهرستان فاروج گفت:  اجرای بعضی طرح ها مثل واگذاری سالن ها به بخش خصوصی در همه شهرستان ها موثر نیست، ورزش فاروج برای  تامین حداقل ها هم درمعذوریت است.
علی اکبر کیوان اظهار داشت: ورزش شهرستان فاروج نیازمند سوبسید وکمک های دولتی است وبدون آن نمی توان حداقل ها را تامین کرد.
وی با ضعیف خواندن بنیه اقتصادی شهرستان وبه تبع آن خانوارها می گفت: از ورزشکاری که با دمپایی در هوای سرد به سالن ورزشی می آید نمی توان توقع پرداخت هزینه های بالا را داشت  واین در حالیست که پرداخت شهریه استفاده از سالن ورزشی در همه کشور با ورزشکار است.
کیوان گفت: در همه رشته ها باید از نظر مالی ودرآمدی با حداقل ها در شهرستان کنار بیاییم.
وی افزود: پروژه های نیمه تمام شهرستان هم به تناسب تامین هزینه های ساخت تکمیل می شود.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۴۳
کد مطلب: 427444
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *